راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جف لاوسون مدیرعامل شرکت تویلیو چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / جف لاوسون یکی از کهنه‌سربازان دنیای فناوری که سابقه فعالیت در خدمات تحت وب ‌آمازون و شرکت StubHub را هم در پرونده دارد، مدیرعامل استارتآپ تویلیو است و نشریه فوربس از او به‌عنوان «جادوگر اپلیکیشن‌ها» یاد کرده است. تویلیو استارت‌آپی است که بر پایه سرویس‌های ابری، این امکان را به مشترکانش می‌دهد تا ارسال و دریافت تماس‌های صوتی یا پیام‌های متنی را از طریق رابط‌های نرم‌افزاری مهیاشده در بستر وب (و نه اپراتورهای موبایلی مبتنی بر سیم‌کارت) انجام دهند.

در واقع تویلیو از جمله استارت‌آپ‌های فعالی است که خدمات خود را به صاحبان اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت نظیر اوبر (نرم‌افزار سفارش تاکسی بر اساس موقعیت مکانی) ارائه می‌دهد و ارتباط صاحبان این کسب‌وکارها را با مشتریان‌شان تا حد زیادی ساده‌تر کرده است. برای مثال هنگامی که راننده و مسافر در اپلیکیشن اوبر قرار است با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، این کار را نه از طریق ارتباط تلفنی؛ بلکه از طریق بستری مبتنی بر وب که تویلیو در اختیار شرکت اوبر قرار داده است، انجام می‌دهند و از این طریق شماره‌های شخصی افراد محفوظ باقی می‌ماند یا هنگامی که شما با استفاده از نرمافزار ایربیاندبی و با فشردن یک دکمه در ارتباط باسرویس‌دهنده مکان‌های اقامتی قرار می‌گیرید، این ارتباط از طریق تویلیو عملی می‌شود.

عرضه سهام تویلیو در بورس ثروتی نزدیک به 500 میلیون دلار را برای جف لاوسون به ارمغان آورده است و در صورتی که این اتفاق بار دیگر تکرار شود، وی به یک بیلیونر تبدیل خواهد شد و این اتفاق در جهانی که اشتیاق فزاینده‌ای به موبایل و سرویس‌های ابری نشان می‌دهد، غیرممکن نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.