راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا هیات علمی دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ را می‌توان قلب تپنده آن دانست؟

دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ را می‌توان از جهات مختلفی یک کنفرانس کامل و همه‌جانبه دانست. یکی از نقاط قوت این کنفرانس، داشتن اعضای هیأت‌علمی قوی، آکادمیک و تأثیرگذار بود؛ به‌عبارت‌دیگر، هیأت علمی این کنفرانس را می‌توان هویت این کنفرانس دانست، چراکه تمام سعی‌اش را کرده است که از تمام اقشار آکادمیک، اقتصادی و بانکی و از علم و دانش افراد مهم و تأثیرگذار بهره ببرد. اعضای هیأت‌علمی دومین کنفرانس بین‌المللی ایکوبیگ به ترتیب به شرح زیر است:

دکتر جمشید اثنی عشری؛ وی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است و مشاور سابق معاون رئیس‌جمهور و کار‌شناس عالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور بوده است. وی همچنین به‌عنوان سردبیر و روزنامه‌نگار فعال در عرصه مطبوعات کشور شخصیتی شناخته‌شده است. دکتر اثنی عشری مشاور علمی و اقتصادی در بانک‌های خصوصی نیز بوده و دارای کار‌شناسی ارشد مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی و دکتری اقتصاد با گرایش توسعه است. وی همچنین مؤلف کتب و مقالات متعدد مدیریتی و اقتصادی در نشریات تخصصی بوده است.

دکتر جمشید اثنی عشری
دکتر جمشید اثنی عشری

دکتر سهیلا پروین؛ وی عضو هیأت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است و سابقه سال‌ها تدریس در این دانشگاه را در کارنامه علمی خود دارد. دکتر پروین دارای مدرک دکتری علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس است و از شخصیت‌های فعال در حوزه کاری رشد اقتصادی و حوزه کلان نابرابری توزیع درآمد است. همچنین وی صاحب کتب و مقالات متعدد در حوزه اقتصاد و در مجلات علمی- پژوهشی و علمی-تخصصی است.

دکتر سهیلا پروین
دکتر سهیلا پروین

دکتر حبیب اله سلامی؛ وی رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی است و به مدت ۱۰ سال عضو سابق هیأت‌مدیره بانک کشاورزی بوده است. وی دارای مدرک دکتری اقتصاد کشاورزی از دانشگاه «ادمونتون» کانادا است سابقه سال‏‌ها تدریس و تحقیق و ریاست دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران را در کارنامه حرفه‌ای خود داشته است. دکتر سلامی همچنین برنده جایزه مقاله بر‌تر در زمینه اقتصاد اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس است و مقالات بسیاری در کنفرانس‌‏های بین‌المللی ارائه کرده که بسیاری از آن‌ها را در مجلات خارجی و داخلی به چاپ رسیده‌اند.

دکتر حبیب اله سلامی
دکتر حبیب اله سلامی

دکتر محمدرضا شجاع الدینی؛ وی عضو هیأت عامل و معاون سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی ج. ا. ایران و از اقتصاددانان و صاحب‌نظران شناخته‌شده در زمینه پولی و بانکی است. وی در سابقه کاری خود سمت‌های همچون مشاور سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور پولی و بانکی، مشاور سابق رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیرکل سابق اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی و مشاور سابق مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول را به ثبت رسانده است. شجاع الدینی دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه ایالتی «آیووای» آمریکا است.

دکتر محمدرضا شجاع الدینی
دکتر محمدرضا شجاع الدینی

دکتر سید کاظم صدر؛ وی در حال حاضر استاد اقتصاد در دانشگاه جهانی تأمین مالی اسلامی مالزی، مرکز آموزش بین‌المللی امور مالی اسلامی «INCEIF» است. وی همچنین دارای سابقه سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور ازجمله دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است و کتب و مقالات بسیاری از وی در حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی و اقتصاد منابع طبیعی منتشرشده است. دکتر سید کاظم صدر دارای مدرک دکتری اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی «اوهایو» آمریکا است.

دکتر سید کاظم صدر
دکتر سید کاظم صدر

دکتر محمد طبیبیان؛ وی دارای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بسیار در حوزه بانکداری و سیاست‌های پولی و ارزی و همچنین برنامه‌ریزی و سیاست‌های بخش عمومی است. وی معاون اقتصادی سابق سازمان برنامه‌وبودجه و مدیر دفتر اقتصاد کلان این سازمان نیز بوده است. انتشار آثار علمی متعدد شامل ۶ کتاب و تعداد زیادی مقالات علمی به‌عنوان عضو هیأت‌علمی دانشگاه و اخذ مدرک دکتری اقتصاد از آمریکا در کارنامه دکتر طبیبیان است.

دکتر محمد طبیبیان
دکتر محمد طبیبیان

دکتر حسین عبده تبریزی؛ وی در حال حاضر مشاور وزیر راه و شهرسازی و عضو شورای عالی بورس است. وی همچنین عضو سابق شورای عالی و دبیر کل سابق سازمان بورس اوراق بهادار تهران، رئیس سابق هیأت‌مدیره بانک اقتصاد نوین و شرکت سرمایه‏‌گذاری ساختمان، عضو سابق هیأت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تأمین مالی، لیزینگ و شرکت‌های صنعتی است. وی دارای دکتری امور مالی و بانکداری از دانشگاه «منچس‌تر» انگلستان است و سابقه تدریس دروس متعدد در حوزه مدیریت مالی و مدیریت سرمایه‏‌گذاری و حوزه‏‌های مرتبط را دارد. دکتر عبده تبریزی همچنین در سابقه علمی‌اش تألیف، ترجمه، تحقیق و ارائه مقالات تحقیقی بی‌شماری در دانشگاه‏‌های مختلف، ازجمله ۸ کتاب مرجع در این زمینه را دارد.

دکتر حسین عبده تبریزی
دکتر حسین عبده تبریزی

دکتر عباس عرب مازار؛ وی رئیس دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است و همچنین معاون اقتصادی سابق سازمان برنامه‌وبودجه و معاون اقتصادی سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بوده است. دکتر عرب مازار مدرک دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه ایالتی «می‌شیگان» آمریکا اخذ کرده است. وی در سابقه علمی‌اش ارائه کتب و مقالات متعدد در مجلات علمی، در حوزه‌های اقتصاد، بانکداری اسلامی و اعتبارات خرد را نیز دارد.

دکتر عباس عرب مازار
دکتر عباس عرب مازار

محمدهادی مهدویان؛ وی مشاور اقتصادی، مالی و اجرایی طرح‌های مطالعات اقتصادی برای دستگاه‌های اجرایی کشور و وزارتخانه‌ها است. وی همچنین مدیرکل سابق اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی و معاون سابق اداره حساب‌های اقتصادی در بانک مرکزی ج. ا. ایران، مشاور سابق اقتصادی مدیر اجرایی ایران در صندوق بین‌المللی پول در شهر واشنگتن آمریکا بوده است. وی دارای مدرک فوق‌لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه «بیرمنگام» انگلستان است و آثار تحقیقاتی زیادی در نشریات علمی در حوزه اقتصاد ارائه کرده است.

محمدهادی مهدویان
محمدهادی مهدویان

مهندس سیدعلی میلانی؛ وی عضو هیأت‌مدیره کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری تهران و از چهره‌های فعال و ماندگار در عرصه اقتصاد و بانکداری است. وی دارای سوابق درخشانی ازجمله: مدیرعاملی بانک تجارت، عضو هیأت‌مدیره بانک ایران و اروپا، عضو کمیسیون شورای اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و بودجه وزیر کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی برای حدود ۱۱ سال است. وی دارای مدرک فوق‌لیسانس در رشته آگرونومی از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است.

مهندس سیدعلی میلانی
مهندس سیدعلی میلانی

دکتر سید محمد سعید نوری نائینی؛ وی عضو هیأت عامل و معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی ج. ا. ایران، عضو هیأت‌علمی و اولین استاد نمونه گروه اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی است. وی همچنین رئیس سابق مستقل شورای جهانی فائو و سفیر و نماینده دائم سابق ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد بوده است. وی مدرک دکتری توسعه اقتصاد بین‌الملل خود را از دانشگاه «کرنل» آمریکا دریافت کرده است.

دکتر سید محمد سعید نوری نائینی
دکتر سید محمد سعید نوری نائینی

دکتر فرهاد نیلی؛ وی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ج. ا. ایران و مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی است. وی همچنین مدیرکل سابق اقتصادی بانک مرکزی ج. ا. ایران نیز بوده است. دکتر نیلی دارای مقالات علمی بسیار در حوزه پولی و بانکی است و دارای دکتری اقتصاد کلان از دانشگاه «یورک» انگلستان است.

دکتر فرهاد نیلی
دکتر فرهاد نیلی

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.