راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی تجربه‌های بین‌المللی در اجرای سامانه یکپارچه بانکی توسط جان کلی در همایش چهارم

جان کارلتون کلی مشاور ارشد اقتصادی و فناوری اطلاعات، که از سخنرانان کلیدی چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است درباره تجربه‌های بین المللی در اجرای «سامانه یکپارچه بانکی» بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ سخنرانی خواهد کرد.

حضور کلی که مکزیکی ­­ـ آمریکایی تبار است و در کارنامه خود تجربه مشاوره و حضور در چندین پروژه اجرای «سامانه یکپارچه بانکی» در بسیاری از بانک‌های دنیا را داشته است، در همایش چهارم قطعی خواهد بود.

.

در بخش‌هایی از چکیده سخنرانی او با عنوان «اجرای سامانه یکپارچه بانکی: درس‌هایی که از پروژه‌های بین‌المللی آموختیم» آمده‌است:

«بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ تعداد سه هزار و صد بانک در سراسر دنیا نسخه جدیدی از «سامانه یکپارچه بانکی» را در شعبه‌های خود به اجرا گذاشتند. اما تقریباً بیست درصد از این پروژه‌ها شکست خورد و سی و پنج درصد دیگر نیز یا با مشکل کمبود بودجه مواجه شدند و یا مدت زمان اجرایشان از زمان پیش‌بینی شده طولانی‌تر شد. مطالعه ۶۲ مورد موفق که مجموعاً دو درصد حجم نمونه ما را تشکیل می دهد، زیربنای مطالعاتی ما برای استخراج عوامل حیاتی موفقیت در این عرصه را فراهم آورده‌است. عواملی که می توانند برای اجرای موفقیت آمیز این سامانه در ایران نیز مورد استفاده قرارگیرند».

کارلتون کلی که تا پیش از این در کشورهایی چون پاناما، آرژانتین، کلمبیا، ونزوئلا، تایلند، اندونزی، ویتنام سابقه فعالیت داشته و هم اکنون مشاور ارشد اقتصادی در شرکت«PWC» ویتنام است. او دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده و در رزومه اش عضویت در (IEEE) و همچنین مدیریت چندین پروژه بزرگ بین المللی در حوزه بانکداری و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد.

منبع: دبیرخانه همایش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.