راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملت گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات گرفت

بانک ملت پس از پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در محدوده سرویس بانکداری اینترنتی، گواهینامه نما (نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات) بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO/IEC ۲۷۰۰۱: ۲۰۱۳ را از سازمان فناوری اطلاعات (به‌عنوان تنها مرجع ذیصلاح و معتبر) دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک بر اساس استاندارد ISO/IEC ۲۷۰۰۱: ۲۰۰۵ و تحت نظام اعتبار دهی بین‌المللی مربوطه، در سال ۱۳۹۰ (به‌عنوان نخستین بانک ایرانی) موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) جهت سرویس بانکداری اینترنتی شده است.

پس از اخذ موفقیت‌آمیز این گواهینامه و حسب الزامات مراجع بالادستی، مبنای اعتبار دهی سیستم مذکور از نظام بین‌المللی به نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) تغییریافته و بدین ترتیب دوره جدید توسعه و گسترش سیستم یاد شده در قالب چرخه‌ای جدید (بر اساس نظام مربوطه) در دستور کار بانک قرار گرفت.

Govme-Way2pay-95-11-07

در همین راستا باهدف ارتقای سطح امنیت سرویس بانکداری اینترنتی بانک، استقرار سیستم جدید از تیرماه سال ۱۳۹۴ در محدوده مزبور آغاز و در تیر ماه سال ۱۳۹۵ با موفقیت به پایان رسید.

ممیزی شخص ثالث سیستم مزبور نیز در تیرماه سال ۱۳۹۵ و به‌منظور اخذ گواهینامه ملی نما، طی دو مرحله و از سوی یکی از شرکت‌های ممیزی کننده داخلی ذیصلاح (مورد تأیید نظام اعتبار دهی یاد شده) با موفقیت انجام و گواهینامه مربوطه (پس از تأیید مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری) صادر و در تاریخ چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ به بانک اعطا شد.

در سیستم مدیریتی مذکور با اتخاذ رویکردی مبتنی بر ریسک و در قالب یک چرخه بهبود مستمر (مشتمل بر فازهای طراحی، اجرا، ارزیابی و اصلاح) و هم‌راستا با اهداف استراتژیک سازمان، نسبت به شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک‌های امنیت اطلاعات حوزه تحت پوشش (در قالب پیاده‌سازی سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و پروژه‌ها) اقدام می‌شود.

1 دیدگاه
  1. فرشاد رفیعی قره شیران می‌گوید

    دستگاه پوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.