راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل نوبیتکس عنوان کرد/ موانع توسعه اکوسیستم رمزدارایی ایران

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه تعداد کاربران رمزارزها در جهان به حدود 600 میلیون نفر رسیده و رشد 20درصدی دارد گفت: «15 میلیون نفر از این کاربران، ایرانی هستند و ایران برای اولین‌بار از نظر پذیرش رمزارزها در رتبه 28 جهان قرار گرفته است.»

وی در همایش چشم‌انداز اقتصادی ایران 1403 تأکید کرد: «نرخ رشد کاربران نوبیتکس به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در ایران از متوسط جهانی بیشتر است، اما اکوسیستم رمزدارایی در کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها توسعه نیافته و رشد فعلی محدود به حوزه تبادل و استخراج است.»

راد با بیان اینکه سهم پرداخت با رمزارز در ایران نزدیک به صفر است، موانع توسعه اکوسیستم رمزدارایی ایران را در سه بخش خلاصه کرد: «تحریم و عدم جذب سرمایه در مقیاس جهانی، تردید سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از اقدامات تنظیم‌گر و تنظیم‌گران غیرتوسعه‌محور.»

هم‌بنیانگذار نوبیتکس در ادامه با ارائه پیش‌بینی خود از مسیر جهانی دنیای رمزارزها توضیح داد: «بازیگران سنتی و رمزارز به‌زودی با ارائه سرویس‌های یکپارچه به یکدیگر نزدیک می‌شوند. روند روبه‌رشد توکن شدن دارایی‌های دنیای واقعی ادامه می‌یابد و ساختارهای متمرکز دیگری مثل شبکه‌های اجتماعی هم دستخوش تحول و غیرمتمرکزسازی خواهد شد.»

امیرحسین راد درباره اینکه آیا ایران در این روند رشد جهانی می‌تواند جایی داشته باشد، گفت: «با رویکرد انفعال و انکار، هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد و بیش از هر زمانی فرصت توسعه از دست می‌رود. ضمن اینکه نیاز جامعه صرفاً از سوی خارج مرزها هدایت می‌شود. اما اگر رویکرد توسعه و ایجاد فضا برای نوآوری اتخاذ کنیم، کسب‌وکارها به‌تدریج تقویت و پایدار می‌شوند. کسب‌وکارهای نوآورانه حول یک منفعت مشترک شکل می‌گیرند و در چنین فضایی می‌توان خدمات بزرگ‌تری در آینده ایجاد کرد. ضمن اینکه علاوه بر شکل‌گیری اکوسیستم داخلی، تجربه‌ای شکل می‌گیرد که حتی امکان گسترش به بیرون مرزها را خواهد داشت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.