پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک صادرات ایران به دیجیپی، اسنپپی، تارا، مانیسا، ازکیوام، یکتاپی، قسطیو و تاپلند اعتبار میدهد
نشست امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران با هشت شرکت تسهیلات یار (لندتک) کشور، از جمله دیجیپی، اسنپپی، تارا، مانیسا، ازکیوام، یکتاپی، قسطیو و تاپلند، با حضور محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، یاسر مرادی عضو هیئتمدیره و برخی مدیران ارشد این بانک و همچنین مدیران عامل این شرکتها برگزار شد. هدف از این همکاری استفاده از ظرفیتهای متقابل برای ارائه خدمات بانکی و اعتباری، بهویژه تسهیلات خرد به مردم در اقصینقاط کشور بود
محسن سیفی در این نشست با اشاره به تغییرات مدل بانکداری در دنیا گفت: «بانکهای بزرگ دیگر به شکل سنتی بانکداری نخواهند کرد و از شرکتهای تسهیلات یار که خدمات و زیرساختهای متنوعی ارائه میدهند، حمایت خواهند کرد. با تغییر نگاه بانک صادرات ایران از بانکداری سنتی به سمت بانکداری مدرن، برای حضور در اکوسیستم ارائه خدمات بانکداری به مصرفکنندگان اصلی تسهیلات در اقصینقاط کشور آمادهایم و امیدواریم از سال آینده حضور پررنگتری داشته باشیم.»
سیفی همچنین بر لزوم استفاده از زیرساختهای بانکی، نظامهای پرداخت و حمایتهای مالی از شرکتهای تسهیلات یار تأکید کرد و اظهار داشت: «بانک صادرات ایران یکی از بانکهایی است که بیشترین تعداد مشتریان خرد را دارد.»
در ادامه، یاسر مرادی، عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران، با اشاره به تغییرات فضای کسبوکار و خواستههای نسل جدید از خدمات بانکی، گفت: «در بانک صادرات ایران تلاش میکنیم تا خدمات خود را بهروز کنیم، اما سرعت پیوستن بانکها به این تغییرات به حدی نیست که بتوان تمامی تقاضاها را پوشش داد.»
مرادی هدف نهایی بانکداری امروز را مصرف صحیح پول در جایگاه خود دانست و افزود: «کاری که BNPLها امروز انجام میدهند، در همین راستا است و بانک صادرات ایران نیز در این مسیر حمایتهای خود را دریغ نخواهد کرد.»
او جریان وجوه نقد و رضایت مشتریان از خدمات تسهیلات یارها را شرط دوام همکاری دانست و تأکید کرد که روابط مشتریان با بانک نباید در این مسیر خدشهدار شود. مرادی همچنین فرصتهای مهم بانک صادرات ایران برای ارائه خدمات بانکی بهویژه تسهیلات خرد را ناشی از وجود بیش از ۴۰ میلیون مشتری از جمله ۲.۵ میلیون بازنشسته و ۲ میلیون فرهنگی دانست.
این همکاری در راستای اهداف «معاونت بانکداری جامع بانک صادرات ایران» و با محوریت «اداره کل بانکداری اختصاصی، تجاری و مطالعه بازار» در دستور کار قرار گرفته است. در این مراسم، پس از ارائه نظرات و استقبال مدیران عامل شرکتهای بزرگ تسهیلات یار، تفاهمنامه توسعه همکاری به امضای مدیران عامل این شرکتها و مدیرعامل بانک صادرات ایران رسید.