راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمازون‌گو چگونه به چیزی که کیف پول‌های موبایلی دست نیافتند، دست یافت؟

چرا میلیون‌ها نفر از مردم جهان وقتی ویدیو معرفی «آمازون‌گو» را دیدند به هیجان آمدند ولی این موج هیجانی برای کیف‌ پول‌های موبایلی اتفاق نیفتاد؟ چون آمازون دقیقاً نیاز مشتری را درک کرد و راه‌حلی برای آن ارائه کرد، چیزی که کیف‌ پول‌های موبایلی هنوز درک نکرده‌اند.

آمازون از زمانی خبرساز شد که یک کتاب‌فروشی آنلاین ایجاد کرد تا روش سنتی کتاب‌فروشی در قرن 21 را به چالش بکشد؛ حالا آمازون بار دیگر با ارائه نسخه آزمایشی از یک فروشگاه مواد غذایی دوباره خبرساز شده است تا بار دیگر خرده‌فروشی را به چالش کشیده و نشان دهد که فروشگاه‌ها در آینده چگونه می‌توانند باشند. آمازون با این فروشگاه جدید مرزهای تجربه مشتری را یک سطح جابجا کرده است.

آمازون بار دیگر در عرصه خرده‌فروشی تخیل را به واقعیت تبدیل کرده است. همه‌چیز از یک اپلیکیشن به نام «آمازون‌گو» شروع می‌شود. شما درحالی‌که وارد فروشگاه می‌شوید با این اپلیکیشن ورودتان ثبت می‌شود، آنگاه با استفاده از ترکیب سنسورها، چشم‌های کامپیوتری و آموزش ماشینی (یادگیری عمیق)، قفسه‌های هوشمند فروشگاه هر چیزی را که از قفسه‌ها بردارید یا برگردانید، پیگیری می‌کنند. وقتی خرید تمام شد، فقط کافی است فروشگاه را ترک کنید، نه نیازی به ایستادن در صف است و نه نیاز به کنترل خرید شما؛ اپلیکیشن هزینه خرید شما را از حساب بانکی‌تان کسر می‌کند و شما رسید را دریافت می‌کنید.

همه این‌ها در فضای 1800 فوتی در سیاتل از ایالت واشنگتن اتفاق می‌افتد. این فروشگاه فعلاً فقط به روی کارمندان آمازون باز است، ولی فقط زمان نیاز است تا این تکنولوژی به عرصه عمومی وارد شود. تحلیلگران و استراتژیست‌ها در سراسر جهان ناچارند تا در روش خرده‌فروشی در آینده بازنگری کنند.

این‌ها نشان می‌دهد که تنها روند تکنولوژی نیست که آینده خرده‌فروشی را تبیین می‌کند، بلکه خواست مردم در نحوه خرید در مقایسه با خرید سنتی و نیز توقعی که از تجربه خرید دارند، منبع نوآوری‌های آتی خواهد بود.

منبع: گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری شركت خدمات انفورماتيک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.