پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
با توجه به نفوذ وسیع موبایل، بازار ایران آماده دیجیتالی شدن است
آندریاس اسکوپال مسئول بخش خدمات مالی و بازار دیجیتال شرکت EY در منطقه خاورمیانه که ارائهدهنده خدمات مشاورهای مالی است در ارتباط با تغییرات مدلهای سرمایهگذاری در حوزه دیجیتالُ اظهار داشت: «در سالهای اخیر تغییرات عمدهای در این حوزه انجام گرفته است و بطور کل آینده روشنی خواهد داشت و در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۰ درصد از مشتریان بر این باور بودند که به بلوغ دیجیتالی رسیدهاند.»
در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت اسکوپال با بیان اینکه، اخیراً دفتر این شرکت در تهران افتتاح شده است، گفت: «بانکها از تجارب خدمات بانکداری سنتی خود کسب تجربه کردهاند و در حال گسترش خدمات به شکلهای گوناگون به مشتریان هستند.»
این مقام ارشد شرکت EY به انقلاب بانکداری دیجیتال در هند اشاره کرد و این کشور را نمونه مناسبی در پیشرفت بانکداری دیجیتال در منطقه عنوان کرد و خاطرنشان شد که بانک دیجیتال دی بی اس هند عنوان بزرگترین بانک دیجیتال جهان را از آن خود کرده و نکته قابل توجه این است که در عرض ۳ ماه ۳ میلیون مشتری جذب کرده است.
او در ارتباط با بهکارگیری دیجیتال گفت: «باید محصولات سادهای را برای مشتریان در حوزه دیجیتال ارائه کنیم تا برای آنها قابل فهم و از پیچیدگی به دور باشد؛ ضمن اینکه به ایجاد تعامل انسان با دیجیتال تمرکز بیشتری داشته باشیم. در رابطه با حضور دیجیتال در ایران میتوانم بگویم که نفوذ موبایل در این کشور بسیار وسیع است و تلگرام ۴۲ میلیون کاربر دارد و بازار ایران آماده دیجیتالی شدن است.»
این مقام ارشد شرکت EY گفت: «هزینه معاملهای که یک مشتری از طریق موبایل انجام میدهد در مقایسه با رفتن به شعبه بانک، غیر قابل مقایسه است؛ ضمن اینکه این رویکرد برای بانک هم بسیار مقرون به صرفه است.»