راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهنمای جامع چگونگی انتخاب یک نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه ایده‌آل برای مؤسسات مالی

وقتی‌که کسب‌وکارها به دنبال بررسی راهکارهای مانیتورینگ شبکه هستند، آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی یک نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه می‌تواند کاملاً مفید باشد. هر ابزار کارآمد نظارت بر شبکه این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد تا مسائل مربوط به عملکرد شبکه را کشف کنند و در مورد آنها یاد بگیرند. بااین‌حال، بسیاری از ابزارها دارای قابلیت‌های اضافی هستند که بسیاری از کسب‌وکارها ممکن است به آنها نیازی نداشته باشند، بنابراین چطور می‌توان متوجه شد که به دنبال ویژگی‌های درستی هستند؟

به گزارش روابط عمومی داناپرداز، در این گزارش هفت ویژگی کلیدی که در بهترین نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه برای مؤسسات مالی باید وجود داشته باشد بررسی می‌شود.

شاخص‌های عملکردی بی‌درنگ: راهکارهای مانیتورینگ شبکه در هسته خود به‌طور مداوم یک شبکه را برای یافتن و گزارش فعالانه در مورد مسائل عملکرد رصد می‌کنند. برای رسیدگی موفقیت‌آمیز به این مشکلات، این ابزار باید معیارهای عملکرد شبکه را به‌صورت بی‌درنگ ارائه دهد. هرچقدر نرم‌افزار با سرعت بیشتری بینش‌هایی را در مورد نحوه عملکرد شبکه تجاری کاربر و نحوه رفع مشکلات دنباله‌دار ارائه دهد، بهتر است.

کشف خودکار دستگاه: اگر ابزار نظارت بر شبکه قرار است مؤثر باشد، باید از هر دستگاه و اتصال موجود در یک شبکه، تصویری واضح داشته باشد. راهکارهای نظارت بر شبکه باید شامل قابلیت‌های کشف دستگاه باشد که به پلتفرم اجازه می‌دهد تا نظارت بر گره‌های جدید را آغاز کند.

ترجیحاً، نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه باید بتواند دستگاه‌هایی را که به شبکه اضافه می‌شوند به‌صورت خودکار کشف کند و کاربران را از دردسر پیدا کردن دستی دستگاه‌های اضافه‌شده نجات دهد.

هشدارهای هوشمند: درحالی‌که نیمی از کار یک نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه به کشف مسائل مربوط به عملکرد مربوط می‌شود، نیم دیگر آن (شاید حتی مهم‌تر) این است که به کاربران خود در مورد مشکل هشدار می‌دهد.
ابزار مانیتورینگ باید هشدارهای بی‌درنگ و هوشمندی را در مورد مسائلی که پیدا می‌کند ارائه دهد و مهندس یا مدیر شبکه مناسب را به‌موقع مطلع کند. هشدارها باید اطلاعات درستی ازجمله مکان و شدت را ارائه دهند و مشکلات مهم‌تر را اولویت‌بندی کنند.

تشخیص مسئله و تجزیه‌وتحلیل علت اصلی: برای اطمینان از اینکه کاربران قادر به رسیدگی صحیح به مسائل مربوط به عملکرد شبکه هستند، راه‌حل‌های نظارت بر شبکه نیاز به ارائه تشخیص و تجزیه‌وتحلیل علل ریشه‌ای در مورد مشکلات کشف‌شده دارند. به‌این‌ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند در زمان لازم برای تشخیص دستی مشکل صرفه‌جویی کنند و در عوض مستقیماً به رفع مشکل بپردازند. درنهایت، این رویکرد باعث می‌شود تا کاربران بتوانند با تعداد بیشتری از مشکلات عملکردی شبکه مقابله کنند.

نقشه‌های شبکه: ازآنجایی‌که ابزارهای مانیتورینگ شبکه تصویری از هر دستگاه متصل به یک شبکه را در اختیاردارند، می‌توانند یک نمایش بصری از شبکه را ترسیم کنند. این نقشه‌های شبکه به مدیران اجازه می‌دهد تا دید جامع‌تری به شبکه خود داشته باشند.

این امر برای شرکت‌هایی با شبکه‌های گسترده و پیچیده ضروری به‌حساب می‌آید. نقشه‌های کارآمد شبکه حاوی اطلاعات بصری گره‌ها و دستگاه‌ها هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تاوَن مشکلات عملکردی را در یک نگاه ببینند.

داشبوردهای قابل تنظیم: نرم‌افزارهای مدرن مانیتورینگ شبکه معمولاً به داشبوردهایی مجهز هستند که معیارهای عملکرد را نشان می‌دهند، اما بسته به میزان اطلاعاتی که داشبورد نمایش می‌دهد، یافتن معیارهای مهم برای کسب‌وکار شما ممکن است دشوار باشد. داشبوردهای مانیتورینگ شبکه باقابلیت تنظیم این امکان را به کاربران می‌دهد تا تعیین کنند چه معیارهایی را ببینند و این معیارها چگونه نمایش داده شوند. به‌این‌ترتیب، زمان تلف‌شده برای جستجوی اطلاعات مرتبط کاهش می‌یابد.

مقیاس‌پذیری طبیعی: شبکه‌ها یک ابزار استاتیک به‌حساب نمی‌آیند. بسیاری از کسب‌وکارها به‌طور مداوم شبکه‌ها را گسترش می‌دهند یا یکپارچه می‌کنند تا با رشد شرکت مطابقت داشته باشند و دستگاه‌های شبکه دائماً جایگزین می‌شوند. به‌این‌ترتیب، ابزار مانیتورینگ شبکه شما باید بتواند هم‌زمان با تغییر شبکه، به‌طور طبیعی در کنار شما مقیاس بپذیرد.

برخی از ابزارهای مانیتورینگ شبکه امکان رصد تعداد نامحدودی دستگاه را امکان‌پذیر می‌کنند، اما برخی دیگر ممکن است دارای پلن‌هایی با تعداد معینی گره را ارائه دهند که هرکدام هزینه متفاوتی دارند.


نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا چطور می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند؟


نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا یک راهکار پیشرفته برای نظارت بر شبکه و دیتاسنتر است. نرم‌افزار بینا تمامی سرویس‌های موجود بر روی شبکه را به‌صورت 24 ساعته رصد می‌کند. درصورتی‌که هرگونه اختلال و اشکال در شبکه تشخیص داده شود، بینا بلافاصله با ارسال انواع هشدار، مسئولان شبکه را نسبت به مشکل مطلع می‌سازد.

نرم‌افزار بینا می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های زیر به مؤسسات مالی و سایر کسب‌وکارها در مانیتورینگ شبکه کمک کند:

مانیتورینگ تجهیزات شبکه: افراد برای اینکه مطمئن باشند کیفیت و امنیت دسترسی به اطلاعات در شبکه در هر شرایطی تضمین‌شده است، عملکرد صحیح تجهیزات شبکه مانند سوئیچ‌ها، روترها، اکسس پوینت‌ها و فایروال‌ها ضروری است. وقوع هرگونه مشکل در عملکرد این تجهیزات می‌تواند به اختلال جدی در بخش بزرگی از شبکه منجر شود.
بینا از مجموعه گسترده‌ای از محصولات تولیدشده توسط برندهای حوزه شبکه پشتیبانی می‌کند و با مانیتورینگ پیوسته وضعیت اینترفیس‌های شبکه، هرگونه اختلال را به‌سرعت شناسایی می‌کند. این نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه کمک می‌کند تا پهنای باند شبکه به‌طور کامل تحت نظارت باشد. همچنین امکان مانیتورینگ دسترس‌پذیری و زمان پاسخگویی وجود دارد.

مانیتورینگ سرورها: با نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا می‌توان از صحت و سرعت عملکرد تمامی سرورهای خود مطمئن شد. بینا می‌تواند منابع سخت‌افزاری شبکه را به‌دقت زیر نظر بگیرد و قابلیت‌های مهمی مانند مانیتورینگ سرویس‌ها، پروسه‌ها و لاگ سرورها را در دسترس قرار دهد. همچنین امکان اجرای عملیات بازیابی و تعریف شاخص‌های جدید برای ردیابی وجود دارد.

مانیتورینگ وب‌سایت: راهکار جامع مانیتورینگ شبکه بینا علاوه بر نظارت بر دسترسی وب‌سایت‌ها، سرعت پاسخگویی و باز شدن سایت را نیز رصد می‌کند تا در صورت شناسایی هرگونه مشکل، با ارسال هشدار مدیر و مسئول وب‌سایت را مطلع کند.

بینا همچنین امکان نظارت دقیق بر محتوای وب‌سایت را فراهم می‌کند تا همیشه از صحت محتوای قرارگرفته بر روی وب‌سایت مطمئن شد. علاوه بر این، امکان نظارت بر اپلیکیشن‌های تحت وب با بینا میسر است تا کندی عملکرد یا عدم دسترسی باعث کاهش تجربه کاربری و رضایت مشتریان نشود.

امنیت بالا با گواهینامه افتا: برای یک مؤسسه مالی که با اطلاعات میلیون‌ها مشتری سروکار دارد، هیچ‌چیز مهم‌تر از امنیت نیست. نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا از گواهینامه افتا برخوردار است که یک تأیید امنیتی مهم به‌حساب می‌آید. برخورداری از این گواهینامه نشان می‌دهد که نرم‌افزار ازنظر امنیتی کاملاً ارزیابی‌شده و قابل‌اعتماد است.
همچنین با توجه به تست‌های سخت‌گیرانه‌ای که در فرایند اعطای این گواهینامه انجام می‌شود، سازمان می‌تواند تا حد زیادی در برابر حملات سایبری آسوده‌خاطر باشد. گواهینامه افتا یک مزیت رقابتی بزرگ است که نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا به‌عنوان نرم‌افزار به آن دست‌یافته است.

نرم‌افزار بینا از قابلیت‌های امنیتی بسیار خوبی بهره می‌برد که ازجمله می‌توان به کنترل سطح دسترسی پیشرفته، تنظیمات امنیتی، رویدادنگاری، سیستم فیلترینگ اسپم، محدود کردن دسترسی با IP و تعریف دامنه‌های مجاز و غیرمجاز اشاره کرد.
تمام این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا سازمان نه‌تنها به امکانات کاربردی بینا دسترسی داشته باشد بلکه در خصوص از دست رفتن اطلاعات، نشت اطلاعات حساس در اثر حملات سایبری و یا قطع دسترسی در حملاتی مانند DDoS آسوده‌خاطر باشد.

منبع داناپرداز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.