راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی درخصوص کلاه‌برداران تلفنی هشدار می‌دهد

شهروندان از کلاه‌بردارانی که به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، تقاضای حضور مقابل دستگاه خودپرداز و یا اعلام اطلاعات کارت بانکی دارند، فریب نخورند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اخیراً افراد سودجو به‌صورت تلفنی با شهروندان تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند آنها برنده جایزه یکی از برنامه‌های صداوسیما شده‌اند (جوایزی نظیر سفر به اماکن زیارتی داخلی و خارجی و کالاهایی مانند خودرو و …). سپس با ترغیب آنها برای حضور مقابل دستگاه خودپرداز و یا اعلام اطلاعات کارت بانکی، با ترفندهای متقلبانه، اقدام به کلاه‌برداری و سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند.

بنابراین از هم‌وطنان تقاضا می‌شود از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی ازجمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و … به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، اکیداً خودداری کنند.

اگر قرار باشد وجهی به حساب افراد واریز شود، الزامی برای مراجعه به دستگاه خودپرداز و یا اعلام رمز اول و دوم کارت بانکی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.