راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از پلتفرم یکپارچه خدمات گردشگری / توگشت؛ ارائه‌کننده خدمت BNPL در حوزه گردشگری

در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از پلتفرم «توگشت» با حضور مهدی جهانگیری، بنیان‌گذار و مؤسس بانک گردشگری؛ محمدرضا فهمی، مدیرعامل بانک گردشگری و مدیرعامل هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران و هیئت همراه رونمایی شد.
به گزارش کارنگ، توگشت، پلتفرم یکپارچه خدمات گردشگری و سیستم BNPL در حوزه گردشگری است. این پلتفرم خدمات اعتباری خرید بلیت و رزرو هتل به کسب‌وکارها و سرویس یکپارچه تأمین مالی و رزرواسیون به آژانس‌ها و کسب‌وکارهای حوزه گردشگری ارائه می‌دهد. همچنین هتل‌ها می‌توانند به زیرساخت توگشت متصل شوند. افزون بر این توریست‌های داخلی و خارجی با استفاده از این پلتفرم می‌توانند بلیت و هتل رزرو کنند. به‌علاوه پرداخت هزینه رزرو بلیت و هتل برای آژانس‌ها و سرویس‌گیرنده می‌تواند هم به‌ صورت نقدی و هم به‌ صورت اعتباری باشد. در این پلتفرم امکان تعریف انواع مدل‌های جدید بین آژانس‌ها، هتل‌ها و مشتری وجود دارد.


طراحی مدل‌های جدید کسب‌وکار در حوزه گردشگری


مدیر طراحی سرویس و محصول هلدینگ TIT در گفت‌وگو با «کارنگ» در مورد این پلتفرم تشریح کرد: «محصول توگشت به‌عنوان زنجیره تأمین حوزه گردشگری دیده شده و فعالیت می‌کند. ما خدمات حوزه گردشگری و حوزه مالی را برای ایجاد زنجیره ارزش بین کسب‌وکارها و بانک به هم متصل کرده‌ایم. از سمت بانک شفافیت مالی ایجاد کردیم و هزینه‌کرد مشخص شده است. به کسب‌وکارها هم این امکان را داده‌ایم که به‌ صورت BNPL بتوانند از خدمات گردشگری استفاده کنند. این مسئله به کسب‌وکارها کمک می‌کند در آینده بتوانند مدل‌های کسب‌وکاری جدیدی با مشتریان داشته باشند. یعنی به‌ جای اینکه مشتریان برای خرید تور از بانک اعتبار بگیرند، اکنون می‌توانند مستقیماً با بازیگران این حوزه ارتباط داشته باشند و به‌ صورت BNPL خدمات را تهیه کنند.»

او در ادامه گفت: «توگشت این امکان را فراهم می‌کند که تمام هتل‌ها، آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به آن متصل شوند. یعنی یک سیستم مرکزی ایجاد می‌کند که از یک‌ طرف هتل‌ها، آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی را به هم متصل می‌کند و از طرف دیگر کسب‌وکارها هم می‌توانند از خدمات B2B این سرویس استفاده کنند. در حال حاضر توگشت امکان رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما را دارد و خدمات تور نیز تا دو هفته دیگر به این سرویس اضافه می‌شود.»

مدیر طراحی سرویس و محصول هلدینگ TIT بیان کرد: «بین بانک‌های خصوصی، رسالت بانک گردشگری حوزه گردشگری است و الزام پیشرو بودن در حوزه گردشگری را دارد. قبل از راه‌اندازی این پلتفرم، زنجیره ارزش گردشگری به‌صورت پیوسته اتفاق نمی‌افتاد. کاربر باید به یک آژانس مراجعه می‌کرد و کار رزرو هتل و بلیت را انجام می‌داد. اگر نمی‌خواست خرید نقدی کند باید از یک بانک اعتبار می‌گرفت و بعد تسهیلات را بازمی‌گرداند. با این سرویس فرایند یکپارچه می‌شود؛ یعنی مشتری B (آژانس یا هتل) می‌تواند از مجموعه ما اعتبار بگیرد و با این اعتبار به زیرمجموعه یا مشتریانش خدمات ارائه دهد. تأمین مالی، رزرو هتل و بلیت و اقساط BNPL در این سرویس یکپارچه شده‌اند.»

 او در پایان در مورد سقف این اعتبار برای کسب‌وکارها گفت: «سقف این اعتبار بسته به خط اعتباری‌ای که کسب‌وکارها می‌توانند از بانک دریافت کنند، متغیر است. در حال حاضر روی خود پلتفرم اعتبار ۲۰۰میلیاردی تعریف کرده‌ایم.»

1 دیدگاه
  1. عرشیا می‌گوید

    بینهایت عالی میشه لطفا بگید شده یا نه و همچنان به خدا و به کمک شما دوستان عزیز این پلتفرم های مختلف را امتحان کنید تا شرکت بتواند بلافاصله کیفیت بازرگانی و صنایع دستی را دریافت و ارسال کند تا برای توسعه ی علمی و فناوری و در این مورد هم هست که نترسید و کاره نیکی که انجام می‌دهید شکر گذار و بی پروا به راه خو ادامه میدیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.