راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محمد مظاهری از حضور توسن‌تکنو با محوریت هوش مصنوعی در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت می‌گوید

با راهکارهای هوش مصنوعی آرتین و TECHSTORE در بخش نمایشگاهی حاضر خواهیم شد

یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت با محوریت «زیست‌بوم بانکداری هوشمند؛ حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه» پنجم و ششم آذرماه به همت پژوهشکده پولی و بانکی و حمایت بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

این همایش بخش‌های گوناگونی دارد و کسب‌وکارهای متعددی در آن شرکت می‌کنند تا در بخش‌های مختلف آن حضور داشته باشند و از بستری که برای ارائه خدمات، دستاوردها و دانششان ایجاد شده است، بهره ببرند. توسن‌تکنو یکی از این شرکت‌هاست که قرار است با تمرکز بر هوش مصنوعی در بخش نمایشگاهی این همایش حاضر شود. به همین منظور در گفت‌وگویی با محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو، به حضورشان در بخش نمایشگاهی این همایش پرداختیم.


بهبود ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی


هوش مصنوعی یکی‌ از حوزه‌هایی است که توسن‌تکنو در سال جاری روی آن‌وقت و انرژی زیادی گذاشته است؛ حوزه‌ای که توسن‌تکنو آن را از طریق پلتفرم آرتین پیگیری می‌کند و قرار است در بخش نمایشگاهی یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت هم به آن بپردازد.

مظاهری درباره فعالیت‌هایشان در آرتین بیان می‌کند: «ما از طریق آرتین روی به کارگیری هوش مصنوعی در بهبود ارتباط با مشتریان متمرکز شدیم و یک چت‌بات توسعه دادیم. در اینجا محصول را تجاری کردیم و توانستیم آن را در بانک آینده عملیاتی کنیم. هم‌اکنون نرم‌افزار ما در بخش بانکداری شخصی بانک آینده استفاده می‌شود و کیفیت ارتباط سازمان با مشتریان را می‌سنجد. ایده پشت این کار این بود که حجم قابل‌توجهی داده در مراکز ارتباط با مشتری وجود دارد که هدر می‌شود و کسی از این اطلاعات برای تحلیل و ارزیابی مسائل استفاده نمی‌کند. ماشین می‌تواند همه این داده‌ها را تحلیل کند و بینش خوبی را درباره بازار و توسعه کسب‌وکارها به ما بدهد. آرتین فعلاً روی این مسئله تمرکز کرده است.
همچنین آرتین به دنبال هوشمندسازی مراکز ارتباط و تماس با مشتری است که در اینجا نیز محصول آرتین کیوسی را توسعه داده و در محیط مشتری عملیاتی کرده است. چنین اقداماتی هنوز در بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت تبدیل به یک روند نشده است و بیشتر فین‌تک‌ها هستند که به آن‌ها توجه می‌کنند. سازمان‌ها و صنایع سنتی راه‌های غیردیجیتالی برای ارتباط با مشتری دارند که توسعه دیجیتال این حوزه را برای آن‌ها در اولویت قرار نمی‌دهد. ما در همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت امسال، به‌صورت ویژه روی محصولات حوزه هوش مصنوعی تمرکز کرده‌ایم و خوش‌حال می‌شویم که فعالان صنعت از غرفه ما دیدن کنند و با جدیدترین محصولات هوش مصنوعی آرتین از نزدیک آشنا شوند.»


TECHSTORE از طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند


توسن‌تکنو در تلاش است تا با استفاده از فناوری و نوآوری به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری صنایع مختلف کمک کند و یکی از صنایعی که به‌صورت تخصصی روی آن کار می‌کند، صنعت پرداخت است. به همین منظور سامانه‌ای را توسعه داده است که مدیریت یکپارچه و نظارت بر پرداخت را تسهیل کند.

محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو، با اشاره به این مسئله و رویکردی که در پیش‌گرفته‌اند، درباره این سامانه می‌گوید: « TECHSTORE به‌عنوان یک پلتفرم مدیریت جامع، امکاناتی مانند نصب و به‌روزرسانی از راه دور، نظارت بر عملکرد اپلیکیشن‌ها و تحلیل داده‌های عملیاتی را ارائه می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی اپلیکیشن‌های خود را در دستگاه‌های متعدد مدیریت کنند، مشکلات را پیش‌بینی و برطرف کنند و به‌این‌ترتیب بهره‌وری عملیاتی خود را افزایش دهند. این فرايند باعث می‌شود که شرکت‌ها بدون نیاز به حضور فیزیکی در هر نقطه فروش، کنترل کاملی روی اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های خود داشته باشند.»

بنابر صحبت‌های او، TECHSTORE از طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. او دراین‌باره اظهار می‌کند: «اپلیکیشن‌های مدیریت فروش، سیستم‌های وفاداری مشتری، ابزارهای تحلیل فروش در لحظه و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی که بر اساس رفتار مشتری عمل می‌کنند،‌ ازجمله اپلیکیشن‌هایی هستند که TECHSTORE از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین،‌ اپلیکیشن‌هایی که پرداخت‌های بدون تماس (NFC) و یا پرداخت‌های مبتنی بر QR Code را ممکن می‌کنند و می‌توانند به‌طور مستقیم در فروشگاه‌های فیزیکی استفاده شوند هم در TECHSTORE قابل‌ارائه هستند. چنین ابزارهایی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که تجربه مشتری را بهینه کنند و عملکرد فروش حضوری را بهبود ببخشند.»


از بهبود تجربه مشتری تا نظارت بر وضعیت دستگاه‌ها


TECHSTORE علاوه بر این‌که به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها کمک می‌کند، تجربه کاربری مشتریان را هم بهبود می‌بخشد. او دراین‌باره توضیح می‌دهد: « TECHSTORE با ارائه اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی شده برای پرداخت‌های سریع و پشتیبانی از روش‌های متنوع پرداخت مانند NFC، QR Code و پرداخت‌های موبایلی، کاهش زمان انتظار مشتری در فروشگاه‌های حضوری را به دنبال خواهد داشت و کمک می‌کند تا فرایند پرداخت سریع‌تر انجام شود. علاوه بر این، قابلیت‌های نظارتی و گزارش‌گیری لحظه‌ای این امکان را به پذیرندگان می‌دهد تا مشکلات را به سرعت شناسایی و رفع کنند و تجربه مشتریان را بهبود ببخشند. در واقع، TECHSTORE یک پنل مدیریتی جامع ارائه می‌کند که امکان مشاهده وضعیت تمام دستگاه‌ها و نظارت بر آنها را فراهم می‌کند. این پنل همچنین ابزارهای امنیتی پیشرفته‌ای را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و محافظت از داده‌های حساس ارائه می‌دهد. قابلیت مدیریت از راه دور به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های خود را در هر زمان و مکانی مدیریت و کنترل کنند.»


متصل کردن فروشگاه‌ها به اکوسیستم دیجیتال کشور


این سامانه قابلیت‌های دیگری هم دارد که ازجمله آنها می‌توان به متصل کردن فروشگاه‌ها به اکوسیستم دیجیتال اشاره کرد.

او دراین‌باره می‌گوید: «TECHSTORE با ایجاد یک بستر یکپارچه برای مدیریت دستگاه‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌های مرتبط، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که فروشگاه‌های خود را به اکوسیستم دیجیتال متصل کنند. مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های وفاداری و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده تجربه خرید بهتری داشته باشند. همچنین، TECHSTORE قابلیت یکپارچه‌سازی با سیستم‌های آنلاین را هم دارد که باعث می‌شود موجودی کالاها، تراکنش‌ها و اطلاعات مشتری در تمام کانال‌های فروش آنلاین و حضوری همگام‌سازی شود. استفاده‌کنندگان از این سامانه می‌توانند کارت‌خوان‌هایی را که مدتی غیرفعال بوده‌اند، بررسی و از آخرین موقعیت مکانی یک پایانه پرداخت الکترونیکی اطلاع پیدا کنند. همچنین به‌عنوان مهم‌ترین مزیت، دارندگان ناوگان می‌توانند بازار نرم‌افزارهای اندرویدی مخصوص خود را داشته باشند و با ارائه نرم‌افزارهای مختلف کسب‌وکار به دارندگان کارت‌خوان، کیفیت خدمات خود را بالاتر ببرند و راه‌های درآمدزایی جدیدی را ایجاد کنند. شرکت توسن‌تکنو، TECHSTORE را برای اولین بار به نظام پرداخت کشور معرفی کرده است و درواقع یک پلتفرم باز توزیع اپلیکیشن‌های پرداخت است که شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها با استفاده از آن می‌توانند قدرت و مزایای استفاده از فناوری را به فروشندگان و کسب‌وکارها منتقل کنند.»

منبع ماهنامه عصر تراکنش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.