راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش استرایپ به 9 میلیارد دلار رسید

شرکت Stripe فعال در زمینه خدمات مالی که توسط برادران ایرلندی تأسیس شد، با جذب 150 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری جدید، به ارزشی بالغ‌بر 9 میلیارد دلار رسید.

طبق گزارش «Wall Stret Journal» اولین دوره سرمایه‌گذاری توسط CapitalG و General Catalyst و سرمایه‌گذار فعلی این شرکت یعنی Sequoia Capital صورت گرفت. «Peter Thiel» از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک و «ایلان ماسک» مؤسس Tesla نیز دوره‌های قبلی از سرمایه‌گذاران این شرکت بوده‌اند.

سیستم پرداختی این شرکت که در سال 2011 تأسیس شد، در بین استارت‌آپ‌هایی همچون «Deliveroo» و «Kickstarter» که از این سرویس استفاده می‌کنند بسیار محبوب شده است. همچنین شرکت‌های بزرگی ازجمله «SAP» ،«Medium» ،«Adidas» ،«Slack» ،«Daily Mail» و کمپین‌های انتخاباتی دو نامزد انتخابات اخیر آمریکا ازجمله مشتریان این شرکت به حساب می‌آیند.

سرمایه‌گذاری جدید، این شرکت را که در 110 کشور مشتری دارد، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال درزمینهٔ تکنولوژی در آمریکا تبدیل می‌کند و همچنین ارزش این شرکت با 4 میلیارد دلار افزایش ارزش روبرو خواهد شد. ارزش‌گذاری قبلی این شرکت در تابستان سال 2015 حدود 5 میلیارد دلار برآورد شده بود.

استرایپ قبل از این سرمایه‌گذاری در لیست ارزشمندترین شرکت‌های فین‌تک جهان هم قرار داشت.

یکی از منابع نزدیک به این شرکت اعلام کرده است: «Stripe» قصد دارد جهت تولید محصولات بیشتر، سرمایه‌گذاری یا به دست آوردن شرکت‌های دیگر و ورود به بازارهای جدید، از دارایی‌های خود استفاده کند. همچنین قصد دارد سیستم خود را درزمینهٔ همکاری با دیگر شرکت‌ها و پیشگیری از کلاه‌برداری گسترش دهد.

منبع:‌ آی‌تی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.