راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جولین هاسپ: قیمت بیت‌کوین می‌تواند در سال ۲۰۱۸ از مرز ۶۰ هزار دلار بگذرد

به گزارش ایرنا به نقل cnbc، به اعتقاد «جولین هاسپ» مدیرعامل و از مؤسسان شرکت «تن ایکس» که کار آن آسان‌تر کردن خرج پول‌های مجازی برای مردم است، هنوز دوره افزایش سریع ارزش بیت‌کوین به سر نیامده است.

او گفت: «من فکر می‌کنم سال آینده بیت‌کوین می‌تواند از مرز 60 هزار دلار بگذرد و تا پنج هزار دلار نیز سقوط کند، اما سؤال این است که کدام اول اتفاق می‌افتد؟»

بنا به اعلام سی‌ان‌بی‌سی، منتقدان و برخی دولت‌ها درباره خطر سرمایه‌گذاری روی پول‌های دیجیتال هشدار داده‌اند زیرا به اعتقاد آنها ارزش این پول‌ها سقوط می‌کنند چون چیزی وجود نداد که ارزش آنها را تقویت کند.

پیش‌بینی هاسپ نشان‌دهنده یک افزایش 45 هزار دلاری یا یک افت 10 هزار دلاری در قیمت فعلی بیت‌کوین است که نشان‌دهنده شدت نوسان نرخ این پول دیجیتال است.

ارزش بیت‌کوین در ساعت 11:26 روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ معادل 14 هزار و 740 دلار بود که نسبت به روز پیش از آن 8.33 درصد افزایش داشت.

پورتال مالی اف ایکس ایمپایر نیز پیش‌بینی کرد در سال 2018 معامله گران بیت‌کوین همچنان به گران‌تر شدن این پول دیجیتال خوش‌بین خواهند بود اما شدت این خوش‌بینی از سال 2017 کمتر است، به‌طوری‌که این سرمایه‌گذاران سبد دارایی متنوع‌تری را نگهداری خواهند کرد.

به اعتقاد تحلیلگران این پورتال مالی، دامنه قیمت بیت‌کوین در سال میلادی آینده بین 10 هزار تا 50 هزار دلار است.

به گزارش ایرنا، بیت‌کوین نخستین ارز دیجیتال طراحی شده در جهان است؛ سال 2017 سالی بود که بیت‌کوین در آن به پدیده تبدیل شد، در بازارهای مالی سراسر جهان گسترش یافت و از انحصار رایانه‌بازها به در آمد.

سال 2017 سال افزایش شگفت‌آور سرمایه پیشگامان سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین بود؛ از ابتدای سال 2017 تاکنون، نرخ برابری بیت‌کوین در مقابل دلار آمریکا بیش از یک هزار و 900 درصد افزایش یافته است.

این افزایش باورنکردنی در کنار اینکه برخی تحلیلگران این پول دیجیتال را ابزار جدیدی می‌دانند که ممکن است اقتصاد جهان را به بحران دیگری بکشاند، موجب شده است که برچسب حبابی شدن به بازار بیت‌کوین چسبانده شود.

درحالی‌که ذهنیت حباب به بازار بیت‌کوین متصل است، اما این پول دیجیتال بعید است که خطری برای سیستم مالی جهان باشد زیرا بازار بیت‌کوین یک بازار کاملاً مستقل است.

در دسامبر سال 2017 دو بازار آتی نخست بیت‌کوین در جهان راه‌اندازی شد.

از سوی دیگر، سال 2017 همچنین سالی بود که ژاپن، روسیه و نروژ بیت‌کوین را به‌عنوان ابزار پرداخت قانونی پذیرفتند.

اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این مسئله است و این احتمال وجود دارد که در نشست آتی کشورهای گروه 20 با درخواست مقررات بیشتر در مورد این پول، در مورد پذیرش آن به‌عنوان یک وسیله پرداخت تصمیم‌گیری کند.

آلمان و فرانسه هر دو نگرانی خود را از نبود شفافیت در معاملات بیت‌کوین و توانایی بالقوه آن برای به هم زدن تعادل اقتصاد جهان بیان کرده‌اند.

البته بازار بیت‌کوین خالی از خطر نیست، در اوایل دسامبر 2017 چند هکر، چهار هزار و 700 بیت‌کوین از بازار «نایس هاش» اسلوونی دزدیدند که ارزش آن حدود 80 میلیون دلار بود. این آخرین نمونه دزدی انجام شده به وسیله هکرها از طریق داشتن دسترسی به حساب‌های بیت‌کوین و ربودن مقادیر زیادی پول است.

بانک مرکزی ایران نیز اعلام کرده که بررسی استفاده یا ممنوعیت ارزهای دیجیتال را در دستور کار دارد و نتیجه آن را تا نیمه نخست سال آینده علنی می‌کند؛ این بانک در عین حال به دلیل نوسان بالا در معامله ارزهای دیجتال به مردم هشدار داده است که از سرمایه‌گذاری در آنها تا زمان مشخص شدن سیاست رسمی کشور بپرهیزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.