راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دو مطالبه اصلی صنفی درباره الکامپ برآورده شد

ناصرعلی سعادت؛ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور / الکامپ بیست‌وسوم نقطه عطفی در تاریخ سال‌های برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای سومین سال، متولی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) شده که این مهم از خواسته‌های عمده صنف طی سال‌های متمادی بود. بااین‌حال آنچه موجب شاخص شدن الکامپ بیست‌وسوم نسبت به دوره‌های پیشین شده، برآورده شدن دو مطالبه اصلی این صنف در خصوص الکامپ است.

امسال برای نخستین‌بار، نمایشگاه در نیمه نخست سال و در فصل تابستان برگزار می‌شود. اتفاقی بی‌سابقه که در تاریخ برگزاری الکامپ که در صدر مطالبات فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داشت. با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سازمان، سرانجام الکامپ تابستانی شد.

تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از آذرماه به اواخر تیرماه، بازدید از نمایشگاه را برای عموم جامعه تسهیل می‌کند. با توجه به اینکه معمولاً در نیمه نخست سال و در فصل تابستان ترافیک سبک‌تر است، جابه‌جایی زمان نمایشگاه، راه‌حلی برای مسئله ترافیک شهر تهران خواهد بود. با رفع این مسئله، شرکت‌ها نیز قادر خواهند بود از امکانات فضای باز نمایشگاه بهره‌مند شوند که تا پیش از آن به دلیل شرایط جوی و بارش برف و باران شرایط استفاده از آن مهیا نبود.

دومین خواسته‌ای که به آن جامه عمل پوشانده شد، اختصاص کل فضای نمایشگاه به الکامپ است که به‌جرئت یکی از نقاط قوت این دوره محسوب می‌شود. در دوره‌های پیشین به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های هم‌زمان و محدودیت فضای نمایشگاهی، شرکت‌ها مجبور به کاهش متراژ درخواستی خود شدند یا اجرای بسیاری از طرح و ایده‌هایی که به فضای بزرگ‌تر نیاز داشتند را به فرصت دیگری موکول کردند. در این دوره با مذاکرات و پیگیری‌های سازمان و همراهی دکتر اسفهبدی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، این مطالبه صنفی نیز پس از سال‌ها برآورده شد. امسال همچنین سازمان در ادامه سیاست‌های خود با افزایش ظرفیت حمایت‌ها و اختصاص فضایی بزرگ‌تر و طبق استانداردهای بین‌المللی فرصت حضور برابر برای تمام استارت‌آپ‌های متقاضی حضور در سالن الکام‌استارز را فراهم کرده است.

در پایان ضمن قدردانی از تمام شرکت‌های داخلی و خارجی، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که در این نمایشگاه حضور پیداکرده‌اند، امیدوارم به فضل پروردگار با گام‌های مؤثر در مسیر توسعه و بالندگی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور حرکت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.