راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تا سال 2019، از هر 5 بانک مرکزی، یک بانک از فناوری زنجیره بلوک استفاده خواهد کرد

مطالعه جدیدی که از طرف مرکز کمبریج برای امور مالی جایگزین انجام شده، نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی در مواجه با فناوری زنجیره بلوک روی خوشی نشان می‌دهند و تقریبا تا دو سال آینده، از هر 5 بانک مرکزی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، یک بانک به‌نوعی از این فناوری در سیستم‌هایش استفاده خواهد کرد. همچنین نزدیک به 40 درصد بانک‌های شرکت‌کننده گفته‌اند که پای این فناوری را تا یک دهه آتی به سیستم‌هایشان باز خواهند کرد.

25 بانک در مطالعه مرکز کمبریج حضور داشتند و دلیل اصلی اشتیاق بانک‌ها به این فناوری به این خاطر است که آن‌ها می‌توانند از این فناوری برای ایجاد ارزهای رمزنگاری‌شده مختص خودشان استفاده کنند.

اما این بانک‌ها دقیقا با چه پروتکل‌هایی سروکار دارند؟ بدون شک دفاتر کل مجاز در بالای لیست پروتکل‌های مورد استفاده بانک‌ها قرار دارد، اما پروتکل‌های دیگری مانند اتریوم و بیت‌کوین هم جایگاه ویژه خودشان را دارند.

با این‌حال نمی‌شود دقیقا مشخص کرد که این بانکداران، به چه نحوی و در چه زمانی از این فناوری استفاده خواهند کرد و تقریبا نیمی از بانکدارانی که در این مطالعه شرکت کردند عنوان کردند که برنامه زمانی مشخصی برای به‌کارگیری فناوری زنجیره بلوک در سیستم‌هایشان ندارند.

منبع: Quartz

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.