راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سازمان زیباسازی شهر تهران: زیبا نیست قیمت طلا به‌صورت زنده روی بیلبوردهای اتوبان‌ها نمایش داده شود!

نمایش زنده قیمت طلا روی بیلبوردهای تهران فقط چند روز دوام آورد و با تصمیم سازمان زیباسازی شهر، این تابلوها خاموش شدند. اما همزمان، در نقطه‌ای دیگر از شهر، تابلو‌های نمایش چیزهای دیگر روشن شده است. حالا این سؤال پیش می‌آید که این تصمیم برای اجرای مقررات تبلیغاتی شهری است یا اولویت‌های سازمان زیباسازی در انتخاب محتوای تبلیغاتی تغییر کرده است؟

بعد از اینکه قیمت لحظه‌ای طلا بر روی بیلبوردهای سطح شهر تهران برداشته شد، سازمان زیباسازی شهر تهران با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد هشدار داده است که نمایش قیمت طلا به‌صورت زنده روی بیلبوردهای شهری، خلاف ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی است.

این اقدام سازمان، در حالی صورت می‌گیرد که چندماه پیش، محسن طارمیان، معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی تهران، از دیجیتال‌سازی و مدرن‌سازی سازه‌های تبلیغاتی شهری به‌عنوان یک دستاورد مهم خبر داده بود.

او گفته بود: «نمایشگرهای دیجیتال، اتفاق خوب و بزرگی در صنعت تبلیغات ایران است. برندهای ایرانی باتوجه‌به اهمیت تولید داخلی از طریق این سازه‌ها می‌توانند با جذابیت‌های بیشتری کالا یا خدمات خودشان را به مردم معرفی کنند.»

این تناقض در رویکرد سازمان زیباسازی در جای دیگری نیز مشاهده شد، وقتی که بعد از خاموش‌شدن قیمت لحظه‌ای طلا بر روی بیلبوردهای تهران، تابلو‌هایی با طراحی متحرک در جای دیگری از شهر روشن است.

سازمان زیباسازی تهران در نامه خود تأکید کرده است که هرگونه نصب نمایشگر یا ماکت روی ابزارهای تبلیغاتی، ضمن رعایت اصول و ضوابط تبلیغات تجاری مندرج در قراردادهای فی‌مابین باید با هماهنگی و دریافت مجوز از این سازمان انجام شود. در غیر این صورت، طرح‌های تبلیغاتی غیرمجاز جمع‌آوری شده و موضوع در حساب‌های فی‌مابین و همکاری‌های آتی مدنظر قرار خواهد گرفت.

نامه سازمان زیباسازی شهر تهران بهشرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد

نمایش اطلاعاتی مانند قیمت طلا یا ارزهای دیجیتال می‌توانند به لحاظ زیرساختی جذابیت بصری بالایی ایجاد کنند. همچنین به‌عنوان بخشی از روند دیجیتال‌سازی و افزایش کارایی و خلاقیت در تبلیغات شهری در نظر گرفته شوند. بااین‌حال اولویت روشن یا خاموش‌کردن تابلوهای دیجیتالی مجموعه‌ها در سطح شهر بر عهده سازمان زیباسازی است که به نظر می‌رسد در اجرای این سیاست، گاهی معیارهای آن شفاف نیست و گاهی هم سیاست‌های آن دچار تناقض می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.