راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی 50 استارت‌آپ فین‌تک به انتخاب فوربس

مهری سیاه‌ریش؛ ماهنامه عصر تراکنش / آمازون به تنهایی روش خرید انسان‌ها را تغییر داد و اپل توانست انقلابی در صنعت موسیقی پدید آورد. همان‌طور که می‌بینید دیجیتالی شدن بر همه جنبه‌های زندگی مالی ما تأثیرگذار گذاشته است؛ چگونگی به دست آوردن پول، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و خرج کردن آن همگی تحت تأثیر دیجیتالی شدن قرارگرفته‌اند. این تغییرات به زودی انقلاب بزرگی را پدید خواهند آورد. سال گذشته صنعت خدمات مالی ایالت متحده حدود ۲۸۱ میلیارد دلار سود کرده است و فناوری‌های مالی جدید هر پنی از آن را تهدید می‌کند.

با توجه به گزارش‌های سی بی اینسایت در نه ماهه اول سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاران بیش از ۱۰.۵ میلیارد دلار روی استارت‌آپ‌های فین‌تک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در سال ۲۰۱۴ میزان سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلار بود که طی یک سال پیشرفت فراوانی داشته است و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به اهمیت فین‌تک پی برده‌اند. ما در ادامه چند استارت‌آپ موفق درزمینهٔ فین‌تک را معرفی می‌کنیم، مطمئنا آشنایی با این استارت‌آپ‌ها که تأثیر بزرگی در آینده مالی دنیا خواهند داشت از جنبه‌های مختلفی به نفع شما خواهد بود.

 

شکاف در کارتل‌های اعتباری

کردیت کارما سان‌فرانسیسکو

این استارت‌آپ امتیازات اعتباری رایگان، به همراه امکان نظارت بر اعتبارات را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

آمار دقیق: از سال ۲۰۰۸ تاکنون، آمریکایی‌ها بیش از یک بیلیون بار امتیازات اعتباری خود را در کردیت کارما بررسی کرده‌اند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: کنت لین که قبلاً در ای-لون و آپرومیس کار کرده است.

سرمایه‌گذار: بیش از ۳۶۸.۵ میلیون دلار از گوگل کپیتال، تایگرمنیجمنت و ریبیت سرمایه جذب کرده است.

ارزش‌گذاری: آخرین بار در ماه ژوئن، ۳.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

تهدیدی برای: سرویس‌های مانیتورینگ اعتبارات، اِف‌آی‌سی‌او و سایرین

پدر و مادر کنت لین زمانی که او چهارساله بود از چین مهاجرت کردند. آن‌ها در لاس‌وگاس زندگی سختی داشتند و با کار در رستوران‌ها و کازینوها توانستند خرج تحصیل کنت را در دانشگاه بوستون فراهم کنند. کنت لین می‌گوید: «فداکاری آن‌ها باعث شد من انگیزهٔ لازم برای انجام کاری بزرگ را به دست آورم، بسیاری از مردم معتقدند ما تحول بزرگی در صنعت امتیازهای اعتباری ایجاد کرده‌ایم. چیزی که ما در تلاش برای دست‌یافتن به آن هستیم، بسیار فراتر است.»

کنگرهٔ آمریکا در سال ۲۰۰۳ حق درخواست اعتبارسنجی‌ها را آزاد کرد، اما تا قبل از به وجود آمدن کردیت کارما آن‌ها برای دریافت امتیازهای اعتباری مجبور به پرداخت پول بودند. (کردیت کارما با سه مؤسسهٔ اعتبارسنجی توسعه‌یافته همکاری می‌کند نه FICO که اکثر بانک‌ها استفاده می‌کنند.) تاکنون ۴۵ میلیون آمریکایی (یک‌پنجم از تمام کسانی که دارای فایل‌های اعتباری هستند) به‌صورت رایگان عضو کردیت کارما شده‌اند و بر امتیازات و گزارش‌های خود نظارت می‌کنند.

امروزه می‌توان با استفاده از سرویس‌هایی مانند دیسکاور نیز امتیازات رایگان را دریافت کرد، اما لین فراتر از این مرحله رفته و ابزارهایی برای دیدن و بالا بردن امتیازات اعتباری فراهم کرده است. او هم‌چنین در حال حاضر در تلاش است تا سرویسی ایجاد کند که زمانی که امتیازات کاربران به‌اندازهٔ کافی بالا رفت به آن‌ها هشدار دهد تا آن امتیازات را ذخیره کنند و نرخ‌های پایین‌تری را تقاضا کنند.

 

 

ماشین پاسخگوی مالی

کنشو کمبریج

داده‌های بزرگ و تکنیک‌های یادگیری ماشین را برای درک این‌که چگونه حوادث دنیای واقعی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تحلیل می‌کند.

افتخارات: سازمان سیا از این نرم‌افزار استفاده می‌کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: دانیل نادلر ۳۲ ساله

سرمایه‌گذار: ۵۸ میلیون دلار از سوی گلدمن ساکس، گوگل ونچر، جنرال کاتالیست، سی‌اِن‌بی‌سی، اکسل پارتنرز، سرمایه‌گذاری فیدلیتی، برایر کپیتال و سیا.

ارزش‌گذاری: ۵۰۰ میلیون دلار

خطری برای: تحلیلگران بشری، صندوق‌های تأمینی

دکترای اقتصاد دانشگاه هاروارد که تز دکترای خود را درزمینهٔ «ریسک اعتباری مستقل» نوشته بود، در سال ۲۰۱۳ با ایدهٔ کنشو شروع به کار کرد. دنیل نادلر می‌گوید: «زمانی که من در حال تحقیق بودم، از تحولات مهمی که در جهان اتفاق می‌افتاد مثل انتخابات اروپا، بحران بدهی‌ها، آشفتگی‌ها در خاورمیانه و غیره شگفت‌زده شدم. با خودم فکر می‌کردم آخرین باری که اتفاقی شبیه به این موارد افتاده چه تأثیراتی روی بازار داشته است؟ مانند گوگل، کنشو نیز به سؤالاتی که به زبان انگلیسی ساده پرسیده می‌شود، جواب می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، حوادث تروریستی در اروپا چه تأثیری روی سهام خواهد داشت؟»

کنشو بیش از ۹۰ هزار رخداد مانند بلایای طبیعی، درآمد شرکت‌های بزرگ، تحولات سیاسی و … را تجزیه‌وتحلیل و پاسخ‌هایی واقعی ارائه می‌کند. بر اساس ادعاهای نادلر، کنشو در عرض چند ثانیه نمودارها و چارت‌های خود را تکمیل و پاسخ‌ها را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۱۴ این نرم‌افزار در بسیاری از شرکت‌ها نصب‌شده است. جی پی مورگان چایس و مریل لینچ (شرکت خدمات مالی آمریکایی) نیز به‌تازگی استفاده از آن را آغاز کرده‌اند؛ اما نادلر به‌عنوان مدیر تحقیقات فناوری‌های مالی مدرسهٔ کسب‌وکار استنفورد معتقد است غرورآفرین‌ترین کار کنشو تأمین تجزیه‌وتحلیل‌ها برای سی‌اِن‌بی‌سی است.

 

هرکسی کار خودش!

موتیف سان‌فرانسیسکو کالیفرنیا

موتیف یک کارگزار آنلاین است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا پرتفوهای خود را طراحی کنند و بخرند.

افتخارات: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مشتری داشته است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: هاردیپ والیا ۴۳ ساله

سرمایه‌گذار: ۱۲۶ میلیون از گلدمن ساکس، جی پی مورگان چیس، رن‌رن

ارزش: ۸۰۰ میلیون دلار

تهدید برای: کارگزاران سنتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک

هاردیپ والیا که مدرک MBA خود را از دانشگاه وارتون دریافت کرده بود، طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی‌اش می‌خواست به وال‌استریت راه پیدا کند؛ اما به‌جای آن سال ۲۰۰۱ به‌عنوان مدیر سرمایه‌گذاری در مایکروسافت انتخاب شد. پس از مدتی کار در مایکروسافت و ارتباط با بانک‌ها و سرمایه‌گذاران، سال ۲۰۱۰ به ایدهٔ موتیف که یک پلتفرم کارگزاری برای ساخت، خرید و بحث در مورد سبدهای پرتفوی بود، دست‌یافت.

 

وام‌دهندهٔ آنلاین به نخبگان

سوفی سان‌فرانسیسکو

به دانش‌آموزان و دانشجویان برتر وام‌های شخصی ارائه می‌کند.

افتخارات: تاکنون شش میلیون وام ارائه کرده است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: مایک کاگنی ۴۴ ساله

سرمایه‌گذار: ۱.۴ میلیارد دلار از سافت‌بانک، سرمایه‌گذاران ترید پوینت، پیتر تیل و سایرین

ارزش: ۴ بیلیون دلار

تهدیدی برای: وام‌دهندگان سنتی

مایک کاگنی برای اولین بار کار خود را در ولزفارگو شروع کرد، سپس قبل از این‌که به مدرسهٔ کسب‌وکار استنفورد برود، یک شرکت نرم‌افزاری مدیریت ثروت تأسیس کرد. در این مدرسه او و سه همکار دیگرش که آن‌ها هم دانشجو بودند، به یک ایدهٔ جالب دست‌یافتند؛ یک شبکهٔ اجتماعی برای ارائهٔ وام و تأمین مالی. بر اساس این ایده فارغ‌التحصیلان موفق به دانشجویان جوان‌تر از خود با نرخ‌های خیلی کم وام می‌دهند. بدین ترتیب دانشجویان وام می‌گیرند و فارغ‌التحصیلان نیز از نرخ سود بهره‌مند می‌شوند؛ اما کاگنی سرویسش را تنها محدود به یک فعالیت ساده نگه نداشت، در ماه سپتامبر گذشته سوفی توانست حدود یک میلیارد دلار از سافت‌بانک جایزه بگیرد که یک رکورد برای این استارت‌آپ فین‌تک محسوب می‌شود.

سوفی هم‌اکنون به‌عنوان دومین وام‌دهندهٔ اینترنتی است که تنها از باشگاه‌های وام عقب‌مانده است؛ اما کاگنی اصرار دارد که سوفی کسب‌وکار بسیار متفاوتی از باشگاه‌های این‌چنینی دارد. او می‌گوید ما در حال تبدیل‌شدن به یک خانهٔ بانکی موفق برای نسل جوان هستیم که به‌هیچ‌وجه هدف ما رقابت با باشگاه‌های وام‌دهی نیست بلکه هدف ما رقابت با بانک‌های بزرگی مثل ولزفارگو و فیرست ریپابلیک است.

 

مأمور پرداخت

استرایپ سان‌فرانسیسکو

پلتفرم آنلاین پرداخت با رابط کاربری فوق‌العاده ساده

بنیان‌گذار و مدیرعامل: پاتریک کولیسون ۲۷ ساله

بودجه: ۳۰۰ میلیون دلار از سکویا، اندرسون هورویتز، شرکای پی‌پل، مکس لوچین و ایلان ماسک

ارزش: در ماه جولای حدود ۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

تهدیدی برای: پی‌پل و پردازنده‌های کارت‌های اعتباری سنتی

پاتریک دانشجوی سال دوم دانشگاه MIT به همراه برادر جوان‌ترش به نام جان که او نیز دانشجوی سال اول دانشگاه هاروارد است، سال ۲۰۱۰ تمام‌وقت خود را به استرایپ اختصاص دادند. پاتریک در دوران نوجوانی خود یکی از اعجوبه‌های برنامه‌نویسی ایرلند بود. او در آن زمان نرم‌افزاری را توسعه داده بود که به فروشندگان برای مدیریت کسب‌وکارشان کمک می‌کرد. آن‌ها اولین شرکتشان را سال ۲۰۰۸ به مبلغ ۵ میلیون دلار فروختند. پس‌ازآن زمانی که دانشجوی دورهٔ کارشناسی بودند، این دو برادر برنامهٔ جدیدی توسعه دادند که بعدها توانستند آن را به یک ایدهٔ جهانی «پرداخت آنلاین، آسان‌تر از همیشه» تبدیل کنند.

پاتریک می‌گوید: «نسل اول شرکت‌های اینترنتی صرفاً روی اینترنت فعالیت می‌کردند، اما تراکنش‌ها و معاملات بخش اصلی مدل کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهد و سرعت بخشیدن استرایپ به این کار باعث شده است که باارزش‌ترین شرکت خصوصی فین‌تک حال حاضر در ایالت متحده آمریکا باشد. مزیت استرایپ نسبت به رقبایش این است که فقط یک دکمه است که خرید آنلاین را بر روی موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌ها آسان می‌کند.»

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

این فین‌تک‌ها

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که کارآفرین‌ها در این سال‌ها به آن توجه کرده‌اند فین‌تک باشد. فین‌تک‌ها قرار است نوآوری را وارد بانکداری کنند. جالب اینجاست که در سال‌های گذشته بانکداری به شدت از نوآوری گریزان بوده است و بانکداری‌ها خیالشان راحت بود که روش‌های قدیمی برای همیشه جواب می‌دهد. منتها خیال آن‌ها خام بود!

[/mks_pullquote]

 

بانک بیت‌کوین

زاپو پالوآلتو کالیفرنیا

بیت‌کوین روی سرورهای رمزگذاری شده پراکنده در سراسر جهان قرار دارد و مصرف‌کنندگان با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال می‌توانند به خرید آنلاین بپردازند.

افتخارات: بزرگ‌ترین و امن‌ترین بانک بیت‌کوینی جهان

بنیان‌گذار و مدیرعامل: ونسیس کارساس ۴۱ ساله

سرمایه‌گذار: این شرکت حدود ۴۱ میلیون دلار از بنچ‌مارک، ریبیت، جری یانگ، گری‌لاک و مکس لوچین دریافت کرده است.

ارزش: ۱۲۰ میلیون دلار

تهدیدی برای: بانک‌های سنتی

ونسیس کارساس فرزند یکی از کشاورزان پاتاگونیا بود، او در خانواده‌ای بزرگ شد که به‌شدت از بحران‌های مالی آرژانتین رنج می‌بردند؛ بنابراین با به وجود آمدن بیت‌کوین برای قدردانی از چنین ارزی که مستقل از کنترل دولت هدایت می‌شود، شروع به کار در این زمینه کرد؛ اما او قبل از به وجود آمدن بیت‌کوین هم کارآفرین سریالی بود، او فقط بیست سال داشت که اولین ارائه‌دهندهٔ اینترنت آرژانتین را راه‌اندازی کرد. او هم‌چنین اولین کارگزاری آنلاین آمریکای لاتین را ساخت و سال ۲۰۰۰ آن را به قیمت ۷۵۰ میلیون دلار به بانک سانتاندر فروخت. زمانی که همه به دنبال یک راه امن برای حفظ بیت‌کوین‌های خود بودند، کارساس و شریکش فدریکو مورونی با ایدهٔ زاپو به میدان آمدند.

فروشگاه آنلاین ارز زاپو روی سرورهای رمزگذاری سراسر جهان قرارگرفته‌اند که هرگز به اینترنت متصل نمی‌شوند. حدود ۹۸ درصد از مشتریان زاپو استفاده‌کنندگان هندی، اندونزیایی، روسی و دیگر کشورهای درحال‌توسعه هستند که از زاپو به‌عنوان کیف پول بیت‌کوین برای تراکنش‌های کوچک و آنلاین استفاده می‌کنند.

آیا بیت‌کوین آیندهٔ بلندمدتی در پیش دارد؟ کارساس می‌گوید مردم بیت‌کوین را دوست دارند، زیرا با استفاده از آن دیگر لازم نیست به بانک‌ها اعتماد کنند، باوجود بیت‌کوین، مردم مجبور نیستند به هر دولتی اعتماد کنند. این موارد نشان می‌دهد که بیت‌کوین آینده‌ای طولانی در پیش دارد.

 

آکرونز ایرواین کالیفرنیا

برنامه‌ای که اطلاعات کارت اعتباری و کارت بدهی شما را دریافت می‌کند، بعد از هر خرید مبلغ پرداختی شما را رُند و آن مبلغ خرد را برای شما سرمایه‌گذاری می‌کند.

افتخارات: ۱.۳ میلیون کاربر دارد

بنیان‌گذار: والتر کراتندن ۶۵ ساله به همراه پسرش جف کراتندن ۲۹ ساله

سرمایه‌گذار: ۳۲ میلیون دلار از شرکای گری‌کرفت و ساندکپیتال

 

آلفاسنس سان‌فرانسیسکو

موتور جست‌وجوی هوشمند مالی است که داده‌های سرمایه‌گذاران و موضوع‌های مختلف را از بین میلیون‌ها سند پژوهشی پیدا می‌کند و اطلاعات ارزشمندی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

افتخارات: ۴۰۰ کلاینت ازجمله جی‌پی‌مورگان چیس و کردیت سوئیس

سرمایه‌گذار: ۱۳ میلیون دلار از فرشتگان سرمایه‌گذار

بنیان‌گذار و مدیرعامل: مورگان استنلی ۴۲ ساله

 

آدین آمستردام

یکی از کمپانی‌های موفق ارائه‌دهندهٔ خدمات پرداخت آنلاین در دنیا است که امور مالی و پرداخت‌های شرکت‌هایی مشهور ازجمله فیس‌بوک، اوبر، ایربی‌ان‌بی، علی‌پی و شاپی‌فای را مدیریت می‌کند.

افتخارات: معاملاتی به ارزش ۴۵ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۵ ارائه کرده است.

سرمایه‌گذار: بیش از ۲۷۰ میلیون دلار از جنرال آتلانتیک، ایندکس ونچر، تماسک و …

 تهدیدی برای: پردازنده‌های پرداخت‌های قدیمی مثل وردپلِی

 

بترمنت نیویورک‌سیتی

هدف این استارت‌آپ ساده‌سازی سرمایه‌گذاری برای مبتدیان است، این اپلیکیشن با استفاده از مدل‌های کامپیوتری بهترین ترکیب پرتفوی را برای شما انتخاب می‌کند. این برنامه سؤال‌هایی را از شما می‌پرسد، سپس پاسخ‌هایتان را تجزیه‌وتحلیل و آستانهٔ ریسک‌پذیری‌تان را کشف می‌کند و خودش بقیه کارها را انجام می‌دهد. بترمنت در حال حاضر بیش از ۱۱۸ هزار مشتری دارد.

سرمایه‌گذار: ۱۰۵ میلیون دلار از سیتی ونچر، بسمر ونچر و نورث وسترن

تهدید برای: شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی

 

برین‌تری سان‌فرانسیسکو

یکی از پردازشگرهای پرداخت آنلاین قدرتمند که تنها با یک کلیک، پرداخت برای مشتری‌ها را انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۲ برین‌تری توانست وِنمو را تصاحب کند. این استارت‌آپ تقریباً شباهت‌هایی با استرایپ دارد.

سرمایه‌گذار: در سال ۲۰۱۳ به میزان ۸۰۰ میلیون دلار توسط پی‌پل خریداری شد.

تهدیدی برای: پردازنده‌های کارت‌های اعتباری سنتی، چک‌ها

 

اوانت شیکاگو

وام‌های فوری آنلاین از هزار تا ۳۵ هزار دلار را فراهم می‌کند و برای این وام‌ها از ۱۰ تا ۳۶ درصد برای حدود ۲ تا ۵ سال بهره دریافت می‌کند.

افتخارات: تاکنون ۲ میلیون دلار وام پرداخته است که مبلغ وام‌ها به‌طور متوسط ۸۰۰۰ هزار دلار بوده‌اند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: آل گلدشتاین، کارآفرین تکنولوژی ۳۵ ساله از شیکاگو

سرمایه‌گذار: ۶۵۹ میلیون دلار از کِی‌کِی‌آر، پیتر تیل، اوت کپیتال و تایگرگلوبال

تهدید برای: اتحادیه‌های اعتباری، بانک‌ها و …

 

C2FO فِیروی در ایالت کانزاس

یکی از شرکت‌های فناوری مالی است که برای اولین بار بازاری برای سرمایه‌های در گردش ایجاد کرده است. C2FO الگوریتم‌هایی را برای ارتباط بهینه بین خریداران و تأمین‌کنندگان ایجاد کرده است که این ارتباط باعث سرعت بخشیدن و بهبود جریان نقدی کسب‌وکارها شده است.

افتخارات: ۱۰۶ میلیون دلار فاکتور از طریق آن پرداخت‌شده است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: سندی کمپر ۵۰ ساله

سرمایه‌گذار: ۹۹ میلیون دلار از یونیون اسکوار ونچر، تماسک و …

تهدیدی برای: صدور فاکتور به شیوه سنتی، شرکت‌هایی که به خرید مطالبات با تخفیف می‌پردازند.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

کی از کی بهتر است

این سال‌ها در رسانه‌ها کسب‌وکاری غرب مثل فورچون و فوربس همیشه فهرست‌هایی منتشر کردند که این فهرست‌ها برمبنای شاخص‌های مشخص روشن می‌کند که کدام کسب‌وکار از دیگری جلوتر است. متأسفانه در این روند در ایران خیلی جا نیفتاده و جز برخی فعالیت‌های محدود اتفاق دیگری را ندیدیم.

[/mks_pullquote]

 

چِین دات کام سان‌فرانسیسکو

ابزارهایی برای بهره‌برداری از فناوری زنجیره بلوک‌ها فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذار: ۴۳.۷ میلیون دلار از ویزا، سیتی، کپتال وان و بسیاری دیگر.

افتخارات: برای توسعهٔ سیستم‌های بسیاری مثل نَزدَک استفاده شده است.

اَدیپار مانتین ویو کالیفرنیا

یک نرم‌افزار مبتنی بر فضای ابری که به مشاوران امکان تجزیه‌وتحلیل و مدیریت دارایی‌های یک مشتری را می‌دهد. ازجمله ارائه صندوق‌های تأمینی و سهام خصوصی روی دسک‌تاپ و موبایل.

افتخارات: امکان مدیریت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار دارایی در حال حاضر فراهم‌شده است.

سرمایه‌گذار: بیش از ۶۵.۸ میلیون دلار از پیترتیل، والرایکوآیتی و …

 

اَفرم سان‌فرانسیسکو

اَفرم یکی از استارت‌آپ‌های مالی برای مردم عادی است. این شرکت راه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای خریدهای آنلاین که شفاف‌تر از هر شرکت اعتباری دیگر آن را انجام می‌دهد، فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب اَفرم این است که با استفاده از آن می‌توانید هر موقع که دوست داشتید خرید کنید و بعداً با نرخ بهرهٔ صفر تا ۳۰ درصدی پرداخت کنید.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: مکس لوچین ۴۰ ساله، مدیریت مشترک در پی‌پل و یلپ نیز داشته است.

سرمایه‌گذار: ۳۲۵ میلیون دلار از اسپارک، اندرسون هورویتز، خوسلا ونچر و غیره.

 

اَلگومی لندن

این استارت‌آپ شبکه‌ای از فعالان بازار بورس را دور هم جمع کرده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌صورت هوشمندانه از داده‌ها و شبکه‌سازی بهره بگیرند و بهترین معاملات مالی را داشته باشند.

افتخارات: تاکنون ۱۴ بانک بزرگ و ۱۴۰ شرکت عضو آن شده‌اند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: استو تیلور ۴۳ ساله

سرمایه‌گذار: ۳۰ میلیون دلار از لیک استار و …

 

سیرکل آپ سان‌فرانسیسکو

یک سایت تأمین مالی جمعی که سازندگان محصولات جدید را به سرمایه‌گذاران و شرکای توزیع بالقوه مثل پی‌اندجی، جنرال میلز و ای‌بی متصل می‌کند.

افتخارات: آن‌ها به ۱۲۸ شرکت بیش از ۱۴۵ میلیون دلار کمک کرده‌اند.

سرمایه‌گذار: ۵۳ میلیون دلار از گوگل ونچر، کلایتون کریستنسن، شرکای کانان و سایرین

 

دیجیت سان‌فرانسیسکو

مقدار جریان نقدی در حساب‌جاری شما را بررسی می‌کند، مقدار کمی از آن را پس‌انداز و آن را برای شما به‌عنوان سرمایه‌گذاری ذخیره می‌کند. کاربران می‌توانند این مقدار را با پیام‌های متنی، زیاد (یا کم) کنند.

سرمایه‌گذار: ۱۳.۸ میلیون دلار از بسلاین ونچر و گوگل ونچر

 

ایرنست سان‌فرانسیسکو

ایرنست یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین سیستم‌های وام‌دهی جهانی است که از رویکرد متفاوتی برای دریافت بهرهٔ وام دانشجویی استفاده می‌کند. ارنست از هزاران دادهٔ مختلف بهره می‌گیرد تا وام‌گیرندگان واجد شرایط را پیدا کند و در کوتاه‌ترین مدت وامی با پایین‌ترین نرخ ارائه کند.

سرمایه‌گذار: ۱۰۰ میلیون دلار از مِیورون، اندرسون هورویتز، فیرست راند و باتتری ونچر.

تهدیدی برای: بانک‌ها، اتحادیه‌های اعتباری و سنتی

 

ایکوایتی‌زن نیویورک‌سیتی

این استارت‌آپ سهامداران شرکت‌های خصوصی را به سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جایگزین هستند، متصل می‌کند.

افتخارات: با ۱۵ استارت‌آپ از ۲۵ استارت‌آپ برتر جهان که بیش از یک بیلیون دلار ارزش دارند، کار می‌کند.

سرمایه‌گذاری حدود ۳.۵ میلیون از ۵۰۰ استارت‌آپ، سیلیکون بادیا و …

 

استی‌مایز نیویورک‌سیتی

بر اساس مفهوم بسیار قدیمی جمع‌سپاری کار می‌کند، شرکت‌های بزرگ بر اساس نظرات عموم مردم اعتبار کسب می‌کنند. داده‌هایی که این استارت‌آپ از طریق جمع‌سپاری به دست می‌آورد، برای هرکسی که به دنبال درک بازار و ساخت اتخاذ استراتژی‌های خاص است، ضروری محسوب می‌شود.

افتخارات: در ۷۰ درصد موارد، پیش‌بینی‌ها نزدیک به وال‌استریت است.

سرمایه‌گذار: ۹ میلیون دلار از کانتور ونچر، لانگورث ونچر و سایرین

 

پرسنال کپیتال ردوود سیتی کالیفرنیا

یک داشبورد رایگان برای ردیابی و تجزیه‌وتحلیل تمام امور مالی ارائه می‌دهد. به‌عنوان یک مشتری شما مشاوران اختصاصی خواهید داشت و می‌توانید راجع به اهداف مالی خود از قبیل برنامه‌ریزی برای اولین فرزند خود، بازنشستگی و غیره بحث و گفت‌وگو کنید.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: بیل هریس ۵۹ ساله مدیر اجرایی سابق پی‌پل

سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیون دلار از بلک‌راک، بی‌بی‌وی‌اِی و یواس‌اِی‌اِی

 

آی‌ای‌ایکس نیویورک سیتی

یک سیستم معاملات جایگزین که از طریق اینترنت ارتباط بین خریداران و فروشندگان بالقوه اوراق بهادار را فراهم می‌کند و بر اساس معیارهایی که از سوی آن‌ها اعلام‌شده معاملات را انجام می‌دهد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: براد کاتسایاما ۳۷ ساله، قهرمان اصلی کتاب مایکل لوئیس با عنوان فلش بویز

سرمایه‌گذار: ۱۰۰ میلیون دلار از اسپارک کپیتال، بین کپیتال و غیره.

 

لِوِل مانی سان‌فرانسیسکو

یک برنامهٔ بودجه‌بندی موبایل، این برنامه بیش از یک‌میلیون بار دانلود شده است.

سرمایه‌گذار: ۷ میلیون دلار از کلاینرپرکینز. توسط کپیتال وان در ماه ژانویه به مقدار نامعلومی خریداری شد.

 

فاندباکس سان‌فرانسیسکو

از یک نرم‌افزار جدید برای حل مشکل قدیمی کسب‌وکارهای کوچک استفاده کنید، کسب‌وکارهای کوچک مدت‌زمان زیادی را منتظر می‌مانند تا پرداخت برای آن‌ها صورت بگیرد. این استارت‌آپ به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک این امکان را می‌دهد که فاکتورهای واریز نشده‌شان را نقد کنند و به سیستم بدهکار باشند.

سرمایه‌گذار: 107.5 میلیون دلار از خوسلا ونچر، اِس‌وی آنجل، اسپارک کپیتال و سایرین

افتخارات: ۲۲ میلیون فاکتور را از ۲۰ هزار کسب‌وکار کوچک نقد کرده است.

تهدیدی برای: شرکت‌های فاکتورنویسی سنتی

 

لِرن وست نیویورک‌سیتی

لرن وست مردم عادی را روی وب و محل کار به برنامه‌ها و بازیگران مالی متصل می‌کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: الکسا ون تابل ۳۲ ساله

سرمایه‌گذار: 72 میلیون دلار از اَکسل پارتنرز و دیگران گرفته است. نورث وست در ماه مارس 2015 آن را به مبلغی بیش از 250 میلیون دلار خرید.

 

هلو والت واشنگتن دی سی

شرکت هلو والت یک نرم‌افزار مبتنی بر تلفن همراه است که به کارفرمایان و کارمندان کمک می‌کند تا وضعیت مالی خود را به بهترین شکل هدایت کنند.

 

فاندرایز واشنگتن دی.سی

این استارت‌آپ پلتفرم سرمایه‌گذاری روی املاک و مستغلات آمریکا است که معاملات را تسهیل می‌کند. این استارت‌آپ به افراد اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های املاکی مختلف سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری مابین هزار دلار تا ۱۰ میلیون دلار امکان‌پذیر است. فاندرایز اولین شرکتی است که مفهوم جمع‌سپاری را به‌خوبی اجرایی می‌کند.

افتخارات: بزرگ‌ترین بازیگران املاک و مستغلات به این استارت‌آپ اجازه داد تا اوراق قرضه سه مرکز تجاری جهانی را به فروش برساند.

سرمایه‌گذار: ۳۵ میلیون دلار از رن رن، گوگن‌هایم، سیلوراستاین و سایرین

 

ناوسان‌ماتئو کالیفرنیا

برنامه‌ای که به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف در زمینه‌های ساخت اعتبار، دریافت کمک‌های مالی و مدیریت دارایی کمک می‌کند.

سرمایه‌گذار: ۶.۵ میلیون دلار از کلاینرپرکینز& بایرز، پیک ونچر و سایرین

 

پلَید سان‌فرانسیسکو

ابزاری برای سایر استارت‌آپ‌های فین‌تک فراهم می‌کند تا آن‌ها را به بانک‌ها، حساب‌های اعتباری و فرآیند تراکنش‌ها متصل کند.

افتخارات: استارت‌آپ‌هایی مانند موتیف، بتیرمنت، ولزفرانت، دیجیت و آکرونز از این ابزار استفاده می‌کنند.

سرمایه‌گذار: ۱۵.۳ میلیون دلار از اِن‌ای‌اِی، گوگل ونچر، اسپارک کپیتال و سایرین

 

پریمایز دیتا سان‌فرانسیسکو

شعار این استارت‌آپ به‌طور کامل آن را شرح می‌دهد: ما شکاف اطلاعاتی را در این دنیای پیچیده و در حال تحول از بین می‌بریم. این استارت‌آپ با ترکیب یادگیری ماشین و هوش انسانی (جمع‌آوری اطلاعات از ۳۰ کشور) درصدد است تا ارتباطاتی را کشف کند که روی تصمیم‌گیری‌ها تأثیرات بزرگی دارد.

افتخارات: بانک جهانی، سازمان ملل متحد، بلومبرگ و استاندارد چارترد جزو مشتریان این استارت‌آپ محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذار: ۶۶.۵ میلیون دلار از گوگل ونچر، اندرسون هورویتز، سوشیال کپیتال و والور ایکویتی.

 

پراسپر سان‌فرانسیسکو

سایتی برای ارائهٔ وام آنلاین فردبه‌فرد که وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را به هم متصل می‌کند. این شرکت وام‌های بدون تضمین ۲ هزار تا ۳۵ هزار دلاری با نرخ ثابت اعم از ۵.۹۹ درصد تا ۳۶ درصد را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

افتخارات: ۵ میلیارد دلار وام از طریق این استارت‌آپ گرفته‌شده است.

سرمایه‌گذار: ۳۶۰ میلیون دلار سرمایه از برِیر کپیال، نوبرگر برمان، سِکیوآ کپیتال، کیوای‌دی اینوستورز.

 

فاندِرا نیویورک‌سیتی

فاندرا یک بازار آنلاین است که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را به بهترین ارائه‌دهنده‌های کمک‌های مالی متصل می‌کند. فاندارا یک روش امن، دوستانه و رایگان برای کسب‌وکارها است تا وام‌هایی با پایین‌ترین نرخ برای خود پیدا کنند.

افتخارات: ۱۷۰۰ وام‌گیرنده از این پلتفرم برای قرض گرفتن ۸۵ میلیون دلار استفاده کرده‌اند.

سرمایه‌گذار: حدود ۱۵ میلیون دلار از خوسلا، فیرست راند و سایرین

تهدید برای: وام‌دهندگان به کسب‌وکارهای کوچک

 

مانی دات نت نیویورک‌سیتی

مانی دات نت یک بستر نرم‌افزاری است که به شما کمک می‌کند در زمان واقعی اخبار، پیام‌ها و تجزیه‌وتحلیل بازارهای مالی را فقط با ۹۵ دلار به دست آورید.

افتخارات: ۶ بانک از ۹ بانک بزرگ ایالات‌متحده از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

مدیرعامل: مورگان داونی ۴۲ ساله

سرمایه‌گذار: فاش نشده است.

تهدید برای: ۲۰ هزار دلار در سال برای پایانه‌های بلومبرگ

 

وِلث فرانت پالوآلتو کالیفرنیا

مشاور روباتیک که مدیریت سرمایهٔ افراد را انجام می‌دهد و بیش از ۳ میلیارد دلار را تحت مدیریتش دارد.

سرمایه‌گذار: 129.5 میلیون دلار از ایندکس ونچر، ریبیت کپیتال، سوشیال کپیتال و بنچ‌مارک کپیتال.

 

ورلدرمیت لندن

برنامهٔ تلفن همراه آنلاین که به افراد امکان انتقال پول به دیگران را با هزینهٔ کم فراهم می‌کند. این برنامه برای هر انتقال تنها ۲ یا ۳ درصد هزینه دریافت می‌کند که بسیار کمتر از روش‌های سنتی است که ۸ درصد دریافت می‌کردند.

سرمایه‌گذار: ۱۴۷ میلیون دلار از اکسل‌پارتنرز و تکنولوژی کراس‌اُور ونچرز

 

زیگنایت سان‌ماتئو کالیفرنیا

این استارت‌آپ داده‌های مالی بیش از ۱۰۰۰ شرکت مالی را فراهم می‌کند و گفته می‌شود انرژی انقلاب فین‌تک توسط این استارت‌آپ تأمین می‌شود. این شرکت «API»هایی ایجاد کرده است که اطلاعات آن به شرکت‌های فین‌تک در حال ظهور کمک بسیاری می‌کند.

سرمایه‌گذار: حدود ۱۶.۴ میلیون دلار از ایستاروست، آلتوس ونچر و استارت‌آپ کپیتال ونچر

تهدید برای: تامسون رویترز و داده‌های تعاملی

 

زِن فیتس سان‌فرانسیسکو

نرم‌افزار آنلاین مدیریت منابع انسانی (مبتنی بر فضای ابری) که به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا یک نرم‌افزار واحد برای مدیریت تمام نیازهای منابع انسانی‌شان داشته باشند.

افتخارات: در ماه می حدود ۴.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: پارکر کنراد ۳۵ ساله

سرمایه‌گذار: حدود 581.5 میلیون دلار از فیدلیتی منیجمنت، اندرسون هورویتز و خوسلا ونچر.

 

ریپل سان‌فرانسیسکو

به بانک‌ها امکان انتقال وجوه با هر ارزی در لحظه را می‌دهد.

افتخارات: مشارکت با اِرثپورت، بانک فیدور آلمان، بانک کراس و بانک سی‌بی‌دابلیو

بنیان‌گذار و مدیرعامل: کریس لارسن ۵۵ ساله

سرمایه‌گذار: 38.4 میلیون دلار از اندروسون هورویتز، گوگل ونچر و …

 

کوآنتاپیون بوستون

این استارت‌آپ پلتفرمی برای ایجاد معاملات الگوریتمی که در شرکت‌های تأمین سرمایه مورداستفاده قرار می‌گیرند، فراهم می‌کند. با استفاده از این استارت‌آپ افراد بااستعداد در سراسر جهان می‌توانند الگوریتم‌های خود را بنویسند. هر الگوریتمی که توسط صندوق‌های تأمینی مورداستفاده قرار گیرد ۱۰ درصد از سود را دریافت می‌کند. به عبارت ساده‌تر کوآنتاپیون پلتفرمی ایجاد کرده است که به‌وسیلهٔ آن افراد می‌توانند به ساخت، تست و اجرای معاملات الگوریتمی بپردازند.

افتخارات: ۵۰ هزار نفر ازجمله دانشمندان کامپیوتر، فیزیکدانان و دانشمندان این پلتفرم را امضا کرده‌اند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: جان فاوست ۳۸ ساله

سرمایه‌گذار: ۲۳.۸ میلیون دلار از بسمر ونچر، اسپارک کپیتال و خوسلا ونچر

 

R3CEV نیویورک‌سیتی

به‌منظور یکپارچه‌سازی جهانی استفاده از تأمین مالی از طریق فناوری زنجیره بلوک‌ها و بیت‌کوین، حدود ۳۰ شرکت با هم متحد شده‌اند و تعهدنامه‌ای را امضا کرده‌اند.

افتخارات: جی‌پی‌مورگان، گلدمن ساکس، بانک مرکزی آمریکا و ولزفارگو از شرکای آن هستند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: دیوید راتر ۵۳ ساله، مدیر اسبق آی‌سی‌اِی‌پی

 

ریسک‌آلایز آوبرن کالیفرنیا

این نرم‌افزار به مشاوران مالی کمک می‌کند تا مشتریانشان را از لحاظ میزان تحمل‌پذیری ریسک و غیره بسنجند و پرتفوهای مناسب برای آن‌ها را پیش‌بینی کنند.

افتخارات: مشتریان بزرگی همچون اِل‌پی‌اِل مالی، اِس‌ای‌آی، اَست‌مارک

سرمایه‌گذار: ۴ میلیون دلار از فرشتگان سرمایه‌گذار

 

رابین‌هود پالوآلتو کالیفرنیا

یک سیستم کارگزاری آنلاین بورس است که به‌صورت رایگان به انجام معاملات سهام می‌پردازد.

سرمایه‌گذار: ۶۶ میلیون دلار از گوگل ونچر، اندرسون هورویتز، جارد لتو و اسنوپ داگ

 

سیمپل پورتلند اورگن

یک سیستم بانکداری آنلاین که ابزار مدیریت مالی شخصی و مدرن را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرمایه‌گذار: بانک اسپانیایی BBVA در سال ۲۰۱۴ این استارت‌آپ را به مبلغ ۱۱۷ میلیون دلار خریداری کرد.

تهدید برای: کارمزد بانک‌ها

میزان هزینه‌های کسب‌وکارها برای جابه‌جایی و انتقال بین‌المللی پول را به حداقل‌ترین میزان خود رسانده است.

افتخارات: مشتریان در یک ماه ۷۵۰ میلیون دلار بر روی این پلتفرم انتقال می‌دهند.

سرمایه‌گذار: ۹۱ میلیون دلار از پیترتیل، ریچارد برانسون و اندرسون هورویتز

تهدیدی برای: بانک‌های بزرگ که سود عظیمی از جابه‌جایی پول‌ها به دست می‌آورند و وسترن یونیون.

 

تروآکورد سان‌فرانسیسکو

سیستم‌های جمع‌آوری بدهی قدیمی را به شیوه‌ای جدید که متناسب با شرایط قرن ۲۱ است، ایجاد کرده‌اند. روش کارشان استفاده از برنامه‌های یادگیری ماشین است تا کنترل کاملی بر روند کار داشته باشند و تعاملات انسانی برای انجام این کار را به حداقل‌ترین میزان خود برسانند.

افتخارات: در هر دلار از بدهی، حدود ۲۰ درصد بیشتر از جمع‌کننده‌های سنتی جمع‌آوری می‌کند.

سرمایه‌گذار: ۶ میلیون دلار از خوسلا ونچر، نیکا پارتنر و مکس لوچین

تهدیدی برای: آژانس‌های جمع‌آوری بدهی (شرخرهای) سنتی

 

زست فاینانس لس‌آنجلس

زست‌فاینانس استارت‌آپی است که از داده‌های بزرگ (big data) و معیارهای غیرمتعارف برای اعتبارسنجی استفاده می‌کند تا وام‌دهندگان درک بهتری از ریسک داشته باشند. متخصصان این استارت‌آپ معتقدند اعتبارسنجی‌های کنونی آن‌چنان که باید، کارا نیستند، چون از داده‌های کم و به‌شدت محدود برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

افتخارات: به‌عنوان اعتبارسنج بزرگ‌ترین سایت‌های خرده‌فروشی چینی انتخاب شده است.

بنیان‌گذار و مؤسس: داگلاس مریل ۴۵ ساله که پیش‌تر مدیر ارشد اطلاعات در گوگل بود.

سرمایه‌گذار: ۶۵ میلیون دلار سرمایه از فلای‌بریج کپیتال پارتنر، لایت‌اسپید ونچر پارتنر، ماتریکس پارتنرز، آپ‌فرانت ونچر، پیتر تیل و مقدار نامعلومی سرمایه از جِی‌دی دات کام

 

ترواِکس نیویورک‌سیتی

یک پلتفرم الکترونیکی برای معاوضهٔ نرخ بهره و ارز که امکان ناشناس ماندن در حین معاملات را فراهم می‌کند.

افتخارات: جی‌پی مورگان چیس و بسیاری از صندوق‌های تأمینی هم‌اکنون در آن عضو هستند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: سونیل هیرانی ۴۹ ساله

سرمایه‌گذار: بیش از ۲۵ میلیون دلار از منیجمنت تیم و دیگر سرمایه‌گذاران

تهدیدی برای: بلومبرگ و تِریدوب

 

واچ سان‌فرانسیسکو

یکی از شبکه‌های اجتماعی جدید برای وام‌دهی است که مفهوم امضاکنندگان مشترک هنگام ارائهٔ وام را به روشی جدید ارائه می‌کند. این استارت‌آپ به تأییدیه‌ها و توصیه‌هایی که افراد راجع به یک نفر ارائه می‌کنند، توجه و بر اساس آن‌ها در مورد میزان وام و نرخ سودی که دریافت خواهد تصمیم‌گیری می‌کنند. به عبارت بهتر، هر چه افراد بیشتری ضمانت شما را بکنند، واچ سود کمتری از شما دریافت خواهد کرد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل: یی لی، ۴۲ ساله، سرمایه‌گذار بیش از ۴۰ سال

سرمایه‌گذار: ۹.۶ میلیون دلار از کور اینوویشن، دیتا کالکتیو، صندوق استنفورد استارت‌ایکس، آی‌دی‌جی ونچرز، اَنجلیست، فرست راند کپیتال و گری لاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.