راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرق اساسی لندتک با دیگر فناوری‌های مالی در دسترسی عادلانه آن است

بخش «گوهر ذاتی بنمای» در روز دوم از رویداد لندتک ایران برگزار شد. حامد قنادپور، مدیرعامل تارا، عنوان کرد که “سبک زندگی اعتباری” به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد که کالاهای باکیفیت‌تری را انتخاب کنند. از سوی دیگر، ایمان پورپاک، مدیرعامل ایوام، با نگاهی انتقادی به حوزه لندتک، بر اهمیت اهداف بلندمدت و نیاز به فرهنگ‌سازی تأکید کرد. حسین اسلامی، مدیرعامل رمیس نیز، با اشاره به اهمیت دسترسی عادلانه به تسهیلات، از تلاش لندتک‌ها برای پوشش دادن اقشار فاقد پرونده پرداخت در ایران صحبت کرد. این بخش با راه‌بری میثم سلیمانی، مدیر محتوا راه‌کار برگزار شد.


خرید اعتباری کیفیت سبک زندگی افراد را تغییر داده است


«سبک زندگی اعتباری» عنوانی بود که حامد قنادپور، مدیرعامل تارا، درباره آن صحبت کرد؛ اینکه اعتبار و استفاده از آن چگونه رفتار مالی افراد را تغییر داده است. طبق داده‌های تارا بیشترین ترافیک استفاده از اعتبار مربوط به روزهای آخر ماه‌ است.

همچنین به گفته قنادپور آمارهای تارا نشان می‌دهد، در خریدهای اعتباری افراد، مصرف برنج خارجی کاهش و در مقابل مصرف برنج ایرانی در حال افزایش است. یعنی استفاده از سرویس اعتباری کیفیت کالاهای مصرفی افراد را تغییر داده است.

او ادامه داد: «تازه‌ترین داده‌های ما نشان می‌دهد خرید کالاهای سوپرمارکتی کاربران در حال کاهش است و روند خرید کالاهای ماندگار صعودی است.»

قنادپور با توجه به این آمارها، تحلیل کرد که استفاده از خریدهای قسطی برای مردم همراه با افزایش کیفیت زندگی و تغییر سبک زندگی آنها بوده است.


در فضای لندتک نباید اهداف بلندمدت را فدای اهداف کوتاه‌مدت کرد


ایمان پورپاک، مدیرعامل ایوام، در ارائه‌ای با عنوان «تهدید یا فرصت؛ لندتک در خدمت اشخاص حقیقی و حقوقی» در رویداد لندتک ایران گفت: «وقتی لندتک را بررسی کنیم می‌بینیم در حوزه‌های محدودی آغاز به کار کرده و سرعت بالایی داشته است، اما وقتی موضوع را در مقایسه با جهان بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که در این حوزه عقب هستیم.»

او ادامه داد: «نه‌تنها کاربران هنوز نسبت به تفاوت‌های لندتک، لون‌تک و BNPL آگاهی ندارند، بلکه کسب‌و‌کارها نیز از موقعیت خود شناخت کافی ندارند.»

پورپاک در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: «برخی مدیران عامل کسب‌وکارهای این حوزه باعث می‌شوند، بخش مارکتینگ اهداف بلندمدت را فدای اهداف کوتاه‌مدت کند. همین اتفاق یکی از موانع فرهنگ‌سازی در این زمینه است و در چند سال آینده برای کسب‌وکارهای لندتکی مشکل‌ساز خواهد شد.»

پورپاک با اشاره به اینکه وام در کشور ما بار منفی دارد، تأکید کرد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.


لندتک‌ها برای افراد فاقد پرونده پرداخت می‌جنگند


حسین اسلامی، مدیرعامل رمیس، در ارائه خود با عنوان «لندتک دگرگون‌ساز خواهد شد اگر…» در دومین روز از رویداد بزرگ لندتک ایران بیان کرد: «لندتک در حال ایجاد تغییر و تحول در جهان است، اما در ایران متفاوت عمل خواهد کرد. ما بر این باوریم که لندتک در ایران شاهکار خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه برای ایرانی‌ها دسترسی عادلانه بسیار مهم است، گفت: «فرق اساسی لندتک با باقی فناوری‌های مالی ایجاد دسترسی عادلانه برای کاربران است. ۷۰ درصد از مردم ایران وام نگرفته‌اند و پرونده پرداخت ندارند، لندتک برای این ۷۰ درصد می‌جنگد.»

اسلامی در ادامه توضیح داد: «لندتک ریسک را می‌شناسد و به‌خوبی آن را مدیریت می‌کند. امیدوارم لندتک‌ها زودتر از بانک‌ها وارد حوزه شخصی‌سازی تسهیلات شوند و نرخ سود را براساس رفتار مالی فرد تعیین کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.