راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک ژن خوب واقعی ایرانی مدیرعامل اوبر آمریکایی شد

دارا خسروشاهی، مدیرعامل سابق شرکت اکسپدیا (Expedia)، مدیرعامل جدید شرکت اوبر (Uber) شد. اوبر که مدت‌ها به‌دنبال پیدا کردن فرد موردنظر برای مقام مدیرعاملی بود، پس از رد شدن جفری ایملت (Jeffry R. Immelt)، مدیرعامل پیشین شرکت General Electric و مگ وایتمن (Meg Whitman) مدیر شرکت Hewlett Packard Enterprise، به‌عنوان گزینه‌های احتمالی، درنهایت دارا خسروشاهی را برای مدیرعاملی انتخاب کرد.

انتخاب خسروشاهی می‌تواند کمک بسیار مؤثری برای بازگرداندن ثبات به شرکت بزرگ اوبر باشد، چراکه از 20 ماه ژوئن، حدود سه ماه پیش، تراویس کلانیک (Travis Kalanick) هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل اوبر، به دلیل فشارهای موجود از مقام مدیرعاملی شرکت برکنار شد و پس از آن اوبر بدون مدیرعامل مانده بود.

دارا خسروشاهی

خسروشاهی از سال 2005، مدیرعامل شرکت اکسپدیا بوده است و به همین دلیل هم تجارب بسیاری در صنعت دیجیتال دارد. اکسپدیا یک شرکت مسافرتی است که برندهای به‌نامی مانند Hotel.com و اوربیتز (Orbitz) را در اختیار دارد.

همچنین در سال 2015 بود که خسروشاهی عضو هیئت‌مدیره نیویورک تایمز شد. او همچنین سابقه مدیرعاملی و مدیر ارشد مالی شرکت آمریکایی IAC را نیز در کارنامه خود دارد.

دارا خسروشاهی، از خانواده اصالتا تبریزی خسروشاهی است که پیش از انقلاب، مالک چندین کارخانه تولید دارو مانند تولید دارو، تولی پرس و همین‌طور گروه صنعتی مینو و … در ایران بودند و پس از انقلاب سال 1357، به آمریکا مهاجرت کردند. او توانست در سال 1991 لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون آمریکا دریافت کند.

منبع: nytimes و CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.