راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه محصول Loyalty as a Service وینووا و استفاده از هوش مصنوعی

گفت‌وگو با پویان عطاآبادی، مدیرعامل بهین فردا، درباره برنامه‌های ایران‌کارت در سال ۱۴۰۴، توسعه خدمات و ورودشان به حوزه B2B

بهین فردا یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات باشگاه مشتریان در کشور است که ایران‌کارت از محصولات کلیدی آن در حوزه وفادارسازی مشتریان به شمار می‎رود. این شرکت با تمرکز بر نوآوری، تجربه کاربری و توسعه راهکارهای هوشمند، خدمات متنوعی را برای مشتریان و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. بهین فردا با ارائه خدمت وفاداری به‌عنوان سرویس (Loyalty as a Service) با نام وینووا، راهکاری نوین برای ایجاد باشگاه‌های مشتریان سفارشی، توانسته جایگاه ویژه‌ای در صنعت بانکداری و پرداخت کشور به دست آورد. این شرکت با افزایش پذیرندگان خارج از تهران و اضافه‌کردن اصناف جدید به شبکه خود، توانسته دسترسی به خدمات خود را در سطح کشور گسترش دهد. در گفت‌وگو با پویان عطاآبادی، مدیرعامل بهین فردا، به مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته این شرکت و برنامه‌هایی که برای سال آینده دارند، پرداختیم. توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبود مستمر خدمات از اولویت‌های استراتژیک این شرکت است.


افزایش پذیرندگان و گسترش خدمات در سال ۱۴۰۳


رشد قابل‌توجه دارندگان ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ و افزایش وسعت جغرافیایی آنها در سطح کشور باعث شده تا اصلی‌ترین تمرکز ایران‌کارت در این سال بر توسعه کمی و کیفی پذیرندگان در سطح کشور باشد. پویان عطاآبادی، مدیرعامل بهین فردا، با اشاره به این نکات می‌گوید: «در این راستا ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ سه راهبرد اصلی را در دستور کار قرار داد. در قدم اول با هدف دسترس‌پذیری پذیرندگان ایران‌کارت در سطح کشور، فعالیت‌های بازاریابی خود را در استان‌ها افزایش داده و در نتیجه توانستیم نسبت پذیرندگان مستقر در خارج از پایتخت به پذیرندگان مستقر در تهران را به‌خوبی افزایش دهیم.»

طبق گفته‌های مدیرعامل بهین فردا، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از پذیرندگان ایران‌کارت در خارج از تهران قرار دارند. همچنین با تمرکز بر بازاریابی پذیرندگان زنجیره‌ای و چندشعبه‌ای، سطح ارائه خدمات در کل کشور گسترش یافته و تعداد نقاط دسترسی مناسبی به شبکه خدمات ایران‌کارت اضافه شده است.

دومین راهبرد ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ تمرکز بر تنوع خدمات ویژه این محصول بود که مخاطب اصلی آن سطوح طلایی و پلاتینیوم ایران‌کارت هستند. عطاآبادی در این خصوص توضیح می‌دهد: «ایران‌کارت در این راستا علاوه بر توسعه خدمات فرودگاهی و حمل‌ونقل خود، خدمات حوزه سلامت، گردشگری و سرگرمی را به سبد خدمات خود اضافه کرد.»

سومین محور تمرکز ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ افزایش کیفیت پذیرندگان بود. مدیرعامل بهین فردا ضمن اشاره به این موضوع بیان می‌کند: «این اقدام شامل تمرکز بر بازاریابی پذیرندگان شناخته‌شده محلی، ارزیابی کیفیت خدمات پذیرندگان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و حذف پذیرندگان با کیفیت پایین و تمرکز بر برندهای شناخته‌شده محلی و کشوری بود. این راهبرد باعث شد متوسط مراجعه دارندگان ایران‌کارت به پذیرندگان به‌رغم افزایش تعداد پذیرندگان رشد محسوسی داشته باشد که نشان از رضایت بیشتر دارندگان ایران‌کارت و شناخته‌شده‌تر بودن پذیرندگان ایران‌کارت است.»


رشد ۱۰۰ درصدی ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳


سال ۱۴۰۳ از نقطه‌نظر عملیاتی و سازمانی برای ایران‌کارت یک سال موفق به حساب می‌آید. بر اساس صحبت‌های عطاآبادی، شاخص‌های عملکرد کلیدی ایران‌کارت که بر تعداد کاربران فعال، حجم و تعداد تراکنش‌های انجام‌شده و تعداد پذیرندگان فعال تمرکز دارد، رشدهای بیش از ۱۰۰درصدی را تجربه کرده‌اند. او می‌گوید: «از نقطه‌نظر سازمانی نیز ایران‌کارت با خودکارسازی فرایندهای داخلی، بازطراحی ساختار سازمانی و بهبود چهارچوب مدیریت ارتباط با مشتریان، علاوه بر کاهش هزینه‌های داخلی، رضایت مشتریان و کارکنان خود را نیز بهبود بخشیده است. به‌طورکلی هم‌افزایی و هماهنگی ایجادشده میان بخش‌های مختلف ایران‌کارت و حمایت‌های مناسب هلدینگ ارتباط فردا و بانک آینده در این مسیر سبب شد ایران‌کارت مسیر رشد خود را با سرعت بسیار مناسبی آغاز کند.»


سامانه وفاداری وینووا و توسعه خدمات پذیرندگان


تمرکز ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ توسعه کمی و کیفی پذیرنده‌ها بود و در این راستا خدمات و اصناف جدیدی به مجموعه پذیرندگان و خدمات ویژه آن اضافه شد. مدیرعامل بهین فردا در این خصوص توضیح می‌دهد: «در راستای بهبود فنی سامانه‌ها و خودکارسازی برخی از فرایندهای ارتباط با مشتریان نیز نسخه جدید پرتال ایران‌کارت شامل فرایندهای مدیریت شکایات مشتریان و ارائه سرویس‌های ویژه انجام شد. پذیرندگان ایران‌کارت نیز در سامانه جدید اختصاصی خود امکانات جدیدی شامل دریافت گزارش‌ها، مدیریت شکایات و… را در دسترس دارند. بااین‌حال، مهم‌ترین سرویس جدید ایران‌کارت محصول Loyalty as a Service وینووا است که به‌عنوان برترین محصول موفق به کسب جایزه نیز شد. خدمت جدید Loyalty as a Service ایران‌کارت یکی از خدماتی است که با توجه به روند جدید جهانی ارائه پلتفرم‌های وفاداری طراحی و پیاده‌سازی شده است. هدف از ارائه این پلتفرم‌ها سفارشی‌سازی ارائه خدمات برای گروه کاربران هدف کسب‌وکارهای مختلف است.»

وینووا به کسب‌وکارها امکان می‌دهد قوانین خاص و مناسب با کاربران را در لایه‌های مختلف، مثل تولید امتیاز، سطح‌بندی کاربران، بازی‌سازی و خرج کردن امتیازها تعریف و پیاده‌سازی کنند. مدیرعامل بهین فردا با اشاره به این موضوع عنوان می‌کند: «به بیان دیگر وینووا یک پلتفرم باشگاه مشتریان را به‌صورت کاملاً سفارشی و پویا در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. همچنین این پلتفرم به‌صورت کامل با محصول ایران‌کارت یکپارچگی دارد و این قابلیت را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا بتوانند خرج‌کرد امتیازهای باشگاه را روی یک کارت بانکی با قابلیت کاملاً شخصی‌سازی‌شده به‌صورت نقدی انجام دهند.»

به گفته عطاآبادی، توسعه و تکمیل سبد خدمات این محصول جدید و بازاریابی این محصول در سال ۱۴۰۴ از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران‌کارت است: «در حال حاضر سه مجموعه بزرگ بانکی، گردشگری و خودروسازی از این محصول استفاده می‌کنند.»


ایران‌کارت؛ یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های مشتریان کشور


ارائه محصول نوآورانه Loyalty as a Service وینووا و معرفی آن در دو نمایشگاه صنعت بانکی و پرداخت در کشور و کسب جایزه بهترین محصول، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ایران‌کارت در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آید. عطاآبادی ضمن بیان این موضوعات می‌گوید: «با توجه به اینکه این محصول در حال حاضر نمونه داخلی ندارد و تجربه یک دهه فعالیت ایران‌کارت را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های مشتریان کشور در خود جای داده، یک محصول راهبردی و رقابتی است که پتانسیل رشد مناسبی برای ایران‌کارت فراهم می‌آورد. علاوه بر ارائه این محصول نوآورانه، رشد بیش از دوبرابری تعداد مشتریان فعال، پذیرندگان و سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد در ایران‌کارت از بزرگ‌ترین دستاوردهای ایران‌کارت محسوب می‌شود. جذابیت خدمات ایران‌کارت باعث شده با وجود برخی از تلاطم‌های اقتصادی همچنان به رشد خود ادامه دهد.»


استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده


با توجه به صحبت‌های عطاآبادی، مهم‌ترین برنامه‌های ایران‌کارت در سال ۱۴۰۴ در سه محور توسعه کمی و کیفی خدمات ایران‌کارت، توسعه محصول Loyalty as a Service وینووا و بهره‌مندی بیشتر از فناوری هوش مصنوعی است. مدیرعامل بهین فردا در این خصوص توضیح می‌دهد: «در حوزه توسعه کمی و کیفی خدمات ایران‌کارت، قصد داریم شبکه پذیرندگان خود در سطح کشور را همچنان توسعه داده و فراگیری جغرافیایی ارائه خدمات را بهبود بخشیم. تنوع‌بخشی به خدمات ویژه و ارائه سرویس‌های پریمیوم به سطوح طلایی و پلاتینیوم از اصلی‌ترین اهداف ۱۴۰۴ است. تکمیل و توسعه محصول وینووا، جذب مشتریان در حوزه B2B و ایجاد باشگاه‌های اختصاصی نیز یکی دیگر از برنامه‌های جدی ایران‌کارت در سال جدید است. تیم اختصاصی بازاریابی این محصول و تیم فنی اختصاصی توسعه این محصول در شرکت ایجاد شده و به‌صورت متمرکز روی این سرویس کار می‌کنند.»

به گفته او، استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ارائه خدمات ایران‌کارت نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۴ به حساب می‌آید: «توسعه سرویس‌های هوش مصنوعی برای پاسخگویی به شکایات مشتریان، پذیرندگان و عامل‌های هوشمند برای رفع آنها، استفاده از سیستم‌های توصیه‌گر برای ترویج پذیرندگان، استفاده از چت‌بات هوشمند و توسعه سیستم‌های مدیریت و ارائه خدمات ویژه و شخصی‌سازی‌شده ویژه هر مشتری از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران‌کارت در سال جدید است.»

منبع ماهنامه عصر تراکنش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.