راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امضای قرارداد تأمین مالی میان شرکت نفس زیست فارمد و کارگزاری بانک کارآفرین با بروکری کارن / خط تولید کپسول تنفسی تأمین مالی شد

یک قرارداد تأمین مالی میان شرکت نفس زیست فارمد و کارگزاری بانک کارآفرین با بروکری گروه پیشگامان کارآفرینی کارن در نخستین همایش تجارت فناوری به امضا رسید. این رویداد به همت پارک فناوری پردیس 29 بهمن 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی و با توجه به اهمیت تجارت فناوری، ضرورت پرداختن به آن و بررسی موانع و مشکلات در این حوزه برگزار شد.


فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دانش و نوآوری


هانیه صادقی، مدیر رویداد شرکت کارن‌کراد هدف از برگزاری همایش تجارت فناوری را شبکه‌سازی، توسعه و هم‌افزایی میان بازیگران حوزه تجارت فناوری خواند و بیان کرد: «ایجاد فرصت برای به‌اشتراک‌گذاری دانش، نوآوری‌ها و یافته‌های تجربی در خصوص تجارت و انتقال فناوری به بازار از دیگر اهداف این رویداد به شمار می‌رود. در پنل‌های تخصصی که در این همایش برگزار شد موانع و چالش‌های تجارت فناوری و ارائه راهکارهایی در جهت رفع موانع بررسی شد.»

هانیه صادقی

ایجاد آگاهی در اکوسیستم استارتاپی


مدیر رویداد شرکت کارن‌کراد با اشاره به این نکته که این رویداد با معرفی فرصت‌های همکاری سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ با فعالان حوزه تجارت فناوری کمک شایانی به اکوسیستم کارآفرینی کشور می‌کند، گفت:‌ «همایش تجارت فناوری با برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه تجارت فناوری نقش مؤثری در ایجاد آگاهی در اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور خواهد داشت.»

او ادامه داد: «امروزه مشکل تأمین مالی از موانع جدی در توسعه کسب‌وکارها محسوب می‌شود. با توجه به برگزاری پنل تخصصی تأمین مالی جمعی در حوزه تجارت فناوری در این همایش می‌توان امیدوار بود که معرفی این ابزار نوین به کسب‌وکارها در جهت حل مشکلات نظام تأمین مالی کشور مؤثر واقع شود.»

در همایش تجارت فناوری پنل‌های‌ تخصصی در زمینه‌های مختلف ازجمله تبادل و تجارت فناوری، پنل ابزارهای تأمین مالی در تجارت فناوری، پنل چالش‌ها و فرصت‌های تجارت فناوری در حوزه معدن، پنل نقش رایزنان همکاری فناوری در تجارت فناوری، پنل تجارت فناوری با رویکرد تقاضامحوری و پنل تخصصی در زمینه فرصت‌ها و چالش‌های تجارت بین‌الملل فناوری برگزار شد.


تأمین‌ مالی ۱۰۲ میلیارد ریالی شرکت نفس زیست فارمد


صادقی با اشاره به امضای قرارداد میان شرکت نفس زیست فارمد و کارگزاری بانک کارآفرین با بروکری گروه پیشگامان کارآفرینی کارن اظهار کرد: «شرکت دارویی نفس زیست فارمد با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و به‌روزترین تجهیزات، موفق به راه‌اندازی پلتفرم تولید داروهای پودر خشک استنشاقی شده است. این شرکت به‌عنوان یکی از اولین تولید‌کنندگان این فرم از داروها برای توسعه محصول خود نیاز به تأمین مالی داشت. این قرارداد جهت تأمین مالی تولید کپسول تنفسی تیوتوریوا با این شرکت منعقد شد.»

مدیر رویداد شرکت کارن‌کراد در ادامه گفت: «با توجه به این قرارداد این شرکت سرمایه‌ای بالغ بر 102 میلیارد ریال در سکوی تأمین‌ مالی جمعی کارن‌کراد جذب خواهد کرد. همچنین این قرارداد با کارگزاری بانک کارآفرین به‌عنوان نهاد مالی ناظر بر سکوی تأمین مالی جمعی کارن‌کراد منعقد شده است.»


کمک به اکوسیستم کارآفرینی کشور از طریق تأمین مالی کسب‌وکارها


صادقی با اشاره به این نکته که سکوی تأمین مالی جمعی کارن‌کراد از سال 1400 به‌عنوان بروکر شبکه فن‌بازار ملی ایران فعالیت دارد، بیان کرد: «امیدواریم این همکاری روزبه‌روز پربارتر باشد و کارن‌کراد بتواند در حوزه تأمین مالی کسب‌وکارها با حمایت‌های شبکه ملی فن‌بازار به سهم خود نقش مؤثری در کمک به اکوسیستم کارآفرینی کشور ایفا کند.»

او در خصوص نقش کارن‌کراد به‌عنوان بروکر در توسعه فناوری گفت: «بدون شک حل مشکل تأمین مالی کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌سازد تا نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید بتوانند به سمت مرحله توسعه بازار حرکت کنند و در نتیجه، ارزش اقتصادی در کشور ایجاد شود. از همین رو سکوی تأمین مالی جمعی کارن‌کراد به‌عنوان کارگزار تأمین مالی پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران امیدوار است که با پر کردن خلاء موجود در بحث تأمین سرمایه برای کسب‌وکارهای نوآور و فناور در کشور سهم مؤثری در پیشبرد اهداف آنها داشته باشد.»

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.