راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یازده قابلیت بانکداری همراه که مشتریان عاشقش هستند

زندگی به خودی خود می‌تواند پر از استرس باشد اما بانکداری، به‌عنوان یک از فعالیت‌های روزانه ما لازم نیست که اینطور باشد. برای همین هم اپلیکیشن‌های بانکداری همراه درست شدند تا کار را برای مصرف‌کنندگان راحت‌تر و آسان‌تر کند. در ادامه یازده ویژگی بانکداری موبایلی که بیشتر مورد علاقه مشتریان بوده است را به شما معرفی می‌کنیم.

.

حساب‌های مشترک Banq

بانک‌ها چند دهه است که حساب‌های مشترک ارائه می‌دهند، اما این مدل حساب‌ها بر اساس روابط بلندمدت و شامل کاغذبازی‌های زیادی بود. Bunq این مدل را به‌طور کامل با ویژگی حساب مشترک خود در اپلیکیشن بانکداری موبایلی ارتقا می‌دهد.

چه این حساب کاربری برای هزینه‌های گروهی از دانش آموزان باشد یا یک حساب مشترک نقدی برای یک سفر گروهی یا یک حساب کاربری دونفره ساده، می‌توانید از Bunq استفاده کنید. در حساب‌های مشترک، هر زمان که یکی از افراد تراکنشی انجام دهد، پیامی برای همه صاحبان حساب فرستاده می‌شود و کاربران می‌توانند از ویژگی بودجه‌بندی برای تعیین محدودیت‌ها (مثلاً برای پول‌توجیبی بچه‌ها) استفاده کنند.

هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته‌اید؟ Bunq از یک فرایند ورود سیستم بیومتریک کاملاً منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که یک قسمت بدن را که هرگز برای اسکن مورد استفاده قرار نگرفته را اسکن می‌کند. این موضوع احتمالاً شما را علاقه‌مند می‌کند.

..

چت‌بات پشتیبانی مشتری Coinbase

Coinbase احتمالاً به دلیل تأثیر شگرف آن بر فضای بیت‌کوین و برخی مشکلات فنی پیچیده معروف است، اما ما می‌خواهیم روی پشتیبانی بسیار هوشمند چت‌بات تمرکز کنیم. همکاری با Ada اجازه داده است که Coinbase پشتیبانی از مشتریان خود را از طریق پردازش زبان طبیعی، یک صدای دوستانه و دستیابی هوشمند به کارمندان پشتیبانی انسانی، زمانی که ربات با محدودیت در پاسخ‌دهی روبرو می‌شود، گسترش داده است. ما واقعاً تحت تاثیر قرار گرفتیم و توصیه می‌کنیم که یک مکالمه ثبت‌شده داشته باشید.

.

گزارش‌های سفر مونزو (Monzo)

زمانی روزهای پس از تعطیلات با کمی احساس وحشت آمیخته بود، چون تراکنش‌ها به‌آرامی در تراز بانکی وارد می‌شدند.

مونزو همه این‌ها را تغییر داد. با نرخ رایگان FX و دریافت فوری پیام‌های تراکنش، کاربران می‌توانند هزینه‌های خود را بلافاصله مشاهده کنند. حتی با وجود بانک‌های رقیب که به سمت مدل جدید قیمت‌گذاری برای دستگاه‌های خودپرداز حرکت می‌کنند، مونزو هنوز هم بهترین دوست مسافران است. تازه بهترین قسمت کار مانده است؛ در پایان تعطیلات، مونزو خلاصه هزینه‌هایی که انجام دادید را برایتان ارسال می‌کند.

.

پرداخت‌های بین‌المللی N26

شرکت پیشروی آلمانی N26 چندین سال است که از بانک‌های سنتی خارج شده است. در ابتدای سال 2016 این تیم اعلام کرد که پرداخت‌های درون برنامه‌ای FX دارد. درحالی‌که این خبر به‌خودی‌خود پیشگامانه نیست، اما این واقعیت که از طرف شرکت TransferWise پشتیبانی می‌شود، آن‌ها را  یک سر و گردن ازدیگر رقبا قرار پیش می‌اندازد.

کاربران بدون نیاز به داشتن یک حساب کاربری TransferWise می‌توانند از یک رابط کاربری استفاده کنند. این حاصل کار ترکیب جالبی است که مختصری ازآنچه آینده بانکداری باز می‌تواند ایجاد کند را به نمایش می‌گذارد: بدون اصطکاک، یکپارچه و ارزان‌تر از پیشنهاد‌های قدیمی در جهان.

.

فرایند پردازش Revolut

گاهی اوقات لذت همه‌چیز در مورد ویژگی‌های فنی جذاب و یا رابط‌های زیبا نیست. ما می‌گوییم صرفه‌جویی در زمان و کاهش سختی کار نیز بسیار مهم است، بنابراین فرآیند پردازش یک‌دقیقه‌ای Revolut را در اینجا آوردیم. تنها 50 ثانیه پس از راه‌اندازی، مشتریان Revolut یک کارت مجازی خواهند داشت و پس از دو دقیقه و 45 ثانیه، این کارت آماده استفاده خواهد بود.

این‌ یک روند بسیار جذاب است که به‌وضوح توسط برخی از طراحان هوشمند محصول به اصول اساسی تبدیل شده است.

.

میانبرهای لمسی مونزو

درحالی‌که بعضی از کاربران Force Touch اپل را دوست دارند، بسیاری از کاربران نسبت به آن احساس دوگانگی می‌کنند. ما فکر می‌کنیم که بیشتر طراحان برنامه واقعاً نمی‌دانند چطور از آن استفاده کنند. یکی از نمونه‌هاT مجموعه‌ای از میانبرهای سریع مونزو است که روی سیستم عامل iOS و با فشار دادن دکمه home، نمایش می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از کلیدهای میانبر برای بستن کارت، پرداخت، تکرار پرداخت اخیر P2P یا افزودن کارت، از Force Touch استفاده کنند و بدون بازگشت به صفحه اصلی برای جست‌وجو به قسمت موردنظر بروند.

.

اسکن چشم Yapi Kredi

برای کسانی که از استفاده از اثرانگشت خود برای ورود به برنامه‌ها خسته شده‌اند، Yapi Kredi ترکیه با همکاری Ollsan و Eyeprint ID تلاش کرده است تا کاربران بتوانند با اسکن چشم خود به‌ حساب کاربری‌شان دسترسی پیدا کنند. این فنّاوری فوق‌العاده رضایت‌بخش است. همان‌طور که طراحان محصول از  شناسه چهره اپل در ورود به برنامه‌ها استفاده می‌کنند، جالب خواهد بود که ببیند آیا این فرم ورود به سیستم فراگیر خواهد شد یا خیر.

.

تعویض حساب کاربری انرژی مونزو

در زمان نوشتن این متن پیش‌بینی می‌شود با ارائه کارت پیش‌پرداخت مونزو، این بانک حدود 50 پوند به ازای هر مشتری در هرسال از دست می‌دهد. راه‌های متعددی وجود دارد که بانک در سال‌های آتی سود ده باشد، اما یکی از راه‌های اصلی از طریق مشارکت و پیشنهاد‌ها خواهد بود. به‌این‌ترتیب، در ماه جولای 2017، مونزو بی‌سروصدا مدیر شریک سابق فیس‌بوک را استخدام کرد.

یکی از مشارکت‌هایی که بانک انجام داد با شرکت Bulb بود. Bulb یک ارائه‌دهنده جایگزین انرژی است که مشتریان را قادر می‌سازد از انرژی تجدید پذیر استفاده کنند. مشتریان مونزو با یک ارتقاء درون برنامه‌ای مواجه می‌شوند که در ورودی تراکنش‌‍‌ها نمایش داده می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها ماشین‌حساب Bulb را امتحان کنند. برای هر مشتری که این سوئیچ را انجام دهد (که حدود 7٪ از همه مشتریان در مرحله آزمایشی از آن استفاده کرده‌اند)، مونزو حدود 40-50 پوند دریافت می‌کند. یک سود خیرخواهانه که مزایای بیشتری را در اختیار مشتریان مونزو می‌گذارد و زندگی دوستدار زیست‌محیطی را به همراه می‌آورد.

.

پس‌انداز اتوماتیک Chip’s bot-powered

لذت‌بخش‌تر از رابط کاربری Chip’s bot-powered که دوست‌داشتنی و پر از گیف است، چیست؟ این نرم‌افزار هوشمندانه با صرفه‌جویی در هزینه، رفتار مصرف‌کنندگی کاربر را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و بی‌سروصدا مقادیر کمی را وقتی پس‌انداز به زیر میانگین رسیده است، ذخیره می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از رابط کاربری مکالمه‌ای به کاربران اجازه می‌دهد که رفتار ربات را ویرایش کنند و پس‌انداز و برداشت دستی را مدیریت کنند. این سیستم هوشمندانه و بسیار کاربرپسند و به‌راحتی برای طیف وسیعی از موارد قابل تکرار است.

.

ادغام Starling با Flux

ادغام Starling با Flux یکی دیگر از ویژگی‌های بانکداری باز است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید پس از اجرای PSD2 امور مالی خود را کنترل کنید.

ایده پشت Flux ساده است: رسیدهای کاغذی با فنّاوری Stone Age جایگزین می‌شود. با ادغام داده‌ها از پایانه‌های فروش با تراکنش‌هایی که توسط کاربران Starling و مونزو ارائه می‌شود، Flux اجازه می‌دهد کاربران داده‌های مربوط به هر آیتم در تراکنش‌هایشان مشاهده کنند. بنابراین تنها برای یک تراکنش 4.50 پوندی دانستن خوردن (Eat) کفایت نمی‌کند بلکه می‌توانید ببینید که یک ساندویچ خوشمزه و یک نوشیدنی تازه را خریداری کرده‌اید. این‌یکی از آن ایده‌های ساده است.

.

بودجه‌بندی با Bankin

ابزارهای مدیریت امور مالی شخصی اکنون خیلی رایج هستند و هر کاربری که به دنبال مدیریت هزینه‌های خود است، با انتخاب‌های زیادی روبرو است. ترجیح شخصی ما Bankin ، یک فین‌تک فرانسوی است که بالاتر و فراتر از دسته‌بندی تراکنش‌های معمول می‌‌رود و به کاربران یک رابط کاربری زیبا و مربی مالی ارائه می‌دهد که مشاوره مالی به‌موقع را برای کاربران فراهم می‌کند؛ مانند زمانی که برای جلوگیری از برگشت چک نیازمند انتقال از یک حساب به‌حساب دیگر هستید.

منبع: banknxt.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.