راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در رویداد بلو مطرح شد: اعطای 25 همت وام به مشتریان با نرخ نکول 0.32 درصد

در رویداد بلوبانک، مدیران ارشد این نئوبانک آمار و ارقامی از فعالیت‌های بلو از ابتدا تا امروز دادند

تعداد کاربران بلوبانک مرز 10 میلیون نفر را رد کرد؛ این نئوبانک به همین بهانه بعد از ظهر پنجشنبه 29 آذر ماه در ایوان فرهنگ ایران مال رویدادی را با حضور فعالان حوزه بانکداری، پرداخت و مالی برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم رضا حیدری، مدیرعامل بلو با بیان این که در ابتدای شکل‌گیری بلو به متفاوت بودن فکر می‌کردیم، عنوان کرد: «هر کسب‌وکاری می‌خواهد متفاوت باشد و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم. سعی کردیم راوی منحصر‌به‌فردی باشیم و بانکداری را به شکل خوبی روایت کنیم.»

او افزود: «اسفند ۹۸ در فکر خلق نئوبانکی بودیم که بتواند متفاوت از هرآنچه  باشد که افراد از بانکداری به یاد دارند. در آن دوره گفتمان بانکداری مطرح بود و بنابراین نمی‌خواستیم بلو لحن حاکمیتی داشته باشد، می‌خواستیم لحنی صمیمانه داشته باشد. هدف ما ایجاد فرهنگ جدیدی میان بانک و مشتری بود.»

حیدری با اشاره به 10 میلیون شدن بلوبانک گفت: «با همراهی آنها توانستیم رکوردهای جذابی ثبت کنیم و به فضای جدیدی دست پیدا کنیم. درواقه به رویاهایی دست یافتیم که در ابتدای راه درباره آنها رویابافی می‌کردیم. هنوز مشتاق مرزگشایی فضای پیش رویمان هستیم.»

مدیرعامل بلو با اشاره به این که در اپلیکیشن فعلی طی ۷ دقیقه می‌توان افتتاح حساب کرد، اظهار کرد: «سعی داریم این زمان را کوتاه و کوتاه‌تر کنیم. تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیون ساعت در زمان کاربران صرفه‌جویی شده؛ این مدت زمان برابر با ۷۵۰ هزار روز یا به عبارت دیگر ۲ هزار ۵۵ سال می‌شود.»

به گفته او، متوسط سن مشتریان بلوبانک ۳۳ سال و ۱۰ ماه است.


اعطای 25 همت وام به مشتریان


در ادامه این رویداد امیر فرشچی، معاون مدیرعامل بلو از سال‌های ابتدایی راه‌اندازی بلو و چالش‌های آن زمان گفت: «هدف ما تحول در تجربه مشتری در بانکداری بود. در افتتاج حساب، به مفاهیم بنیادی مانند احراز هویت برگشتیم و محصولاتی توسعه دادیم که فرایندهای سنتی را متحول کند.»

او دومین گام در این مسیر را ابزار پرداخت دانست و بیان کرد: «در این مرحله باید فکری به حال صدور کارت می‌کردیم؛ بلو شعبه فیزیکی نداشت بنابراین کارت‌ها را به نشانی مشتریان ارسال کردیم. در گام بعدی سرویس شارژ حساب را در بلو فعال کردیم که از مبدا باقی بانک‌ها امکان شارژ حساب بلو را ممکن می‌کرد. با این ابزار دو میلیون مشتری ۳۱ میلیون تراکنش موفق ثبت کردند.»

به گفته فرشچی، با تجزیه و تحلیل اطلاعات به این نتیجه رسیدیم که مشتریان از حساب‌های مختلف برای مدیریت مالی استفاده می‌کردند. بنابراین باکس  را طراحی کردیم.

معاون مدیرعامل بلو در خصوص انتقال وجه بیان کرد: «در طراحی این ویژگی یک جمله را  سرلوحه قراردادیم: مهم نیست که مشتری می‌خواهد از چه راه و بستری برای انتقال وجه استفاده کند؛ بانک باید هر راه و بستری را فراهم کند. در بلو کافی است که مبلغ و مقصد را وارد کنید تا راه‌ها و روش‌های مختلفی به شما پیشنهاد شود.»

او با اشاره به این که یک بانک تا زمانی که وام نداده بانک نیست، گفت: «در گام اول وام بدون ضامن، سریع و بدون وثیقه را ارائه دادیم. در مرحله بعدی همکاری کسب‌وکارهای دیگر وام‌هایی با کمترین میزان وثیقه را عرضه کردیم. در مجموع طی دو سال و نیم گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان وام با نرخ نکول 0.32 درصد به مشتریان اعطا کرده‌ایم.»


پاسخگویی روزانه به بیش از 25 هزار تماس و چت


اشکان پرپنچی، مدیر پشتیبانی مشتریان بلو در ادامه این رویداد به روی استیج آمد و از چالش‌های این حوزه گفت. او باین کرد: «می‌خواهیم مشتری به راحت‌ترین حالت ممکن با ما ارتباط برقرار کند. بلولاین یک خط صاف نیست، شبیه به ضربان قلب است، قلب تپنده بلو.»

پرپنجی اظهار کرد: «تیم پشتیبانی بلو روزانه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تماس و 7 هزار و ۵۰۰ چت آنلاین را پاسخگو هستند که مجموع آنها به بیش از 25 هزار ارتباط می‌رسد.۹۴ درصد کاربران ما از پاسخگویی رضایت کامل دارند. تمایز بلو در پاسخگویی حتی در لحن و فضای گفت‌وگوی ما با مشتریان نیز مشهود است.»


صدور  و توزیع بیش از 12 میلیون بلوکارت


فرزاد رزم‌آهنگ، مدیر واحد صدور و توزیع بلوکارت، در ادامه این رویداد عنوان کرد: «تاکنون بیش از ۱۲ میلیون بلوکارت صادر و توزیع شده است. شاید سوال کنید که چرا جشن ۱۰ میلیون نفری گرفته‌ایم؟ بسیاری از کاربران رنگ جدید سفارش می‌دهند یا کارتشان مفقود می‌شود، بنابراین تعداد کارت‌ها بیشتر است. رکورد بیشترین سفارش کارت متعلق به یک مشتری از سمنان است که تاکنون 27 بار تعویض کارت داشته است.»

او کارت آبی را محبوب‌ترین رنگ میان کاربران بلو معرفی کرد و گفت: «تاکنون بیش از ۹۵ هزار کارت مشکی برای کاربران صادر کرده‌ایم. میانگین زمان تحویل بلوکارت در تهران ۲ روز و در شهرستان‌ها ۶ روز است. گزینه انتخاب زمان برای ارسال کارت از سه هفته پیش در کرج فعال شده و برای اصفهان، مشهد و شیراز نیز از امروز فعال می‌شود. 92 درصد ارسال کارت‌ها به موقع انجام می‌شود.»

رزم‌آهنگ در آخر خاطرنشان کرد: «بلوکارت‌های جدید در راهند، منتظر آنها باشید.»


احراز هویت 450 هزار ویدئو در روز


در ادامه رویدا بلوبانک صدف بکتاشی، مدیر احراز هویت بلو به روی استیج آمد و افتتاح حساب در بانک سنتی و بلوبانک را مقایسه کرد. او بیان کرد: «افتتاح حساب در بانک سنتی در یک شهر شلوغ مانند تهران حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد اما این فرایند در بلو ۷ دقیقه است. احراز هویت پیش از این 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشید اما در حال حاضر به ۱۵ دقیقه رسیده است.»

بکتاشی عنوان کرد: «تیم احراز هویت بلو قبلا سه نفر بود اما در حال حاضر ۶۰ نفر در آن فعالیت دارند. پیش از این  150 هزار ویدئو در ماه برای احراز هویت به دست ما می‌رسید که در حال حاضر به 450 هزار مورد رسیده است.»


ازکی‌وام هزار و 700 میلیارد تومان وام از مسیر بلو اعطا کرده است


مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی وام در بخش دوستان بلو این رویداد به روی استیج آمد و از تجربه خود از افتتاح حساب در بلو گفت. او در ادامه افزود: «ازکی 1400 اولین وام را داد. روی کار همه چیز آنلاین بود اما پشت صحنه اینگونه نبود. کارگزار ما برای انجام کارها به بانک می‌رفت. در ۱۴۰۱ که بلو به دنبال همکاری بود، با آنها ارتباط گرفتیم و در کمتر از یک ماه محصول جدیدمان بالا آمد.»

مومنی عنوان کرد: «تاکنون از مسیر بلو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق از کی وام ارائه داده شده است. این وام‌ها به 70 هزار نفر اعطا شده که حاصل ۲ میلیون درخواست در پلتفرم از‌کی‌وام است. مبلغ 950 میلیارد تومان نیز تاکنون قسط به ما برگشته است.»

به گفته مدیرعامل ازکی‌وام، 40 درصد اعتبار اعطایی در خارج از تهران انجام شده که 70 درصد از آن در مناطقی اعطا شده که شبکه بانکی حضور کمرنگ داشته است.

 او افزود: «هر هفته 300 پذیرنده هر هفته از طریق ما معرفی می‌شود و از منابع اعتباری بلو استفاده می‌کند. میانگین فروش این پذیرندگان ۳۵ درصد فروش افزایش داشته است.»


رونمایی از طرح‌های جدید بلوجونیور


احمد ابراهیمی، معاون مدیرعامل بلوجونیور در ادامه این رویداد به روی استیج آمد و درخصوص بلوجونیور، بانک ویژه ۷ تا ۱۸ ساله‌ها صحبت کرد.

او بیان کرد: « بانک برای یک کودک مفهومی خشک و مخصوص بزرگسالان به شمار می‌رود.  از سوی دیگر افراد بالغی هستند که توانایی مدیریت مالی ندارند.در بلوجونیور سعی می‌کنیم شکاف فعلی میان دوری مفهوم بانک در سنین کودکی و مهارت مدیریت مالی در بزرگسالی را کاهش دهیم.»

ابراهیمی اظهار کرد: «ثبت‌نام در جونیور طی دو سال گذشته 12 برابر شده و در حال حاضر 430 هزار کاربر فعال دارد که 25 میلیون تراکنش بانکی دارند.»

او در پایان از طرح‌های جدید کارت‌های بلوجونیور رونمایی کرد که براساس پرسوناهای محبوب کودکان شناسایی شده است.

در پایان این مراسم قرعه‌کشی بلوبانک انجام شد و برنده  جایزه 10 میلیارد تومانی مشخص شد. این رقابت میان 200 هزار نفر بود. کمپین بلو از ۲۹ آبان تا ۲۶ آذر  برگزار شد و طی آن کاربران با انجام ماموریت‌هایی در اپلیکیشن بلو می‌توانستند وارد این قرعه‌کشی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.