راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جنگ تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها به عنوان ابزار خرید آنلاین

مردم در تعطیلات پیش رو، بیش از همیشه از موبایل‌هایشان برای خرید همراه با تخفیف اجناس کمک می‌گیرند. این تمایل به خرید آنلاین در میان خانواده‌های آمریکایی ارتباط تنگاتنگی با تبلت‌دار شدن مردم دارد. خریداران از تبلت‌ها و اسمارت فون‌هایشان برای جستجوی محصولات، خرید آنلاین و یا تصمیم گرفتن هنگام خرید در فروشگاه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌کنند. طبق پژوهشی از سوی گوگل که توسط Ipsos OTX رهبری شده است تخمین زده شده که ۷۷ درصد تبلت داران، قصد دارند تا از تبلت‌هایشان در خرید تعطیلات استفاده کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که دارندگان تبلت‌ها نسبت به دارندگان اسمارت فون‌ها تمایل بیشتری برای استفاده از آن‌ها برای خرید آنلاین دارند. وقتی نوبت به استفاده از این ابزارهای الکترونیکی دستی در هنگام خرید در فروشگاه‌ها می‌شود هر دو گروه این دارندگان تمایل نسبتا یکسانی دارند که از آن‌ها هنگام خرید در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

تحقیق دیگری که توسط Prosper Mobile Insight انجام شده، نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد دارندگان اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها قصد استفاده از آن‌ها را برای خرید این فصل تعطیلات‌شان دارند. این مرکز تحقیقاتی فعالیت‌های منجر به خرید را به گونه‌ای متفاوت از تحقیق گوگل دسته‌بندی کرده است. در این تحقیق نشان داده شده است که بیشتر این افراد قصد دارند با جستجو در اینترنت خرید‌هایشان را انجام دهند اما حدود ۴۰ درصد  آن‌ها قصد دارند تا از ابزارهای‌شان هنگام خرید در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

Prosper Mobile Insight همچنین نشان می‌دهد که دسته‌های خاصی از محصولات بیشتر این خریداران اینترنتی را به سمت خود جلب می‌کنند. پاسخ دهندگان این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که اجناسی که می‌خواهند خریداری کنند به احتمال ۵۰ درصد یا بیشتر شامل کتاب، CD، DVD، بازی‌های کامپیوتری، پوشاک و لوازم الکترونیکی خواهد بود.

تاد پولاک، مدیر صنعت خرده فروشی گوگل می‌گوید گوگل رابطه مستقیمی بین خریدهای موبایلی خریداران و تبلیغاتی که مصرف کنند گان ممکن است در تلویزیون مشاهد کرده باشند می‌بیند.

برای مثال، شخصی ممکن است در یک تبلیغ تلویزیونی یک محصول با تخفیف ویژه را مشاهده کند و متعاقبا با تب‌لت یا اسمارت فونش به جستجو برای آن تخفیف می‌پردازد. پولاک همچنین گفته است تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها در حال تبدیل شدن به دستیاران شخصی افراد در طول زندگی پر مشغله‌شان می‌شوند و اینکه تجارت موبایلی هنوز جای رشد بسیاری دارد. البته او این را هم اضافه کرد که تنها مشکل این تجارت مرورگرهای آنهاست که کمی کار را سخت می‌کنند که آن هم با گذر زمان حل می‌شود؛ چرا که بسیاری از سایت‌ها یا به مرورگرهای مخصوص تبلت‌ و اسمارت فون‌ مجهز شده‌اند یا اینکه در حال راه اندازی آن‌ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.