راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سنگاپور، قطب فین‌تک جنوب‌شرق آسیا

ماهنامه عصر تراکنش / سنگاپور از بسیاری جهات یک نمونه موفق توسعه در طول ۵۰ سال گذشته است. سنگاپور پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای آوردن جهان به آسیا و آسیا به جهان دارد. حضور بین‌المللی سنگاپور بر اساس یک دولت با ثبات، چارچوب مقرراتی سخت‌گیرانه و فرآیندهای اجرایی کارآمد شکل‌گرفته است. سنگاپور می‌تواند هاب‌ فین‌تک منطقه جنوب شرق آسیا باشد.

بر اساس فهرست مراکز مالی جهانی (GFCI)، سنگاپور چهارمین مرکز مالی بزرگ دنیا است و همچنین رتبه نخست را در گزارش جهانی فناوری اطلاعات نشست جهانی اقتصاد سال ۲۰۱۵ در اختیار دارد. این بلوغ مالی و آمادگی فناورانه برای شتاب‌دهی صنعت فین‌تک حیاتی است و طبیعتاً سنگاپور یک قطب فین‌تک است. درحالی‌که فین‌تک یک حرکت جهانی است ولی هر جغرافیا محرک‌های مختلف و خاص خود را در اکوسیستم مربوطه دارد. با مقایسه اقتصادهای بسیار توسعه‌یافته در اروپا و ایالات‌متحده با اقتصادهای درحال‌توسعه آسیا کاملاً واضح است که محرک‌ها متفاوت هستند. فین‌تک در اقتصادهای توسعه‌یافته بر اساس نوآوری و ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود، درحالی‌که فین‌تک در اقتصادهای درحال‌توسعه بر اساس نیازی مبرم به هدف‌گیری نقاط ضعفی شکل می‌گیرد که در اقتصادهای آن‌ها به‌شدت احساس می‌شود. تعمیم دادن محرک‌های فین‌تک در آسیا مشکل است زیرا ترکیبی سالم از اقتصادهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه در منطقه وجود دارد.

یکی دیگر از محرک‌های اصلی در سنگاپور محیط کسب‌وکار مساعد آن است. کارآفرینی و نوآوری به‌شدت توسط نهادهای مرتبط با دولت مانند اسپرینگ سنگاپور، IE، EDB، iDA، حمایت می‌شود. این سازمان‌ها به‌طور هدفمند در حال اجرای اقداماتی باهدف تشویق و ترویج نوآوری و پروژه‌های کاری درصحنه داخلی هستند. چارچوب قانونی قوی سنگاپور همچنین میزان بالایی از سهولت و ثبات را برای شرکت‌های فین‌تک به‌منظور تثبیت خود فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.