راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان قسط‌بندی اقساط وام با حسابداری شخصی پارمیس همراه

درصد بالایی از افرادی که می‌شناسیم، همواره در اکثر مکالمات روزمره‌شان از اقساط و بدهی‌های خود صحبت می‌کنند و موضوع اصلی این گفتگوها معمولاً فراموشی پرداخت بدهی‌ها و اقساط است که به دلیل تعدد وام‌ها و اقساط، بسیاری از افراد را در محاسبه و موعد پرداخت اقساطشان به اشتباه می‌اندازد.

هریک از وام‌ها شرایط خاصی برای بازپرداخت دارند و فرد وام‌گیرنده باید طی یک دوره مشخص اقساط وام خود را تسویه کند. حال آنکه این وام می‌تواند شامل سود چند درصدی شود و در بیشتر موارد نیز دیرکرد پرداخت اقساط می‌تواند مشمول جریمه کارمزد اقساط شود.

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روشی که برای مدیریت وام و اقساط معمولاً به ذهن هر فردی می‌رسد یادداشت کردن اقساط در دفترچه‌ای مختص این موضوع است؛ اما قطعاً دفترچه اقساط ماندگاری تضمین شده ندارد و ممکن است به هر دلیلی از بین برود و متاسفانه تمام اطلاعات ثبت شده شما نیز از بین خواهد رفت. با توجه به این نکته می‌توان نتیجه گرفت که بهترین روش برای مدیریت وام و اقساط به صورت دیجیتالی است که با بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال وام و اقساط را ثبت کنید. در این حالت نه تنها امنیت اطلاعات شما تضمین شده است، بلکه ابزارهای دیجیتال می‌توانند با قابلیت‌هایی که دارند از طریق هشدار، شما را از موعد پرداخت اقساط با خبر کنند.

امروزه تلفن همراه در دسترس‌ترین وسیله دیجیتالی هر شخص است که در تمام طول روز همراه افراد است. در نتیجه می‌توان هر زمان که نیاز بود، از طریق تلفن همراه به اطلاعات ثبت شده رجوع کرد. با یک جستجوی ساده می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی را برای مدیریت وام و اقساط بیابید؛ اما سؤال اصلی اینجاست که کدام یک از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند تمامی نیازهای شما را در حوزه حسابداری شخصی برآورده می‌کند؟

اپلیکیشن رایگان حسابداری شخصی پارمیس همراه محصولی از شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، تولید کننده نرم افزارهای حسابداری و یکپارچه مالی است که صرفاً با هدف حسابداری شخصی و مدیریت امور مالی برای عموم افراد جامعه طراحی شده است.

امکاناتی همچون مدیریت و ثبت هزینه و درآمد، مدیریت و ثبت چک، ثبت و مدیریت وام و اقساط، بودجه‌بندی، مدیریت حساب‌های بانکی، مدیریت صندوق‌ها و … در این برنامه حسابداری شخصی رایگان تعبیه شده است تا با کمک این ابزارها، حسابداری شخصی به سادگی برای افراد از هر قشری امکان‌پذیر شود و نه تنها برای هریک از مسائل مالی به صورت جداگانه نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف نیست بلکه به راحتی می‌توانید تمامی مسائلی که حول محور حسابداری شخصی است را در قالب یک اپلیکیشن مدیریت کنید.

برای مدیریت وام و اقساط در اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه، کافیست که از بخش «عملیات» وارد قسمت «وام و اقساط» شوید و با آیکن + یک وام جدید تعریف کنید. عملیات تعریف وام در حسابداری پارمیس همراه شامل «تعیین نام وام»، «مبلغ وام دریافتی»، «تاریخ دریافت وام»، «انتخاب آیکن»، «تاریخ اولین قسط»، «بازه زمانی اقساط»، «توضیحات و تعداد روزهای یادآوری اقساط قبل از موعد سر رسید» است. همچنین در این مرحله می‌توانید مشخص کنید که مبلغ وام را دریافت و خرج کردید یا اینکه مبلغ وام را به حسابی منتقل کرده‌اید.

امکان مدیریت وام و اقساط در حسابداری شخصی پارمیس همراه نه تنها به عنوان بخشی از حسابداری شخصی افراد است و گزارشاتی را از تمامی اقساط پرداخت شده و وام‌های دریافتی در خود ذخیره می‌کند بلکه به شما امکان مدیریت مستقیم حساب بانکی و صندوق‌ها را نیز می‌دهد. به این ترتیب که با پرداخت اقساط یا تسویه قسط به صورت خودکار موجودی حساب بانکی یا صندوق شما به روز می‌شود و از طرفی دیگر از میزان بدهی باقیمانده بابت وام دریافتی نیز کسر می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید همواره از میزان بدهی باقیمانده وام خود مطلع شوید، اقساط پرداخت نشده را مشاهده کنید، وام را به صورت کامل تسویه کنید و همچنین موجودی صندوق و بانک خود را نیز به صورت خودکار با پرداخت اقساط مشاهده کنید.

در مرحله بعدی نوبت به تعریف دفترچه اقساط می‌رسد که به سادگی به کاربر امکان می‌دهد تا اقساط را به صورت خودکار با فیلدهای سفارشی ایجاد کند. اگر شما تا به امروز برای وامی چندین قسط را پرداخت کرده‌اید و تازه قصد شروع کار با اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه را دارید، نگران ثبت اقساط پرداخت شده نباشید چرا که این امکان در پارمیس همراه تعبیه شده است. برگه‌های اقساط در پارمیس همراه به دو شکل تعریف می‌شوند. اقساط ساده و اقساط پیشرفته. در نوع ساده شما می‌توانید به تعداد مشخص اقساط را تعریف کنید و مبلغ هر قسط را نیز مشخص کنید.

و اما در نوع اقساط پیشرفته شما قادرید مبلغ قسط، مبلغ کارمزد و وضعیت قسط (تسویه شده/تسویه نشده) را انتخاب کنید.

نهایتاً شما با واردکردن این اطلاعات، یک دفترچه دیجیتالی برای اقساط خواهید داشت که ضمن هشدار و یادآوری اقساط، تمامی حساب‌های شما را نیز مدیریت می‌کند و می‌توانید اقساط خود را در کنار سایر امور مالی شخصی خود مدیریت کنید.

همچنین در صورتی که نیاز به تسویه کامل اقساط وام داشته باشید می‌توانید با استفاده از دکمه تسویه کامل، اقساط را به یکباره تسویه کنید.

حسابداری شخصی پارمیس همراه با استفاده از امکاناتی نظیر مدیریت و ثبت تراکنش‌ها، مدیریت حساب‌های بانکی، مدیریت صندوق‌ها، مدیریت پیامک‌های بانکی، مدیریت چک و وام و اقساط، بودجه‌بندی و … حسابداری شخصی را برای تمامی افراد جامعه به سادگی امکان‌پذیر کرده و هر فردی می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن، حسابدار شخصی خود را روی تلفن همراهش داشته باشد.

برای دانلود اپلیکیشن رایگان حسابداری شخصی پارمیس همراه در نسخه اندروید اینجا و برای دانلود نسخه iOS  اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.