پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نقش نرمافزار CRM در بهبود وفاداری مشتریان بانکی
بانکها روزانه مراجعهکنندگان زیادی دارند و باید به نیاز تمام آنها رسیدگی کنند و با رضایت کامل آنها را بدرقه کنند. مشتریان نهتنها خدمات درون بانکی، بلکه در خارج از بانک و در استفاده از خدمات بانکی باید در سریعترین زمان ممکن و راحت کارهای بانکی خود را انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی داناپرداز، بانکداری جزو بخشهایی است که بسیار تحت تأثیر تکنولوژی و بهروشهای روز قرار گرفته و نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) از مهمترین و کاربردیترین این راهکارها و بهروشها است که بر بانکداری تأثیر گذاشته است. وقتی مسئولان بانکی بخواهند برای بانک خود پلتفرمی مرکزی برای داده، ارتباط و تحلیلها داشته باشند، نرمافزار CRM به آنها این امکان را میدهد تا خدمات کاربردی و شخصیسازیشده به مراجعهکنندگان و مشتریان خود ارائه دهند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند؛ که این افزایش وفاداری باعث رشد و پیشرفت در بانک میشود.
هر کسبوکاری ازجمله بانکها فعالیت و رشد خود را از مشتریان خود دارند و باید تا جای ممکن خدماتدهی و رویکردهای خود را در راستای تسهیل کار آنها و رضایتشان انجام دهند. بهویژه بانکها که شعب متعدد در سراسر کشور دارند و باید از نرمافزار CRM کاربردی استفاده کنند که بهصورت تمرکز گزارشدهی کند و وضعیت انجام امور را حتی در دور افتادهترین شعب ارزیابی کند و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد.
اهمیت CRM در بانکها
نرمافزار CRM از مهمترین سیستمهایی است که به بانکها در بهبود خدماتدهی به مشتریان، بهبود سطح انجام امور و رشد سازمان کمک بسیاری میکند. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان مثل یک پلتفرم مرکزی برای بانک عمل میکند و افراد میتوانند تعامل و ارتباط با مشتریان را مدیریت کنند، اطلاعات مشتری را نظارت کنند و دادههای مربوط به آنها را ارزیابی کنند.
با استفاده از امکاناتی که نرمافزارهای پیشرفته مثل نرمافزار CRM دانا در اختیار صنعت بانکداری قرار میدهد، بانکها قادرند دقیقتر نیاز جامعه و مشتریان را درک کنند و با توجه به این نیاز و الگوی رفتاری جامعه و صنایع تجریهای شخصیسازیشده و متناسب با نیاز مردم را ارائه دهد.
با نرمافزار CRM ابری افراد قادر خواهند بود ارتباطات را شخصیسازی کنند و همزمان تعاملاتی سریعتر و راحتتر داشته باشند. میتوانند دادههای مشتری را از کانالهای مختلف جمعآوری، ذخیره و سازماندهی کنند. این دادهها به بانک کمک میکنند بهتر نیاز بازار و مردم و جامعه را درک کنند و استراتژیهای کاربردی را متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهند.
در کنار تقویت ارتباط با مشتریان، بانکها در استفاده از نرمافزار CRM تغییراتی مثبت در گردش کار خود میبینند. تسکهای تکراری و روزانه را اتوماسیون میکنند و نیروها و کارمندان بانک میتوانند بهجای رسیدگی دستی به تکتک تیکتها، گزارشات و ورود دادهها، به امور مهمتر و نیازمند تمرکز بیشتر رسیدگی کنند؛ که اینها همه باعث افزایش کارکرد دپارتمانهای مختلف در بانک میشود و در کنار بهبود رویکرد داخلی سازمان، مشتریهای وفادار هم بیشتر میشوند.
استفاده از نرمافزار CRM که برای بانکها و سیستم بانکداری ایرانی طراحی و بومیسازی شده، باعث میشود با به کار بردن قابلیتهای نرمافزار بانکها بهتر نیاز مشتریان و مردم را پاسخ دهند و راهکارها و استراتژیهای بهتری را در امور بانکداری به کار گیرند. همین هم باعث ارائه تجربه مثبت به مشتری میشود و آنها هم وفاداری بیشتری نسبت به بانک نشان میدهند.
نقش CRM در وفاداری مشتریان بانکی
نرمافزار CRM از راههای مختلفی میتواند وفاداری مشتریان بانکی را افزایش دهد:
تسهیل ارتباط مشتریان: نرمافزارهایی مانند نرمافزار CRM دانا دارای سیستم تیکتینگ است که در کنار دادههای جمعآوریشده باعث میشود مشتریان و مراجعهکنندگان پیشازاین که وقت بسیاری در بانک در نوبت بگذرانند، از کانالهای مختلف تیکت ثبت کنند و پاسخ خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنند. در نتیجه این سیسیتم و دیگر قابلیتهای CRM، افراد میتوانند ارتباطی شخصیسازیشده و راحتتر با مشتریان داشته باشند.
بهبود مدیریت داده: نرمافزارهای CRM بانک را قادر میسازد تا بهتر دادهها را مدیریت کنند. دادهها را از منابع و کانالهای مختلف جمعآوری، ذخیره و تحلیل کنند. از این دادهها هم میشود استفاده کرد تا نیاز مردم، الگوی رفتاری مشتری و توقعات جامعه را شناسایی کرد و از تحلیل اینها استراتژی و امکانات بانکی متناسب با نیاز مردم ارائه داد.
بهبود تعامل با مشتری: وقتی بانک از نرمافزار CRM استفاده کند، میتواند با مشتریان ارتباطی شخصیسازیشده و مؤثر بر قرار کند و خدمات بهتری متناسب با نیاز آنها در اختیارشان بگذارد که همین موضوع باعث افزایش وفاداری مشتریان بانک شما میشود.
ارتقای سطح امنیت بانک: یکی از موضوعاتی که مراجعهکنندگان بانک را به مشتریان وفادار تبدیل میکند، سطح امنیت سیستمها و زیرساختهای آن بانک است. نرمافزار CRM خوب و مطمئن از استانداردها استفاده میکند و بهروشهایی را به بانکها ارائه میدهد تا بتوانند ریسکهای موجود را بهتر مدیریت کنند و از خرابکاریها و کلاهبرداریها جلوگیری شود.
بهبود تجربه مشتری: شناخت نیاز مشتری، ارتباط شخصیسازیشده، پاسخ سریع به سؤالات و مشکلات مراجعهکنندگان باعث میشود بانکها تجربه بهتری را به مشتریان خود ارائه، وفاداری آنها را افزایش و اعتبار برند بانک خود را افزایش دهند.
بهبود تصمیمگیری: وقتی بانک از نرمافزار CRM استفاده میکند، دادههای سازماندهی شدهتر و ملموستری دارند و وقتی مسئولان بخواهند تصمیمات مهم و استراتژیهایی را در سیستم اتخاذ کنند، با رجوع به تحلیل این دادهها، اطلاعات مفیدی به دست میآورند و تصمیمات دادهمحور و متناسب نیاز مردم گرفته میشود. همین تناسب رویکرد بانک با نیاز مردم باعث وفاداری مشتریان و افزایش درآمد بانک میشود.
استراتژیهای کاربردی در پیادهسازی CRM برای وفاداری مشتریان
با کمک راهکارها و بهروشهای CRM، بانکها میتوانند وفاداری مشتریان خود را ارتقا بدهند.
- دید ۳۶۰ درجه از مشتری: بانکها با دادههای متمرکز از مشتریها در این نرمافزار با تمام نیازها و الگوهای مشتری آشنا میشوند و از آنها در راستای طراحی استراتژیها و ارتباطات خود با مشتری استفاده میکنند.
- تعامل خودکار با مشتری: اتوماسیون فرایندها از استراتژیهای کاربردی CRM برای بانکها است که ارتباط مشتریان را با بانک اتوماسیون میکند؛ که این ارتباط در کنار شخصی و مختص مشتری بودن، راحتتر و سریعتر است و منجر به وفاداری مشتریان میشود.
- بخشبندی: پس از جمعآوری خودکار دادهها با دادن الگوی مشخص به سیستم، میتوانند مشتریها را بخش بندی کنند و وقتی بخواهند استراتژیهای خود را اعمال کنند، آن گروهی از مشتریان را هدف قرار میدهند که بیشترین نتیجه را از آنها میگیرند. همین باعث افزایش وفاداری مشتریان بانک شما میشود.
- برنامههای وفاداری: در بانکداری چیزی که منجر به جذب بیشتر مشتریها و تبدیل آنها به مشتری وفادار میشود، برنامههای وفاداری هستند؛ که خیلی راحت میشود از طریق نرمافزار CRM آنها را طراحی و راهاندازی کرد.
نرمافزار CRM دانا راهکاری نوین در افزایش وفاداری مشتری
نرمافزار CRM دانا با سابقه طولانی و مثبت در میان کسبوکارهای مختلف توانسته با ارائه بهروشها به صنعت بانکداری، مشتریان وفادار آنها را افزایش دهد و اعتبارشان را در میان مشتریان بیشتر کند.
نرمافزار CRM دانا دارای گواهی افتا از سازمان فناوری اطلاعات است و به بانکها این اطمینان را میدهد که بتوانند محرمانگی دادههای خود را حفظ کنند و در کنار آن مشتریان راضیتری داشته باشند. دانا گزارشگیری خوبی دارد، سرعت بالا و ارزیابی عملکرد بسیار کاربردی دارد و باعث میشود گردش کار در امور داخلی بانک و ارتباط بانک با مشتریان تسهیل و تسریع پیدا کند. علاقهمندان میتوانند در زمان کوتاهی حساب آزمایشی رایگان در CRM دانا باز کنند و از قابلیتهای آن بهرهمند شوند.