راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از محصول مشترک دایادایموند و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در اجلاس دایا

علی پیکانی، رئیس اداره توسعه محصول و نوآوری شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، در گفت‌وگو با رسانه رمزارز درباره اجلاس دایا صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سپهر، اولین اجلاس دایا قرار است ۱۹ شهریور در هتل اسپیناس پالاس برگزار شود. در این اجلاس متخصصان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف به تبادل‌نظر درباره اقتصاد دیجیتال و به‌ویژه اقتصاد توکن خواهند پرداخت. هدف از برگزاری اجلاس دایا، آشنایی صنایع و کسب‌وکارهای مختلف با حوزه بلاکچین و به‌کارگیری آن است.

علی پیکانی، رئیس اداره توسعه محصول و نوآوری شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، در گفت‌وگویی درباره این اجلاس و محورهایی که قرار است در آن مطرح شود صحبت کرد که در ادامه گزارشی از آن را می‌خوانید.

پیکانی در ابتدا گفت: «اجلاس دایا قرار است با حضور مدیران صنایع و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف و همچنین مدیران سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مطرح کشور در حوزه مرتبط با بلاکچین در ۱۹ شهریور برگزار شود. موضوع اصلی این اجلاس که بیانگر اهمیت خود اجلاس هم است، بلاکچین و توسعه کسب‌وکار است.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «دستاورد احتمالی این اجلاس، به نظر من شناسایی فرصت‌هایی است که فناوری نوظهور بلاکچین می‌تواند در دسترس کسب‌وکارها و صنایع مختلف بگذارد و به رشد آنها کمک کند. از سوی دیگر، ازآنجاکه مدیران صنایع مختلف و کسب‌وکارها و فعالان حوزه بلاکچین در این اجلاس حضور دارند، فرصتی برای هم‌افزایی ایجاد خواهد شد و حتی شاید به ایجاد کسب‌وکارهای جدیدی با استفاده از فناوری بلاکچین بینجامد. امیدوارم این اجلاس به رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال کل کشور منجر شود.»


رونمایی از محصول مشترک دایادایموند و پرداخت الکترونیک سپهر


پیکانی درباره رونمایی از محصول SNBN مشترک دایادایموند و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر توضیح داد: «شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در اجلاس دایا، از محصول مشترک خود با دایادایموند رونمایی می‌کند. این محصول بر لبه فناوری پرداخت و تکنولوژی مدیریت ثروت طراحی‌شده است. ماجرای کشف این محصول پی‌تک و ولث‌تکی بسیار جالب است. ما در شرکت سپهر در زمینه یکی دیگر از سرویس‌هایمان در حال تحقیق و توسعه بودیم و طی این فرایند نیاز بود که هم تحقیقات بازار و هم مصاحبه مستقیم با پذیرنده‌ها انجام شود. طی مصاحبه مستقیم با پذیرنده‌ها، بازخوردها و داده‌هایی دریافت کردیم که حاکی از نگرانی و دغدغه پذیرنده‌ها درباره مدیریت دارایی و ثروتشان بود.»

او همچنین افزود: «این دغدغه‌ها عموماً ناشی از افزایش عمومی قیمت‌ها بود. همچنین، پذیرنده‌ها به ریسک‌های متعددی اشاره‌کرده بودند؛ مثل ریسک‌های بازارهای مالی ازجمله بورس، خرید دلار، خرید طلا و نحوه نگهداری این دارایی‌ها. علاوه بر این‌ها اگر خود پذیرنده‌ها اقدام به خرید کالا کنند، بحث حمل‌ونقل، انبارداری و… هم به میان می‌آید و اینکه مبادا نتوانند به‌درستی سرمایه‌گذاری کنند یا نتوانند موج افزایش عمومی قیمت‌ها را پشت سر گذارند.»

رئیس اداره توسعه محصول و نوآوری درباره رفع دغدغه پذیرندگان با توکن الماس دایادایموند بیان کرد: «بر اساس همین مشکلاتی که از سمت پذیرندگان اعلام‌شده بود، راه‌حل‌ها را بررسی کردیم و در این میان، شرکت دایادایموند توانست با ارائه توکن الماس بر بستر بلاکچین بستری را فراهم کند که پذیرندگان ما بدون دغدغه بخشی از درآمدهای خود را سرمایه‌گذاری و آن را تبدیل به توکن الماس کنند.»

او درباره دغدغه کاربران نیز گفت: «بُعد دیگر موضوع مطرح‌شده درباره خریداران یا کاربرانی است که به صاحبان کسب‌وکار و پذیرندگان مراجعه می‌کنند و قصد خرید کالا و خدمات رادارند. کاربران و خریداران هم نگرانی‌هایی داشتند. این روزها قطعاً افراد زیادی با واژه BNPL (الان بخر، بعداً پرداخت کن) آشنا هستند. همچنین کمابیش با واژه SNPL (الان پس‌انداز کن، بعداً پرداخت کن) آشنایی دارند، اما اتفاقی که سپهر و دایادایموند باهم در حال رقم زدنش هستند، موضوع SNBN (الان پس‌انداز کن، همین الان هم خرید کن) است.»

پیکانی در پایان خاطرنشان کرد: «با کمک این روش، کاربران به‌راحتی می‌توانند توکن دایادایموند بخرند و بدون نیاز به ضامن، با وثیقه کردن همان توکن‌های خریداری‌شده وام دریافت کنند و به‌راحتی خرید خود را از پذیرندگان انجام دهند. پس‌ازآن، مجدداً بخشی از دارایی خود پذیرنده سرمایه‌گذاری می‌شود و به نظر من این‌یکی از نوآورانه‌ترین محصولاتی است که در حال حاضر در حوزه پی‌تک و ولث‌تک روانه بازار می‌شود.»

منبع پرداخت الکترونیک سپهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.