راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در صرافی نیپوتو فراهم شد / ایجاد بستری برای انجام معاملات عمده تتر

دقیقاً از همان زمانی که پای فناوری‌های دیجیتالی به تبادلات پولی بین اشخاص باز شد، انواع مختلف کلاهبرداری‌های اینترنتی و دیجیتالی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زندگی بشری شدند. امروز کمتر کسی است که داستان‌ها و جریان‌های مختلفی از کلاهبرداری‌های اینترنتی، فیشینگ یا عدم تسویه‌های مالی به گوشش نرسیده باشد.

وقتی سراغ بازار ارزهای دیجیتال می‌آییم با توجه به ماهیت غیرمتمرکز بودن آنها امکان این کلاهبرداری‌ها؛ مخصوصاً وقتی صحبت از انتقال مبالغی مثل پنج هزار تتر باشد، بسیار بیشتر می‌شود. برای انتقال این سبک انتقالات عمده در سال 1396 بستر لوکالر طراحی شد، اما هنوز هم مشکلاتی مثل ارسال آگهی فروش یا خرید با آیدی جعلی یا حتی عدم تسویه معامله از هر دو طرف معامله وجود داشت.


بستر نیپوتو برای معاملات عمده


صرافی نیپوتو همواره به دنبال راه‌حل‌های کاربردی برای چالش‌های تأثیرگذار حوزه ارزهای دیجیتال بوده و این بار نیز با طراحی پلتفرمی مناسب برای معاملات عمده ارزهای دیجیتال، برای رفع این چالش بزرگ پیش‌قدم شده است.

نیپوتو با ارائه امکانات و شرایطی مناسب، امکان انجام معاملات عمده تتر با حداقل مقدار پنج هزار واحد و حداکثر بدون سقف را برای کاربران، سکوها و صرافی‌های عمده فراهم کرده است. این معاملات در قالب سه روش معاملات نقدی، معاملات فردایی و معاملات تسویه فردایی در پلتفرم نیپوتو قابل انجام هستند.

ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که نیپوتو برای تسهیل شرایط معامله برای کاربران، کارمزد این سبک از معاملات عمده را برای آگهی‌گذار (Maker) صفر و برای Taker نیز فقط 10 دلار در نظر گرفته است. 


نیپوتو چگونه فضایی امن و قابل‌ اطمینان ایجاد کرده است؟


قطعاً اولین سؤالی که برای هر دو طرف معامله عمده پیش می‌آید این است که نیپوتو چگونه می‌تواند دریافت تتر و ریال را برای هر دو سو تضمین کند؟ برای این چالش نیز نیپوتو راهکارهای مناسبی ارائه داده است. فروشنده می‌تواند با وجود ارسال تتر برای خریدار اما سقف برداشت خریدار را به میزان تترهای منتقل‌شده مسدود کند و بعد از دریافت رسید واریز ریال از طرف خریدار برای آزادسازی تترهای ارسال‌شده اقدام کند.

خریدار نیز در صورتی که به تترهای دریافت‌شده فوراً نیاز داشته باشد می‌تواند با واریز آلت‌کوین‌های دیگر به اندازه سقف مسدودشده، تتر دریافت‌شده خود را آزاد کند. در پلتفرم نیپوتو فقط تتر جابه‌جا شده و ریال طبق توافق طرفین خارج از نیپوتو به هر نحوی که مورد قبول هر دو طرف باشد، منتقل می‌شود.


ویژگی‌های خاص بخش معاملات عمده نیپوتو


علاقه‌مندان برای مطالعه جزئیات کامل امکانات و شرایط احراز هویت معاملات عمده می‌توانند به سایت نیپوتو مراجعه کنند. در ادامه این مطلب به برخی از ویژگی‌های خاص بخش معاملات عمده خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در این بخش طراحی شده، امکان ثبت سفارش به صورت متغیر است. برای مثال شما می‌توانید آگهی خود را این‌گونه تنظیم کنید که شما قصد فروش پنج هزار بیت‌کوین با قیمت دو درصد پایین‌تر از صرافی تترلند را دارید. همچنین آگهی‌گذار می‌تواند در آگهی خود مقدار مشخصی برای جریمه کنسلی معامله تعیین کنید. در صورت کنسل شدن معامله از طرف هر کدام از طرفین، جریمه کنسلی نیز می‌تواند طبق نظر طرف مقابل اعمال نشود.

مدیریت واریز به حساب‌های بانکی در بخش معاملات عمده برای مخاطبان این امکان را فراهم می‌کند تا با دسته‌بندی حساب‌ها و واریزهای خود تصادفی و بر اثر خطای انسانی مبلغ بیشتری به حسابی اشتباه واریز نکنند.


کلام آخر


در این مطلب کوتاه سعی شد در حد خلاصه برخی از ویژگی‌های بازار معاملات عمده تتر صرافی نیپوتو برای کاربران، مخاطبان و فعالان بازار کریپتوکارنسی توضیح داده شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت فرم تعهد‌نامه و… می‌توانند با پشتیبانی نیپوتو تماس بگیرند. کاربران برای انجام معاملات عمده باید سطح سه احراز هویت نیپوتو را دریافت کنند که پشتیبانی نیپوتو به صورت 24ساعته برای راهنمایی کاربران در دسترس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.