راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه تجارت الکترونیک پارسیان کیش برگزار شد / تقسیم ۳۸ درصد از سود سهام میان سهام‌داران

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۲.۹۸ درصد از سهام‌داران؛ عبدالعظیم قنبریان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش و رئیس مجمع؛ نوید غلامی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره؛ سیروس سلطانی‌پور، معاون مالی و عضو هیئت‌مدیره و دبیر مجمع؛ یعقوب‌علی حسین‌زاده مقدم، نماینده گروه داده‌پردازی پارسیان و ناظر اول و ناظر دوم؛ حامد نقشوان، نماینده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان؛ نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و علی اسلامی،‌ بازرس قانونی برگزار شد.

در ابتدای این مجمع نوید غلامی، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره تاپکیش با نگاهی به عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به 1402/09/30 به بیان وضعیت و عملکرد مالی شرکت، پروژه‌های آتی و چالش‌های موجود پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های شرکت در این سال و چشم‌انداز مجموعه ارائه داد.

طبق صحبت‌های غلامی، این شرکت سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه یک میلیون تومان تأسیس شده و تا امروز شش افزایش سرمایه را پشت سر گذاشته که سرمایه شرکت را به مبلغ ۵۱۶۶ میلیارد ریال رسانده است. این شرکت که در سه زمینه تولید، پشتیبانی و بازرگانی فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۹۷ وارد بورس نیز شده است.

غلامی در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد این شرکت در یک سال گذشته را ارائه داد و گفت:‌ «ترکیب سهام‌داران حقیقی و حقوقی تا پایان سال مالی، به این صورت بوده که گروه داده‌پردازی پارسیان با ۵۲.۹۷ درصد از سهام‌داران، تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۴.۹۲ درصد و سایر سهام‌داران با ۳۲.۱۱ درصد سهام‌دار شرکت هستند و اشخاص حقوقی به‌طور کلی ۷۶.۸۱ درصد سهام شرکت را در اختیار دارند. وضعیت سهام نیز به این صورت بوده که با درصد شناوری سهم ۲۶.۵۸درصدی، ۲۰۴ روز معامله نماد، قیمت سهم ۹ هزار و ۳۸۰ هزار ریالی در ابتدای سال مالی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ ریالی در انتهای آن روبه‌رو بوده‌ایم. همچنین ارزش بازارمان از ۱.۴ همت در ابتدای سال به ۲.۴ همت در انتهای سال تغییر کرده است.»

غلامی در ادامه توضیح داد: «در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۳ هزار کارت‌خوان به شرکت‌های پرداخت الکترونیک فروخته شد و در حوزه‌های فروش، فناوری اطلاعات، طرح و برنامه، اجرایی، ‌منابع انسانی، تولید و توسعه نرم‌افزار بازرگانی و… پروژه‌های متفاوتی انجام دادیم.»

به گفته غلامی این شرکت در سال ۱۴۰۲ با چالش‌هایی نظیر قوانین پیچیده گمرکی، ریسک نوسانات نرخ ارز و تورم و وجود سرمایه در گردش کافی روبه‌رو بوده است.

در ادامه گزارش قانونی شرکت تاپکیش توسط بازرس قانونی ارائه شد و مورد تأیید سهام‌داران قرار گرفت. عبدالعظیم قنبریان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش و رئیس مجمع نیز با تأیید سهام‌داران ۳۸ درصد از سود هر سهم در شرکت را معادل با ۲۶۰ ریال میان سهام‌داران تقسیم کرد و بنا شد مابقی آن برای پیشبرد امور و بازار شرکت و حفظ رشد تاپکیش مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان بازرس قانونی سال آینده تعیین شد و حسابرس و بازرس علی‌البدل هم مؤسسه حسابرسی خدمات مالی ایران‌مشهود انتخاب شد و مورد تأیید قرار گرفت. روزنامه دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.