راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاپشن‌های مجهز به کارت‌خوان غیرتماسی برای متکدیان در هلند

در سال‌های اخیر، مردم به گزینه‌های جایگزین حمل پول نقد خیلی وابسته شدند و همین امر باعث شده است تا تعداد افرادی که پول نقد با خود حمل می‌کنند کم‌تر شده است و متکدیان نیز بعضا به بهانه همراه نداشتن پول نقد توسط رهگذران، کمک‌های مالی کمتری دریافت می‌کنند؛ برای مقابله با این موضوع، یک آژانس تبلیغاتی هلندی در آمستردام، به فکر راه‌حلی برای حل این مشکل افتاده است.

از همین رو برای اولین بار، کاپشن‌های مجهز به کارت‌خوان‌های پرداخت غیرتماسی توسط کارستن وان برکل (Carsten van Berkel) و استفان لندرتس (Stefan Leendertse) در هلند معرفی شدند تا علاوه بر گرم کردن این افراد در فصل سرما، به متکدیان و افراد کم‌بضاعت امکان دریافت کمک‌های مالی با استفاده از کارت‌های اعتباری را می‌دهد. (+)

poor-way2pay-95-10-11

این کاپشن‌های مجهز به کارت‌خوان‌های پرداخت غیرتماسی، به رهگذران امکان پرداخت1 یورو به افراد نیازمندی که این کاپشن‌ها را پوشیده‌اند می‌دهد. در داخل این کاپشن یک دستگاه ریدر قرار گرفته است و تنها کاری که رهگذران هنگام کمک مالی به متکدیان می‌کنند این است که کارت اعتباری خود را برای چند ثانیه در مقابل ریدر یا همان کارت‌خوان کاپشن می‌گیرند و سپس مبلغ 1 یورو به ازای هر بار نزدیک کردن کارت به‌صورت خودکار از حساب فرد کسر و به حساب متکدی واریز می‌شود.

این کاپشن‌ها همچنین دارای یک صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی است که به‌صورت پیوسته دستورالعمل استفاده از آن را نمایش می‌دهد. (+)

کاپشن‌های پرداخت غیرتماسی برای نیازمندان و متکدیان در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در آمستردام مورد استفاده قرار گرفته است و اگر این نوع از پرداخت‌ها موفقیت خود را ثابت کنند، در حجم زیادی در کشور هلند مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

1 دیدگاه
  1. فردین می‌گوید

    مطلب جالبی بود
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.