راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

«کاشف» دومین شماره فصلنامه امنیت بانکداری را منتشر کرد / تحول دیجیتال در گرو امنیت و اعتماد

دومین شماره از فصلنامه امنیت‌ بانکداری با محوریت پیاده‌سازی‌ الزامات امنیت اطلاعات‌ و بانکداری در صرافی‌ها توسط شرکت کاشف منتشر شد.

دومین شماره از فصلنامه امنیت بانکداری با یادداشت‌هایی اختصاصی از محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی؛ رسول لطفی‌آذر، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت؛ مسعود پشمچی، معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان و حسین قرایی، مدیرعامل کاشف منتشر شد.

در شماره دوم نشریه امنیت بانکداری، علاوه بر یادداشت‌هایی اختصاصی، به موضوعاتی ازجمله اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی، ممیزی و انطباق‌سنجی صرافی‌ها پرداخته شده است.

در بخش نخست نشریه امنیت بانکداری، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی به تنوع زیرساخت‌ها و خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیکی کشور پرداخت و گفت: «ایجاد چنین منظومه‌ای از خدمات بانکی بر بستر فناوری اطلاعات جای افتخار و مباهات دارد و به ایران اسلامی جایگاهی ممتاز در میان کشورهای منطقه بخشیده است.»

به گفته فرزین، هدف اصلی از برقراری امنیت در خدمات بانکداری، ایجاد اعتماد است؛ چراکه این قدرت اعتماد است که کاربران را به استفاده از ابزارها و خدمات ترغیب می‌کند و امکان حکمرانی با اقتدارتر و بهتر را فراهم می‌آورد.

همچنین حسین قرایی، مدیرعامل کاشف در یادداشتی به بررسی دستاوردها و برنامه‌های این شرکت پرداخت و گفت: «در یک سال گذشته با تلاش و همکاری مدیران کاشف، برنامه جدیدی در راستای تحقق اهداف و انتظارات بانک مرکزی تدوین شد. این برنامه شامل ارتقای حکمرانی امنیت اطلاعات، مدیریت مخاطرات و تطابق‌پذیری، ارتقای توانمندی شناسایی و پاسخگویی به تهدیدها و رخدادها، تقویت همکاری‌های عملیاتی و تحلیل اطلاعات و در نهایت تقویت اعتماد حاکمیت، ذینفعان و بازیگران حوزه بانکی است.»

انتشار فصلنامه «امنیت بانکداری» کاری از شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف و با هدف تبیین و به‌اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردها، محصولات و رخدادهای حوزه امنیت بانکداری و پرداخت الکترونیکی بوده و تلاش خواهد شد گامی مؤثر در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ دانشی در این حوزه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.