راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک پارسیان به جمع سرویس‌دهندگان سفته الکترونیک فنار پیوست / مروری بر مزایای سفته الکترونیک

سفته الکترونیک با راهبری خزانه‌داری کل کشور و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمت، توسط شرکت فن‌آوران اعتماد راهبر (فنار)پیاده‌سازی شد و اکنون آماده سرویس‌دهی به مشتریان از طریق درگاه‌های غیرحضوری از جمله همراه‌بانک پارسیان من است.

ارائه سفته الکترونیک شرکت فنار به‌عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید در راستای پیاده‌سازی دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیک به مردم است. سفته مزبور با برخورداری از امضای الکترونیک مرکز میانی فنار و تکنولوژی‌های امنیتی مدرن، تعهدات مالی را مطمئن ساخته و به موازات تسهیل معاملات تجاری، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

سفته الکترونیک یک نوع سند معتبر و قابل تأیید است که به‌ صورت الکترونیکی ایجاد شده و کاربرد آن، تعهد پرداخت پول یا انجام مفاد یک قرارداد است و دارای مزایایی مانند امنیت بالا، سهولت در معاملات اینترنتی و کاهش هزینه است.

با الکترونیکی شدن سفته توسط شرکت فنار، تمام فرایندهای صدور آن به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود. سفته الکترونیک به جای سفته کاغذی به‌عنوان سند و مطابق با همان قوانین سفته کاغذی در معاملات قابل استناد خواهد بود. سفته الکترونیک با استفاده از امضای الکترونیک توسط مرکز میانی فنار و فرایندهای امنیتی مدرن، اطمینان از اصالت سند را فراهم ساخته و تقلب و جعل را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با استفاده از ویژگی بررسی سابقه پرداختی صادرکننده، از اعتماد به صادرکننده اطمینان یابند.


سفته الکترونیک؛ راهکاری مدرن و کارآمد در حوزه تعهدات مالی


فرایند تهیه و تدوین سفته الکترونیک به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به بانک، ساده‌تر و سریع‌تر انجام شده و این امر، علاوه بر ایجاد سرعت و سهولت در معاملات تجاری، هزینه‌های مرتبط با سفته‌های کاغذی از قبیل چاپ، ارسال، نگهداری و مدیریت سفته‌های کاغذی را به‌شدت کاهش داده و به نوبه خود، تأثیر بسزایی در حفظ محیط زیست به همراه دارد. سفته الکترونیک به‌عنوان یک راهکار مدرن و کارآمد در حوزه تعهدات مالی مورد توجه قرار می‌گیرد و به‌عنوان ضمانت برای درخواست وام، تضمین انجام کار به‌موقع و صحیح در قراردادهای تجاری و دیگر موارد استفاده می‌شود.

علاوه بر مواردی که پیش‌تر گفته شد، سفته الکترونیک به‌عنوان یک پلتفرم مدرن در دنیای تجارت و مالی به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا معاملات خود را ساده‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر انجام دهند. خدمت مورد اشاره در فاز نخست صرفاً معطوف به مشتریان حقیقی بوده و تعمیم آن به مشتریان حقوقی نیز در آینده نزدیک توسط شرکت فنار انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.