راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوگل و اپل امکان پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی را با یک مرورگر API جدید ایجاد کردند

توسعه‌دهندگان گوگل، اپل و دیگر شرکت‌های فناوری، یک مرورگر API جدید ایجاد کرده‌اند که امکان خرید کالا و سرویس‌ها را به‌صورت آنلاین و با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را به کاربران می‌دهد.

کنسرسیوم World Wide Web با کمک شرکت‌های مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک، اپل و موزیلا، این پروژه را در سال 2013 آغاز کردند. در حال حاضر، این API در مرورگرهای گوگل کروم، Microsoft Edge، اپل وب‌کیت، فایرفاکس، مرورگر اینترنت سامسونگ و مرورگر درون‌برنامه‌ای فیس‌بوک اجرا می‌شود.

این API به‌عنوان راهی برای ارائه گزینه‌های پرداخت بیشتر به فروشندگان و همین‌طور ارائه پرداخت‌های آنلاین امن‌تر به آن‌ها و همین‌طور مشتریان است. زمانی که این API فعال شود، امکان پرداخت‌های جدید توسط بیت‌کوین، اتر و همین‌طور روش‌های پرداخت آنلاین سنتی برای کاربر فراهم می‌شود که مستقیما در مرورگر ذخیره می‌شود وکاربر می‌تواند گزینه‌های پرداختی موجود مورد نظرش را از لیست منوی مرورگر انتخاب کند.

همچنین فروشندگان هم می‌توانند به کمک این API، روش پرداخت که می‌خواهند پذیرش کنند را به دلخواه خودشان انتخاب کنند. مشتریان هم بایستی افزونه مرورگر را دانلود و روش پرداختی که می‌خواهند از آن استفاده کنند را مشخص کنند.

بنابراین، فروشندگان باید وب‌سایت‌هایی بسازند که با این روش‌های پرداختی جدید منطبق باشند؛ درحالی‌که کاربران باید کیف پولی داشته باشند که از همان پروتکل مشابهی که توسعه‌دهندگان می‌نویسند استفاده کند.

منبع: The Payper

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.