راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره 27 «گزارش اقتصادی شاپرک» منتشر شد

بیست و هفتمین شماره «گزارش اقتصادی شاپرک»، بولتن تخصصی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، حاوی اطلاعاتی از وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در شهریور ۹۶ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، «گزارش اقتصادی شاپرک» به‌صورت دوره‌ای در راستای رسالت شاپرک مبنی بر اطلاع‌رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور منتشر می‌شود و هدف از انتشار آن کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک کشور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی است. نسخه PDF گزارش اقتصادی شماره ۲۷ شهریورماه شاپرک در دسترس قرار گرفته است.

چند نمودار توضیحی مهم این گزارش را با هم مرور می‌کنیم:

طبق نمودار ۴-۱ به ترتیب شرکت‌های به پرداخت، سپ، آپ، تاپ و ایران کیش بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های شاپرکی در شهریورماه 96 را داشته‌اند.

 

طبق نمودار ۴-2 به ترتیب شرکت‌های به پرداخت، ایران کیش، سپ، سداد و تاپ بیشترین سهم بازار از نظر مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را در شهریورماه 96 داشته‌اند.

 

در نمودار 4-3 سهم شرکت‌های PSP روی هر یک از ابزارهای پرداخت از لحاظ تعداد تراکنش‌های شاپرکی شهریورماه 96 قابل مشاهده است.

 

در نمودار 4-4 سهم شرکت‌های PSP روی هر یک از ابزارهای پرداخت از لحاظ مبلغ تراکنش‌های شاپرکی شهریورماه 96 را می‌بینید.

 

در نمودار 5-1 دیده می‌شود که به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، پارسیان، صادرات و کشاورزی بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی را داشته‌اند.

 

طبق نمودار 5-2 به ترتیب بانک‌های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی و سپه بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.