راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فاندوران، دو سال حمایت از ایده‌های نوآورانه

دومین سالگرد تأسیس فاندوران (بستر تأمین مالی جمعی) با حضور حامیان، صاحبان ایده و مدیران ارشد سازمان‌های مختلف از قبیل بانک پاسارگاد، هلدینگ فناپ، ایرانسل و معاونت ریاست جمهوری در مورخ 20/06/96 در کافه آیتی برگزار شد.

مهمانان این مراسم در جمعی دوستانه گرد هم آمدند؛ در ابتدا با پخش ویدئویی از دستاوردهای دو سال گذشته فاندوران و تجربه‌های صاحبان ایده مراسم آغاز شد.

به گفته داوود شیخان مدیر اجرایی تیم، فاندوران بستری برای تحقق ایده‌هاست، فاندوران همه چیز است و همه چیز در آن پیدا می‌شود همانند ایده‌های نوآورانه و استارت‌آپی، فعالیت‌های اجتماعی و محیط زیستی، طرح‌های فرهنگی و انتشار کتاب و سرگرمی.

افراد و تیم‌ها زمانی که طرح یا ایده‌ای نو در ذهن دارند می‌توانند از طریق سایت فاندوران و با مشارکت حامیان علاقه‌مند، سرمایه موردنیاز خود را جذب کنند.

در بازه سرمایه پذیری کمپین‌ها بر روی این بستر علاوه بر تأمین مالی، اعتبار سنجی، بینش بازار و بازاریابی و آگاه‌سازی نیز صورت می‌گیرد.

در دو سال فعالیت فاندوران 533 میلیون تومان توسط 4693 حمایت خرد حامیان جمع‌آوری شد و منجر به موفقیت صددرصدی 22 پروژه و در کل اجرای 44 پروژه در حوزه‌های مختلف شد. در حال حاضر نیز 9 پروژه بر روی سایت فعال است.

در پایان، مصطفی نقی پورفر مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ اعلام کرد هدف اصلی فاندوران در کنار انجام مسئولیت‌های اجتماعی این است که بستری برای سرمایه پذیری برای کل محصولات نوآورانه در کنار شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران فرشته و شرکت‌های سرمایه‌گذاری باشد و می‌تواند بستر اول تأمین مالی جمعی خاورمیانه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.