راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیشتازی بانک ملت در درآمدزایی بین بانک‌های بزرگ

بررسی بودجه پیش‌بینی شده سال ۹۶ بانک‌ها نشان می‌دهد بانک ملت با پیش‌بینی درآمد ۸۱۴۰۲ میلیارد ریالی بیشترین درآمد را در بین بانک‌های کشور خواهد داشت.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، این بررسی نشان می‌دهد در بین ۲۵ بانک و موسسه اعتباری، ۱۴ بانک و موسسه پیش‌بینی بودجه سال ۹۶ خود را منتشر کرده‌اند که در بین آنها بانک ملت صدرنشین درآمدزایی بوده است.

همچنین بانک صادرات با پیش‌بینی درآمد ۵۵۵۷۵ میلیارد ریال و بانک تجارت با پیش‌بینی درآمد ۲۵۹۴۹ میلیارد ریال برای سال ۹۶ در رده‌های بعدی از لحاظ درآمدزایی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین گزارش در بودجه سال ۹۶ بانک ملت در حالی درآمد ۸۱۴۰۲ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است که ۱۹۱۵۰ میلیارد ریال از این درآمد مربوط به درآمد مشاع و ۵۸۱۰۲ میلیارد ریال آن به درآمدهای غیر مشاع اختصاص دارد؛ به‌طوری‌که این بانک توانسته است در دوره سه ماه منتهی به پایان خرداد سال جاری ۱۸ درصد از درآمد (معادل ۱۴۵۳۷ میلیارد ریال) را محقق کند.

یکی از نکات مهم در گزارش عملکرد سه‌ماهه بانک ملت پوشش ۸۸ درصدی کل درآمد مبادلات ارزی پیش‌بینی‌شده در بودجه است، به‌طوری‌که در بودجه سال مالی ۹۶ این بانک، کل درآمد مبادلات ارزی ۷۵۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده بود که این بانک توانست تنها در سه ماه ابتدای سال ۶۶۰۶ میلیارد ریال از این درآمد ارزی را محقق کند.

در بخش کل درآمدهای غیر مشاع نیز بانک ملت توانست در سه ماه ابتدای سال جاری ۳۱ درصد از پیش‌بینی این بخش درآمدی، معادل ۱۷۷۷۷ میلیارد ریال را محقق کند که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد. نکته حائز اهمیت دیگر در پیش‌بینی درآمد بانک ملت سهم قابل‌ملاحظه این بانک در بین صنعت بانکداری کشور است؛ به‌طوری‌که از کل درآمد ۲۵۱ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده ازسوی کل بانک‌ها در سال ۹۶ بانک ملت با درآمد ۸۱۴۰۲ میلیارد ریال سهم ۳۲ درصدی کل درآمد بانک‌های کشور را کسب کرده است.

بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۵۰ هزار میلیارد ریالی در حالی این رقم درآمدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است که به‌عنوان تنها بانک بزرگ در بین بانک‌های خصوصی شده کشور است که نماد آن در بورس باز بوده و سهام آن قابلیت معامله دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.