راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمادگی مبنا فرتاک کیش برای همکاری با همه بانک‌های کشور

گلناز فائقی؛ معاون توسعه کسب‌وکار شرکت مبنا فرتاک کیش / در سال‌های اخیر، هم‌زمان با رشد استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی، هزینه استفاده از این ابزارها نیز افزایش‌یافته است. اگر اوایل این هزینه‌ها قابل‌توجه نبود و صرفه‌جویی ناشی از استفاده از ابزارهای جدید برای بانک‌ها جذاب بود، به‌مرور همین ابزارها به نقاطی برای هضم مقدار زیادی هزینه تبدیل شد. با توجه به سیاست‌هایی که در خصوص کارمزد تراکنش‌های خرید دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد، هزینه‌های سنگینی به بانک‌ها وارد می‌شود. برای تعدیل این هزینه‌ها برخی از بانک‌ها سقف تراکنش خرید از دستگاه کارت‌خوان تعیین کرده‌اند و کارت‌ها را محدود کردند که این به‌نوعی پاک کردن صورت‌مسئله است و نه حل کردن مسئله.

بانک صادرات یکی از بانک‌هایی بود که برخلاف رقبا که صورت‌مسئله را پاک کردند، به دنبال این رفت که مسئله را به شیوه نوآورانه‌ای حل کند. در این مسیر شرکت مبنا فرتاک کیش با ارائه کیف پول خرد الکترونیکی، کارت‌های چندمنظوره و راهکارهای نوآورانه نه‌تنها صورت‌مسئله را پاک نکرده بلکه همراه با حل مسئله، بازار جدیدی برای پول خرد الکترونیکی ایجاد کرده است.

حجمِ بالای گردشِ مالی پرداخت‌های خرد الکترونیک به شیوه فعلی، هزینه سنگینی را به شکل غیرمستقیم به تمام مردم کشور وارد می‌کند. در این مسیر استفاده از راهکارهای شرکت فرتاک نه‌تنها به کاهش هزینه‌های سربار کشور کمک می‌کند، بلکه امکان ارائه سرویس بهتر را فراهم می‌کند. به‌عنوان نمونه چالش‌هایی که در نقاط پرداخت خرد وجود دارد با کمک راه‌حل‌های فرتاک حل خواهد شد. علاوه بر این‌ها، کاهش هزینه‌های اسکناس و همچنین درآمدزایی و بهینه‌سازی فضا برای رگلاتوری ازجمله دستاوردهای فعالیت‌های این شرکت خواهد بود.

ما در شرکت مبنا فرتاک کیش این آمادگی را داریم که برای توسعه ابزارها و روش‌های پرداخت خرد الکترونیکی با همه بانک‌های کشور همکاری کنیم. با توجه به راه‌حل‌هایی که توسعه داده‌ایم ازجمله کارت شهروندی، در شهرستان‌ها و خصوصاً درزمینه پرداخت‌های خرد در حمل‌ونقل عمومی این فضا وجود دارد که بتوانیم شیوه استفاده مردم از ابزارها را تغییر دهیم. در این مسیر مطمئن هستیم، با توجه به چالش‌هایی که درزمینه کارمزدها وجود دارد، شاهد رفع نگرانی بانک‌ها خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.