راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه اپلیکیشن امنیتی برای کامل کردن بانکداری موبایلی به انتخاب PCpro

Avast SecureLine

باید بر روی هر تلفنی، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) نصب شود. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از VPN‌های رایگان گرفته تا آن‌هایی که اشتراک سالانه زیادی دارند. هرکدام را که انتخاب کنید،  با توجه به دستگاه و پلتفرمش ممکن است مناسب باشد اما معمولاً آن‌هایی که پرداختی هستند، سریع‌تر و پایدارترند. یکی از گزینه‌های مناسبی که وجود دارد، Avast SecureLine است که گزینه‌ای مطمئن است و نصب و استفاده از آن نیز بسیار ساده و هزینه آن نیز 14.99 پوند در سال است. پرداخت ماهیانه 1.25 پوند هم هزینه معقولی برای اطمینان پیدا کردن از این است که زمانی که از یک وای فای عمومی و ناامن برای انجام کارهای بانکی به‌صورت آنلاین استفاده می‌کنید، کسی به اطلاعات شما سرک نمی‌کشد.

avast-620-way2pay-95-07-26

.

Avast Antivirus & Security

داشتن بخش‌های امنیتی بیشتر برای موبایل به ضررتان نخواهد بود. اپلیکیشن Avast برای اندروید محافظت رایگانی ارائه می‌دهد که شامل اسکن نرم‌افزارهای مخرب، فیلتر اس‌ام‌اس، اپلیکیشن Privacy Report و محافظ وب برای بلاک کردن لینک‌های مخرب است. با یک حق پرداخت سالیانه 12 پوندی برای ارتقا، تلفن شما در برابر انواع سرقت‌ها محافظت می‌شود. این حفاظت شامل بازیابی اطلاعات از راه دور و عکاسی از راه دور از دزد است. هرچند برنامه محافظت رایگان برای غیرقابل نفوذ کردن دستگاهتان حین انجام کارهای بانکی نیز بسیار مناسب است.

avast-620-a-way2pay-95-07-26

.

LastPass

اهمیت استفاده از یک کلمه عبور مناسب و نیز عدم استفاده از یک کلمه عبور برای استفاده از خدمات متعدد به یک اندازه اهمیت دارد. اپلیکیشن‌هایی مانند LastPass که رایگان هستند نه‌تنها برای هر اپلیکیشن بانکی یک کلمه عبور مناسب ایجاد می‌کنند بلکه آن‌ها را به‌صورت رمزی‌شده نیز ذخیره  می‌کنند. برای مثال، دسترسی به نسخه اندروید در گام اول می‌تواند توسط اثرانگشت تأیید شود (البته اگر دستگاه شما این قابلیت را داشته باشد) و بعدازآن توسط دو کد تأیید هویت از تأییدکننده گوگل این تأیید صورت گیرد.

lastpass-620-a-way2pay-95-07-26

.

خبر خوب اینکه 42.5 درصد اپلیکیشن‌ها یک روش احراز هویت جایگزین دارند. اما خبر بد اینکه 35 درصد آن‌ها حاوی لینک‌های non-SSL هستند. این باعث می‌شود که مهاجم بتواند کد جاوا اسکریپت تقلبی را وارد کند و به‌جای شما ورود کند و این دلیل دیگری است برای اینکه حین انجام بانکداری موبایلی حتماً از VPN استفاده کنید.

بعدازآن نوبت به اطلاعات ورود می‌رسد که باید به‌اندازه کافی مستحکم باشد و همان توصیه‌هایی که برای داشتن یک کلمه عبور مناسب گفته شد باید به کار گرفته شود. اکثر اپلیکیشن‌ها قبل از دسترسی کامل، درخواست احراز هویت ثانویه‌ای را نیز دارند که ممکن است به شکل یک کد چه از طریق یک دستگاه جداگانه و چه از طریق یک اپلیکیشن ایجاد شود.

این کار ممکن است به‌منزله خودکشی امنیتی باشد اما برای محافظت از تولید کد، یک کلمه عبور دیگر جدای از کلمه عبور موردنیاز برای ورود در نظر گرفته شده است تا زمانی که مجرم به خود دستگاه تلفن دسترسی ندارد، از حملات مخرب و واسطه‌ای جلوگیری کند. به‌کارگیری از روش‌های «چیزی که می‌شناسید» (کلمه عبور) و «چیزی که مالکش هستید» (تولیدکننده کد/ دستگاه تلفن) برای دسترسی به حسابتان، خطرات بانکداری موبایلی را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. رمز عبوری که برای انجام کارهای بانکی خود به کار می‌گیرید نباید در جاهای دیگر مورداستفاده واقع شود. این عبارت نیازی به گفتن ندارد اما اگر همچنان این جمله تکراری را می‌شنوید نشان از اهمیت ماجرا دارد.

همه این‌ها با فرض بر این است که صحبت ما درباره اپلیکیشن‌های بانکداری واقعی است. چیزهای واقعی همراه با نرم‌افزارهای مخرب می‌تواند تمام اطلاعات ورود و حساب شما را فقط باکمی تلاش به دست آورد. برای کاهش این اتفاقات، راه‌حل این است که از اپ‌استورهای رسمی استفاده کنید. دانلود اپلیکیشن از منابع نامطمئن و غیررسمی فقط موجب می‌شود که خودتان را بازیچه دست هکرها قرار دهید.

همین روال نیز برای اپلیکیشن‌های غیر بانکی وجود دارد که می‌تواند امنیت بانکداری را کاهش دهد، مخصوصاً اگر دربردارنده اجزای مخرب هم باشد. اپلیکیشن‌های بی‌خطری که بدون خواندن نصبشان می‌کنیم، می‌توانند باعث ایجاد کیلاگرها و یا دیگر نرم‌افزارهای مخربی شوند که تمامی اطلاعات شما را به دست خواهند آورد.

.

چه‌کاری از دست شما ساخته است؟

بحث‌های بسیاری در مورد لزوم داشتن یک آنتی‌ویروس و یا پکیج امنیتی برای کاربران تلفن‌های هوشمند وجود دارد، اما بهتر است با پرداخت یک مبلغ جزئی (معمولاً چند پوند در سال و یا رایگان هستند)، امنیت را برای دستگاه خود فراهم کنید تا بعداً افسوس نخورید. پکیج امنیت موبایلی جزو بهترین‌ها برای بررسی فعالیت‌ها، فیلتر کردن اس‌ام‌اس‌های خطرناک و حتی بررسی بخش‌های شخصی اپلیکیشنی است که نصب کرده‌اید. با استفاده مناسب و نیز به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های بانکداری خود دیگر هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد حملات هکرها وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.