راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جنجال کیف پول‌های موبایلی در سال 2017 آرام گرفته است

از بسیاری جهات می‌توان گفت که سال 2017 سال به نسبت آرامی برای کیف پول‌های موبایلی است. چند هفته بعد از این Mobile Payments Today از شرکت‌ها خواست که اطلاعات موردنیاز برای راهنمای مقایسه کیف پول موبایلی (Mobile Wallet Comparison Guide) سال گذشته را ارائه دهند، اتفاقات جالبی در صنعت رخ داد:

برای مثال، بارکلیز و ولزفارگو، هرکدام کیف پول موبایلی اندرویدی خودشان را معرفی کردند. از طرف دیگر مسترکارت و ویزا هم هرکدامشان اقداماتی انجام دادند که حوزه پرداخت‌های موبایلی را در آینده تغییر می‌داد و چه باورتان بشود یا نه، در این اقدامات جدید این دو شرکت هم پی‌پل نقش بسیار مهمی داشت.

اپل هم بیکار ننشست و پرداخت‌های مبتنی بر مرورگر اپل‌پی را روی سیستم Safari خودش راه‌اندازی کرد.

بانک‌های Chase و Citi هم نوامبر سال گذشته کیف پول‌های موبایلی خودشان را راه‌اندازی کردند.

بعد از این اتفاقات، دیگر خبر چندانی در حوزه کیف پول موبایلی در ایالات متحده نبود و با وجود تمام این اخبار، مردم میل چندانی به استفاده از این کیف پول‌ها نداشتند. مصرف‌کنندگان معمولا دو دلیل برای عدم استفاده از کیف پول موبایلی عنوان می‌کردند: یکی اینکه پرداخت‌های کارتی بسیار راحت‌تر هستند و ازطرف دیگر آنها نسبت به امنیت پرداخت‌های موبایلی اطمینان چندانی هم ندارند.

به هر حال نکته‌ای که باید به ارائه‌دهندگان کیف پول موبایلی گفت این است که آن‌ها به اندازه کافی و یا اصلا دلایل مناسبی برای اینکه مصرف‌کنندگان از کارت‌ها به سمت کیف پول‌ها کشیده شوند، ارائه نمی‌دهند.

منبع: Mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.