راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» در پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات اعطا می‌شود

جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» عنوان یک بخش رقابتی جدید است که امسال برای نخستین بار در «پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات (ITManC 2017)» اعطا خواهد شد. برگزیدگان در این بخش، ضمن دریافت «تندیس شرکت تحول‌آفرین» از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و در فرآیند ارزیابی شرکت در تعالی فناوری اطلاعات مدنظر قرار خواهند گرفت.

بنابراین در بخش رقابتی ITManC 2017 علاوه‌بر اعطای «تندیس مبفا» به مدیران برتر فناوری اطلاعات و جایزه «فناوری اطلاعات برتر» که در قالب «تندیس فاب»، در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به محصولات برگزیده تعلق خواهد گرفت، رقابت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات برای تصاحب اولین جایزه ملی «شرکت تحول‌آفرین» و کسب عنوان «برگزیده نخستین دوره جایزه تحول‌آفرین» صورت می‌گیرد.

«پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات» در تاریخ 5 آذر 1396، از ساعت 8 الی 18 در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد «جایزه تحول‌آفرین»، با احمد گنجی، «دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات» گفتگویی انجام شده است:

 

شاید اولین و رایج‌ترین سؤال مطرح در مورد جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» این است، که آیا خروجی این بخش از همایش، فارغ از شعارها و ادعاها، در نهایت تنها به اهدای تندیس و لوح تقدیر به چند شرکت خلاصه و ختم می‌شود؟

خیر. یک چنین رویکرد سطحی و نگاه سهلی هرگز معیار تعریف جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین نبوده و نیست. «جایزه ملی شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» بخش تازه‌تاسیس و کاملاً نوپایی است که برای نخستین‌بار در پنجمین دوره همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به برگزیدگان اعطا خواهد شد. نگاهی کلان‌نگر با اهداف بزرگِ ملی پشتوانه تعریف این جایزه بوده است. «جایزه تحول‌آفرین» سعی دارد به‌عنوان جریانی پویا، پیگیر، جدی و اثرگذار در سطحی کلان و با رویکردی توسعه‌محور نقش‌آفرینی کند؛ یک پل ارتباطی مستقیم و بی‌واسطه با هدف آشنایی مدیران عالی و سایر دولتمردان با توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ فعال در عرصه فناوری کشور که پتانسیل‌های توسعه و تحول‌آفرینی در ابعاد مختلف مورد نظر را دارند.

 

نحوه رقابت، ارزیابی و انتخاب برگزیدگان در این بخش به چه شکل تدوین شده است؟

شرکت‌های حاضر در بخش جایزه در سه سطح کوچک (کمتر از 50 نفر)، متوسط (بین 50 تا 100 نفر) و بزرگ (بیش از 100 نفر) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت شرکت فناوری اطلاعات تحول‌آفرین انتخاب خواهد شد.

شرکت‌های تحول‌آفرین در پنج بُعد مختلف شامل ابعاد منابع انسانی، نوآوری، نهادینگی فناوری اطلاعات در شرکت، فرآیندی و بازار، مورد قضاوت و ارزیابی کمیته علمی همایش قرار خواهند گرفت.

 

حضور شرکت‌های مختلف در بخش جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» چه نقشی در بهبود، توسعه کسب‌وکار و حضور پررنگ‌تر آنها در بازار ملی خواهد داشت؟

حضور شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ در بخش رقابتی شرکت‌های تحول‌آفرین فارغ از برگزیده شدن یا نشدن، در جلب نظر و حمایت مدیران عالی و رده میانی کشور از شرکت‌هایی که پتانسیل‌های رشد، نقش‌آفرینی و ایجاد تحول در حوزه فناوری اطلاعات در کشور دارند، بسیار مؤثر خواهد بود.

بخش جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» برای تمام شرکت‌های حاضر ویترینی بزرگ و مجالی مغتنم برای نمایش و عرضه توانمندی‌ها و شایستگی‌ها و جلب نظر و توجه مدیران عالی کشور در رده‌های مختلف است.

 

با توجه به اینکه تحول‌آفرینی شرکت‌ها بدون حمایت دولت و مدیران دولتی تقریباً غیرممکن است، میزان نقش‌آفرینی و اثرگذاری جایزه «شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول‌آفرین» در تسهیل و بهبود برقراری ارتباط و تعامل سازنده، پویا و پایدار میان شرکت‌های فعال با مدیران عالی‌رتبه، ارشد و میانی دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تحقق دولت الکترونیک با معیارهای مناسب و قابل‌قبول، نیازمند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب ایده‌های فناورانه خلاق و دخیل کردن آنها در فرآیند توسعه مورد نظر در سند چشم‌انداز است. ایجاد ارتباط و تعامل پویا و سازنده میان مدیران دولتی با شرکت‌های دارای پتانسیل پیش و بیش از هر چیز نیازمند بستری است که امکان و شرایط دیده شدن و نمایش توانمندی‌ها را به‌ویژه برای شرکت‌های نوپایی که با وجود برخورداری از بنیه علمی قدرتمند و کارآمد، بنیه مالی نحیف و شکننده‌ای دارند را با کمترین هزینه در ابعاد ملی و در حضور مدیران عالی‌رتبه دولتی در حوزه‌های مختلف مهیا کند. یکی از اهداف اصلی بخش تازه‌تاسیس همایش یعنی جایزه «شرکت تحول‌آفرین» ایجاد یک چنین بستری است.

جایزه «شرکت تحول‌آفرین» در آغاز یک مسیر طولانی قرار دارد. این بخش از همایش برای شناساندن درست خود و جذب مخاطبانش، باید بتواند رویکرد متفاوت و وجوه تمایزش در قیاس با نمایشگاه‌ها و رویدادهای شناخته‌شده‌ای که هر سال در حوزه فناوری اطلاعات در کشور برگزار می‌شوند را به شکلی روشن و شفاف معرفی کند. این بخش از همایش بهترین فرصت برای خودنمایی و عرض‌اندام شرکت‌های خلاق و دارای بنیه علمی قدرتمند برای جهش‌های بلند و میانبری برای حضور مؤثر و نقش‌آفرینی فعال آنها در سطوح عالی است.

البته سرعت رشد و بلوغ جایزه «شرکت تحول‌آفرین» و حرکت مؤثر در راستای اهداف عالی تدوین شده برای آن، نیازمند استقبال و حضور جدی و پررنگ شرکت‌های توانمند، صاحب بنیه علمی و ایده‌های خلاقانه نوین است.

امیدواریم این بستر و سازوکار با حمایت فراگیر همه طیف‌های مخاطبش بتواند نقشی مؤثر در ایجاد تحولی پویا و توسعه‌ای پایدار در جهت تحقق یک دولت الکترونیک کارآمد با حضور و نقش‌آفرینی همه نخبگان حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.