راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه «ارز رمزنگاری‌شده: حلال یا حرام؟» به‌زودی در لندن برگزار می‌شود

کارگاه یک‌روزه‌ای به اسم «ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین: حلال یا حرام؟» 17 نوامبر یعنی روز جمعه 26 آبان در شهر لندن برگزار می‌شود.

همه می‌دانیم که امروزه فین‌تک‌ها تغییرات بسیاری را در صنعت مالی به وجود آورده‌اند و در حقیقت ما با محصولات دیجیتال و مجازی سروکار داریم که هیچ ارزش ذاتی برای خودشان ندارند. به دلیل اینکه برای چنین موضوعی قانون خاص و روشنی در قوانین اسلامی وجود ندارد، چالش‌های زیادی برای مسلمانان ایجاد شده است.

درنتیجه لازم است که تحقیقات عمیقی و از زوایای مختلف انجام شود تا جامعه اسلامی هم بتوانند در این سیر تکاملی مالی قرار بگیرند و فعالیت کنند.

از طرف دیگر هم بیت‌کوین یک ابزار سرمایه‌گذاری است که قابلیت این را دارد تا جایگزین پول فیات شود. اما آیا این جایگزینی قابل قبول به عبارتی حلال است و مسلمانان می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند؟

این کارگاه دوساعته در لندن قرار است که پاسخ‌گوی این سؤال باشد و به مسائل فقهی مربوط به بیت‌کوین بپردازد. سخنران اصلی این رویداد شیخ فیضل مانجو، وکیل، استاد دانشگاه و پژوهشگر از آفریقای جنوبی است و سخنران مهمان برنامه هم مفتی فراز آدم از آفریقای جنوبی است که در حال حاضر مشاور بخش زکات در بنیاد ملی زکات و همین‌طور مشاور شریعت در تعدادی از سازمان‌ها ازجمله Ethica و Simply Ethica است.

منبع: Eventbrite

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.