راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

متصدیان خدمات بانکی به مشاوران مالی و بانکی تبدیل شوند

مدیر برنامه‌ریزی و پایش عملکرد شرکت‌های مالی گروه ملی انفورماتیک گفت: هرچند سیستم بانکداری الکترونیک کشور ما از دنیا عقب نیست اما در شیوه‌های کسب‌وکار بانکداری دارای مشکلاتی هستیم که باید اصلاح و به‌روز شود.

به گزارش ستاد خبری ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت؛ فرشید یعسوبی درباره بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین، افزود: صنعت بانکداری از دو جنبه کسب‌وکار و فن‌آوری تحت تأثیر مدل‌های نوظهور ازجمله فین‌تک‌ها، بانکداری اجتماعی، پول‌های الکترونیک و غیره است که خوشبختانه سیستم بانکداری ما همگام با مدل‌های روز دنیا در حال فعالیت است اما در شیوه‌های کسب‌وکار با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستیم که باید آن را اصلاح کنیم.

او ادامه داد: فناوری و تکنولوژی دنیا به‌سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و صنعت بانکداری جهان در تلاش است تا خود را به‌روزرسانی کند. در کنار این تغییرات شیوه‌های بانکداری هم در حال تغییر است و این سؤال پیش می‌آید که بازهم نیازی به شعبه و متصدی امور بانکی وجود دارد یا خیر؟

یعسوبی ضمن رد این موضوع، گفت:‌ با ظهور موبایل بانک‌ها، خودپردازها و غیره دیگر نیازی به شعبه فیزیکی یا متصدی خدمات بانکی نیست و باید تغییرات در وظایف ایجاد و متصدیان خدمات بانکی به مشاوران مالی و بانکی تبدیل شوند. پس تمام این مباحث ما را مجبور به تغییر ارزش‌ها و رفتارهای بانکی خواهد کرد تا بتوانیم با استفاده از شیوه‌های جدید در سیستم مالی و بانکی روز دنیا باقی بمانیم.

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.