راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طراحی و تولید سامانه جامع مدیریت مالی در شرکت خدمات انفورماتیک

مدیریت سیستم‌های مالی و بین‌الملل شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: «سامانه جامع مدیریت مالی شرکت خدمات Financial Management System در بانک آینده عملیاتی شد.»

به گفته مهندس گیتا حبیبی مدیریت سیستم‌های مالی و بین‌الملل شرکت خدمات انفورماتیک سامانه مدیریت مالی به‌عنوان رکن اساسی سیستم‌های ستادی یک بانک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سیستم دفتر کل (GL) به‌عنوان هسته مرکزی و قلب این سامانه ایفای نقش می‌کند. با توجه به حساسیت عملکرد این سامانه، در بدو راه‌اندازی سیستم جامع اتوماسیون بانکی توسط شرکت خدمات انفورماتیک، محصول خارجی OLAS در محیط Mainframe برای تعدادی از بانک‌ها و مدتی بعد محصول تحت وب آن با عنوان E5 برای بانک‌های دیگر بومی‌سازی و عملیاتی شد.

.

طراحی و تولید سامانه جامع مدیریت مالی

به دلایل متعدد همچون هزینه بالای اعمال تغییرات و پشتیبانی محصول توسط پیمانکار، هزینه ارتقاء به نسخ جدید، وجود محدودیت‌های اعمال شده قراردادی در سیستم (مثل محدودیت تعداد کاربران)،تحریم و … طراحی و تولید محصولی داخلی سامانه جامع مدیریت مالی شرکت خدمات انفورماتیک یا Financial Management System با تکیه‌بر دانش، مهارت و تجربه کارکنان این شرکت در دستورکار گروه سیستم‌های مدیریت مالی قرار گرفت. سیستم دفترکل و زیرسیستم ثبت آنلاین اسناد حسابداری از این محصول بر پایه تکنولوژی روز دنیا طراحی و پیاده‌سازی گردید که هم‌اکنون برای بانک آینده عملیاتی شده است.

امکانات و قابلیت‌های سیستم تولید شده داخلی در کنار توسعه چابک نرم‌افزار توسط همکاران گروه سیستم‌های مدیریت مالی تقدیر و تشکر بانک آینده را به همراه داشته است. مقایسه نتیجه اجرای پایلوت این سامانه موازی با سیستم عملیاتی دفترکل ریالی و ارزی یکی از بانک‌های بزرگ، نشان‌دهنده کاهش زمان اجرای عملیات شبانه و بهبود روال‌های مربوطه بوده است.

امکان ثبت چندین ساختار حساب دفترکل و تولید گزارشات مالی تلفیقی، یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار است که در کنار 52 قابلیت و سرویس جدید ریالی و ارزی افزوده شده در این سامانه در مقایسه با محصول خارجی و امکان توسعه سامانه در آینده با طراحی و پیاده‌سازی سایر زیرسیستم‌های مدیریت مالی نظیر اموال، بودجه، اقلام باز، تدارکات، فروش و … از مزایای حائز اهمیت و قابل اشاره این سامانه می‌باشند.

 لازم به ذکر است صرفه‌جویی ارزی ناشی از حذف هزینه‌های پشتیبانی و اعمال تغییرات و افزودن امکانات جدید که تاکنون انجام شده، بالغ‌بر «شصت‌وشش میلیارد ریال» حدود «دو میلیون دلار » تخمین زده می‌شود.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.