راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسط نشریه بنکرمعرفی شد: بانک پارسیان بانک بر‌تر سال ایران

نشریه بین المللی بنکر در آخرین رتبه بندی (Bank of the year) خود که در ماه نوامبر سال جاری میلادی صورت گرفت، بانک پارسیان را بانک برتر  سال جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و تندیس و جایزه این رتبه را به بانک پارسیان اهدا نمود.

در گزارشی که این نشریه معتبر به مناسبت این رتبه بندی منتشر کرده در مورد بانک پارسیان آمده است: بانک پارسیان از زمان شروع فعالیت در ژانویه ۲۰۰۲ شاهد رشدی پیوسته بوده تا جایی که امروز به جایگاه بزرگ‌ترین بانک خصوصی ایران دست یافته است. این بانک موفقیت‌های چشمگیری در رشد شاخص‌های مالی در سال ۲۰۱۰ داشته است. سود خالص در این سال با افزایش ۴۱درصدی به ۵۳۱ میلیون دلار و دارایی‌های آن با ۲۳درصد رشد به ۲۵. ۶ میلیارد دلار رسیده است. سرمایه پایه اول بانک پارسیان که معیار اصلی سنجش قدرت مالی بانک‌هاست با ۳۳درصد رشد به ۱. ۹۵ میلیارد دلار رسید.

در گزارش بنکر همچنین آمده است: در سال ۲۰۱۰ جذب ۸ درصد از کل سپرده‌ها و اعطای ۷درصد از کل تسهیلات اعطایی در سیستم بانکی ایران توسط بانک پارسیان صورت گرفته است. سهم بازار بانک پارسیان در میان بانک‌های خصوصی در این سال معادل ۳۶درصد از کل سپرده‌ها و ۲۵درصد از تسهیلات اعطایی بوده است.

نشریه بنکر همچنین اعلام کرد: در بانکداری خرد، بانک پارسیان ۴۲ شعبه در سال ۲۰۱۰ افتتاح کرد وهمچنین پیشگام در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران بوده و ۷۲درصد از تراکنش‌های پارسیان در سال ۲۰۱۰ از طریق کانال‌های الکترونیکی صورت گرفته است.

با نگاهی به آینده، بانک پارسیان قصد دارد تا فعالیت خود را در زمینه بانکداری اسلامی نوین افزایش دهد و به سمت حوزه‌های مالی جدید که مجوز آن‌ها در سال ۲۰۰۷ صادر شده حرکت کند. همچنین متولیان بانک پارسیان اعتقاد دارند که حضور فعال در عرصه بانکداری اسلامی نوین مانند صدور اوراق صکوک فرصت‌های بسیارخوبی را برای توسعه فعالیت‌های مالی بانک در سالهای آتی فراهم می‌کند و مصمم به ایجاد یک شرکت تامین سرمایه در گروه مالی پارسیان است.

 

حضور بانک پارسیان در مطبوعات در سال جاری ۳۱ درصد رشد یافت

گزارش مقایسه‌ای تعداد اخبار چاپ شده بانک پارسیان در مطبوعات در شش ماهه ابتدای سال جاری نشان می‌دهد که بازتاب تعداد اخبار چاپ شده این بانک به تفکیک در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در شش ماهه اول سال ۸۹، تعداد ۳۵۹ مورد بود که این رقم در مدت مشابه سال ۹۰ به ۴۷۰ مورد افزایش یافته است و این نشان از رشد ۳۱ درصدی حضور بانک پارسیان در مطبوعات و رسانه‌های مجازی در سال جاری دارد.

شایان ذکر است تعداد اخبار تولیدی بانک در شش ماهه اول سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۵۵ خبر بوده است، در حالی که در مدت مشابه در سال ۱۳۸۹، تعداد اخبار تولیدی ۴۵ مورد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.