راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت‌خوانی برای همه فروشگاه‌ها / گزارشی از رهیاب رایان فردا در نمایشگاه تجهیزات فروشگاهی

نمایشگاه بین‌المللی کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای یازدهمین سالی است که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود، اما رهیاب رایان فردا نخستین حضور خود را در این نمایشگاه تجربه می‌کند. به عقیده آنها حضور در این نمایشگاه می‌تواند بازار مناسبی برای محصولات جدید این شرکت فراهم کند و منجر به توسعه کسب‌وکار آنها شود.

به گفته فرهاد عباسی، مدیرعامل رهیاب رایان فردا هدف این شرکت از همان زمان تاسیس، تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت پرداخت بوده، اما خلا کوچکی در کسب‌وکار خود احساس می‌کرد و آن هم این بود که با صنعت فروشگاهي ارتباط زیادی نگرفته بود. او توضیح می‌دهد: «تصمیم گرفتیم به این حوزه نیز ورود پیدا کنیم و در حضور خود در نمایشگاه تخصصی قصد داریم هم بازار بزرگ‌تری برای محصولات خود ايجاد كرده و بازاریابي B2C داشته باشيم و هم از توانمندی‌های ساير شركت ها در طراحی و تولید نرم‌افزار برای محصول خود استفاده ببریم.»

مهم‌ترین محصول این شرکت در این نمایشگاه دستگاه کارت‌خوان اندرويدي تمام لمسی است. به گفته محمد پورسرپرست، مدیر بازاريابي و فروش رهیاب رایان فردا ،هدف از ارائه این محصول در نمایشگاه این بود که اولا بتوانند با مخاطبين اصلي اين دستگاه به صورت مستقیم ارتباط داشته باشند و ثانيا با بهترين شرکت‌های طراحی و تولید نرم‌افزارهای صنعت فروشگاهی حاضر در نمايشگاه، تعامل بيشتري برقرار نمايند.

رهیاب رایان فردا نمایندگی انحصاری شرکت SZZT را در زمينه فروش و پشتيباني محصولات پايانه فروشگاهي بر ‌عهده دارد و بخش سخت‌افزاری این دستگاه را از این شرکت چینی که پنجمین برند دنیا در این زمینه محسوب می‌شود، تهیه کرده است.

پورسرپرست درباره کارکرد این دستگاه می‌گوید: «این دستگاه کارت‌خوان هوشمند ترکیبی از دستگاه کارت‌خوان سنتی، پرینتر، پد امضا و تبلت است. با توجه به اينكه صنعت فروشگاهی به تمام این محصولات نیاز دارد و از هرکدام به صورت جداگانه استفاده می‌کند اما در این دستگاه تبلت پوز ، تمام این تکنولوژی‌ها به صورت یکجا جمع‌آوری شده است.»

این دستگاه به صورت بيسيم بوده و برای شرکت‌های توزیع و پخش بسیار مناسب است. می‌تواند امضای فرد دریافت‌کننده كالا را به صورت دیجیتال از طريق تبلت پوز بگیرد و درنتیجه دیگر نیازی به همکاری یک دستگاه‌ دیگر مانند تلفن همراه و تبلت نیست. در فروشگاه‌ها نیز می‌تواند فاکتور پرینت بگیرد و در نتیجه فروشگاه‌ها از خرید دستگاه صدور فاکتور بی‌نیاز می‌شوند. این دستگاه کارت‌خوان تمام لمسی است و تجربه کاربری مناسبی به افراد می‌دهد. در عین حال می‌تواند فعالیت‌های دیگری مانند خرید شارژ و پرداخت قبض انجام دهد و فهرستی از تراکنش‌های انجام شده در هر روز از ماه را ارائه می‌دهد. همچنین مجهز به فناوری GPS است و به راحتی می‌توان دستگاه را روی نقشه دنبال کرد. این قابلیت برای بسیاری از شرکت‌های توزیع که پیک‌های متعددی دارند و می‌خواهند موقعیت آنها را مکان یابی کنند بسیار مناسب است.

به گفته پورسرپرست فروشندگان و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک می‌توانند روی این کارت‌خوان برنامه‌های کاربردی متفاوتی نصب کنند و از آن در جهت بهبود مدیریت مشتریان و گزارش‌گیری از خرید کمک بگیرند.

به صورت کلی، این دستگاه برای کمک به کسب‌وکارها در حوزه فروش و توزيع كالا آمده است و تلاش کرده راهکار تمام نیازهای موردنیاز آنها در بخش پرداخت خود را در یک دستگاه گردآوری کند.

رهیاب رایان فردا یک ماهی است که توانسته از طریق دو شرکت PSP تاییدیه شاپرک را براي محصول خود بگیرد و در حال حاضر کارت‌خوان‌های اندرویدی خود را با سوئیچ شرکت‌های PSP مبناکارت آریا و فناوا کارت ارائه می‌دهد و در حال اتصال به سه سوييج psp ديگر است.

کاربرانی که مشتاق به تهیه این دستگاه هستند می‌توانند دستگاه و نرم‌افزار را از شرکت رهیاب رایان خریداری کرده و اقدامات راه‌اندازی آن را از طریق رهياب يا شرکت‌های PSP دنبال کنند. این دستگاه‌ها به افراد نیز مانند شرکت‌ها ارائه می‌شود و خرده‌فروشی هم وجود دارد. این دستگاه همچنین در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نیز به فروش می‌رسد.

سومین روز از این نمایشگاه گذشته است و انتظار می‌رود جمعیت بیشتری در آخر هفته از این نمایشگاه استقبال کنند. به گفته پورسرپرست بیشتر افرادی که به غرفه مراجعه می‌کنند تا پیش از اين اشنایی با دستگاه را بطور كامل نمی‌دانستند لذا چنین فناوری برای نیاز آنها ايجاد گرديده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.