راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مردم برای خرید بیت‌کوین حتی چوب حراج به دارایی‌هایشان می‌زنند

همانطور که قیمت و ارزش بیت‌کوین بالا و بالاتر می‌رود و میزان دوست داشتنش میان افراد بیشتر می‌شود، به همان میزان هم مردم کارهای خلاقانه‌تری برای به‌دست آوردن آن انجام می‌دهند. جوزف بورگ مدیر انجمن اوراق بهادار آمریکای شمالی به CNBC گفته است که برخی مردم املاک و مستغلاتشان فروخته و بیت‌کوین خریده‌اند و برخی دیگر هم با کارت‌های اعتباری ارز رمزنگاری‌شده می‌خرند.

او در ادامه گفت: «بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده چیزی نیستند که شخصی با درآمد سالانه 100 هزار دلار که هم وام دارد و هم دو بچه دانشگاهی باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهد.»

همانطور که در جریان هستید، قیمت بیت‌کوین رشد سرسام‌آوری داشته است و روز به روز رکورد جدیدی ثبت می‌کند. با اینکه برخی مانند مدیرعامل جی‌پی مورگان بیت‌کوین را کلاهبرداری می‌داند و فرد دیگری آن را حتی از حباب اقتصادی گل لاله قرن 17 هم بدتر می‌داند، با این‌حال جنون بیت‌کوین همه را در بر گرفته و توجه بسیاری از آمریکایی‌ها را به خود جلب کرده است و برای به دست آوردن آن دست به هر اقدامی می‌زنند.

پیش‌بینی اینکه در آینده چه اتفاقی برای بیت‌کوین رخ خواهد داد غیرممکن است؛ اما چیزی که کاملا محتمل است این است که بسیاری از افراد می‌توانند به لطف سرمایه‌گذاری که روی ارزهای رمزنگاری‌شده انجام می‌دهند، موفقیت‌های مالی چشمگیری داشته باشند.

اما خب برای کسانی که دنبال پس‌انداز برای دوران بازنشستگی‌شان هستند و یا می‌خواهند مخارج هزینه‌های دانشگاه فرزندانشان را تأمین کنند، تصمیم مالی چندان مناسبی نیست که بخواهند برای خرید ارزهای رمزنگاری‌شده زیر بار بدهی کارت‌های اعتباری یا املاکشان را به فروش بگذارند.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.