راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقدامات پست بانک جهت کاهش شکاف دیجیتالی

دکتر صباغی عضو هیأت مدیره پست‌ بانک‌ ایران در مراسم تودیع مدیر پیشین و معارفه مدیرجدید شعب استان قم گفت: «این بانک به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT، ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه ارتباطات کشور دارد.»
به گزارش روابط عمومی پست‌بانک‌ایران، صباغی ضمن اعلام این خبر گفت: «مجموعه فناوری اطلاعات به‌عنوان پیشران توسعه کشور نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا پست‌بانک‌ایران این مسئولیت خطیر را حسب قانون درکنار انجام عملیات خرده بانکداری درمناطق محروم و مناطق کمتر توسعه‌یافته برعهده گرفته است.»

صباغی تصریح کرد: «این بانک به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات خوبی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع مناسب منابع وجوه اداره شده IT کشور به شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه‌های IT و ICT درراستای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، تأمین و راه‌اندازی ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز(ATM) در هزار روستای کشور و غنی‌سازی دفاتر ICT اشاره کرد.»

او افزود: «مسولیت تأمین مالی کلیه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده این بانک است و قطعاً گردش مالی این بخش جهت تأمین منابع موردنظر ضروری است و همه سازمان‌های ذیربط بایستی به این امر مهم کمک نمایند.»

عضو هیأت مدیره تأکید کرد: «ساماندهی دفاتر خدمات بانکی روستائی و ارتقاء سطح آن به باجه‌های بانکی در چارچوب استانداردهای بانک مرکزی مأموریت مهمی است که برعهده پست‌بانک‌ایران نهاده شده است.»

صباغی در ادامه به همکاری بانک با سایر سازمان‌ها و نهادها و همچنین قراردادهای منعقده با سازمان‌ دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: «این بانک می‌تواند در حوزه اعتبارات نقش بسزائی در توسعه روستاها و شهرها و گسترش کسب و کارهای خرد و اشتغال‌زائی در این مناطق ایفا نماید. البته این مهم فرصت ویژه‌ای برای فعالان حوزه روستائی است تا بتوانند در تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت بیش از پیش سهیم باشند.»

او تصریح کرد: «با سپری‌شدن مقاطع مدیریت ریسک و هدایت و نظارت، زمان جهش و تعیین مأموریت جدید بانک به بانک توسعه‌ای و تخصصی ICT فرا رسیده و در این مقطع سطح بانک در شبکه بانکی و جامعه ارتقاء یافته است و آنچه که لازم است صورت پذیرد تغییر نگرش تمامی عناصر مرتبط با بانک جهت اجرای بهینه مأموریت جدید است. »

او درپایان با تأکید بر آموزش کارکنان اظهار داشت: «متناسب با مأموریت‌های جدید، افزایش دانش اعتباری نیز لازم است و همه باید خود را مجهز به دانش روز کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.