راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محبوبیت پرداخت ازطریق کیف پول‌های الکترونیکی در ایالات متحده

وردپی (Worldpay) گزارش پرداخت جهانی سال 2017 خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی نسبت به کارت‌های نقدی در آمریکا در سال 2017، 7 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، طی 5 سال آینده، کیف پول‌های الکترونیکی حتی به‌عنوان اولین گزینه پرداخت در این کشور، جایگزین کارت‌های نقدی خواهد شد.

در این گزارش، 36 کشور از سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا وضعیت کنونی صنعت پرداختشان و پیش‌بینی روندهای آینده در مقیاس جهانی و داخلی مشخص شود.

انتظار می‌رود که بازار تجارت الکترونیکی تا 5 سال آینده 11 درصد رشد داشته باشد و کیف پول‌های الکترونیکی 45.9 درصد از بازار را تا سال  2021 به دست بگیرند.

.

بازارهای نوظهور

چین، آمریکا و انگلستان از بازیگران اصلی تجارت الکترونیکی در سال 2017 به شمار می‌روند اما رشد آن‌ها نسبت به سال گذشته، به دلایلی کاهش پیدا کرده است؛ باتوجه به اینکه آمریکای شمالی جزو بازارهای برتر است اما پایین‌ترین سرعت رشد، یعنی 10 درصد، را داشته است.

در عوض آمریکای لاتین توانست به بیشترین رشد یعنی 19 درصد برسد. آسیا و اقیانوسیه هم نرخ رشد 12 درصدی و حوزه EMEA نیز نرخ رشد 10 درصدی داشته است.

آرژانتین هم در حوزه تجارت الکترونیکی پیشرفت بزرگی داشته است و انتظار می‌رود که تا 5 سال آینده نرخ رشد سالانه آن به 24 درصد برسد و به این ترتیب از برزیل با 7 درصد و مکزیک با 17 درصد پیشی بگیرد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که بازارهای نوظهور نقش بسیار مهمی در بازار تجارت الکترونیکی جهانی بازی می‌کنند.

از آنجایی که بازارهای مستقرشده به سرعت رشد بسیار کندی رسیده‌اند بنابراین می‌توان پتانسیل رونق تجارت الکترونیکی را در مناطق کم‌توسعه پیدا کرد.

.

ظهور روش‌های پرداخت جایگزین

بر اساس این گزارش، روش‌های پرداخت جایگزین در بازار تجارت الکترونیک بیشتر و بیشتر دیده می‌شوند؛ پرداخت از طریق کیف پول‌های الکترونیکی با 39.2 درصد، انتقال پول بانکی با 11.6 درصد، کارت‌های از پیش پرداخت‌شده با 0.2 درصد و رسیدهای الکترونیکی با 0.1 درصد، ازجمله روش‌هایی هستند که انتظار می‌رود کاربردشان در بازار بیشتر و بیشتر شود.

در ایالات متحده، کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی‌پل دومین شیوه پرداختی رایج میان آمریکایی‌ها است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2021، با میزان مصرف 46 درصدی، به برترین روش پرداختی در این کشور تبدیل شود.

باتوجه به محبوبیت و افزایش استفاده از سامسونگ‌پی و اندرویدپی، میزان اعتماد مشتریان به این دور روش پرداختی و پذیرش آن‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

منبع: The payper

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.